Gå til innhold

Følger det med kabler ved kjøp av harddisk?

barvini

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal bestille en eller to nye S-ATA disker fra Komplett i deg!

Følger det med S-ATA kabel ved kjøp av harddisk??

Følger det med overgang fra molex til S-ATA strømkabel?

Takk for hjelpen! :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det har du vel fra før? Det skal i hvert fall følge med hovedkort, det gjorde det i hvert fall til meg...

Jeg har ikke hovedkort som støtter S-ATA, men skal kjøpe en kontroller!

Skrevet

Sata signalkabler kan der være litt forskjell på, serlig med tanke på fleksibilitet, noen er myke som kokt spagetti, andre er myke som ståltråd.

Microplex.no selger spagetti-versjonen (som er å anbefale), skulle gjerne gitt deg en link men siden dems er nede mens jeg skriver dette inlegget, men du finner dem lett selv, 30,- - 60cm - grå farget.

Skrevet
Sata signalkabler kan der være litt forskjell på, serlig med tanke på fleksibilitet, noen er myke som kokt spagetti, andre er myke som ståltråd.

Microplex.no selger spagetti-versjonen (som er å anbefale), skulle gjerne gitt deg en link men siden dems er nede mens jeg skriver dette inlegget, men du finner dem lett selv, 30,- - 60cm - grå farget.

ok

Hva med kablene som er på Komplett, noen av de du kan anbefale?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115256&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115475&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300720&s=sc

Er disse gode kabler?

Skrevet

Hvis du kjøper retail-versjon av disk i en butikk følger det med kabel, men de diskene man kjøper i nettbutikker er vanligvis bulk-versjoner uten kabel eller noe.

Hvis du kjøper kontroller følger det vanligvis med minst en kabel. Overgang fra molex-til s-ata følger nok ikke med, men du har ikke bruk for det hvis du kjøper en s-ata disk som har begge typer strømkontakter, som f.eks. denne.

Skrevet
Hvis du kjøper retail-versjon av disk i en butikk følger det med kabel, men de diskene man kjøper i nettbutikker er vanligvis bulk-versjoner uten kabel eller noe.

Hvis du kjøper kontroller følger det vanligvis med minst en kabel. Overgang fra molex-til s-ata følger nok ikke med, men du har ikke bruk for det hvis du kjøper en s-ata disk som har begge typer strømkontakter, som f.eks. denne.

Ok

Har planer om å kjøpe Western Digital disker, og jeg tror det skal være molex-tilkobling på de!!

Skrevet

Fikk denne SATA2 kontrolleren i posten fir 2 dager siden. Der fulgte det med 4 SATA kabler.

Dersom det er en slik kontroller du har planlagt å kjøpe så trenger du ikke tenke på kablene.

Det fulgte ikke med noen form for overgang fra Molex til sata strømkontakt med denne kontrolleren.

Skrevet (endret)

I begge mine 2 WD disker (fra komplett.no) fulgt det verken med S-ATA (data)kabel eller S-ATA strømkabel. Utifra det jeg har hørt støtter mange S-ATA disker begge typer strøm, både 4-pins og S-ATA strøm. Og hvis du den støtter 4-pins så unngå å bruk overgang!

(Jeg fikk med S-ATA kabler med hovedkortet)

Hilsen MortenGj

EDIT: Trykkleifs

Endret av MortenGj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...