Gå til innhold

Greier ikke formatere harddisk

bmarken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 4gb harddisk som jeg skal formatere, problemet er at det er win 2000 på den å jeg har ikke cd, kjøpte harddisk brukt. Når jeg er i dos å skal formatere, får jeg formatert 8mb, å så sier den at den er formatert. Jeg får ikke til å legge den til som slave heller, (er ikke noe spes flink med pc), fikk et tips om at den kunne være s.t ett eller annet, ??? , ikke FAT jaffal. Er det noen her som kan hjelpe meg? Har ikke råd til ny pc, derfor går det på den gamle te mora mi, 166hz, har en 1,8gb harddisk fra før, har prøvt å sette den som master å den andre som slave, men får det som sagt ikke til. :no:

kan også nås på [email protected]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkleste da er trolig å ut den andre disken og sette den nye som master. Sette i en win98se oppstartdiskett, skrive 'fdisk' og slette 'ikke Dos partisjoner', deretter initialisere disken, sette den aktiv og formatere.

Enkelte hdd'er har jumper der det står 'master if slave present'. Det betyr ofte at alle jumpere skal ut, men det er litt forskjellig.

Skrevet

Fra DOS :

Bruk FDISK.EXE til å slette alle partisjoner, spesielt "NON-DOS" på den "nye" disken.

Lag en ny primær FAT / FAT32 partisjon på den, bruk 100% (sett den aktiv dersom det skal være boot disk).

Formater den nye partisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...