Gå til innhold

Akkustisk Gitar - Recording med Pc


Anbefalte innlegg

Ja og en kompis tenkte vi skulle forbedre innspillingene våre en smule ved å gå bortifra mikrofon rekording med vanlig gitar, og bruke akkustisk plugget rett i pc'n isteden.

 

Er det mulig og bare bruke overgang rett i line-in og f.eks recorde i Adobe Audition, eller er dette ikke mulig? Jeg trenger noe tips. Vi har ikkeno hardware og bruke som mellomledd eller noenting, vi har bare gitaren og pc'n... hehe...

 

Noen som kan gi meg en liten tutorial av noe slag her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Signalet blir, som sagt, for svakt. Men du kan prøve å kjøre det igjennom en forsterker (hvilken type kommer til til å avgjøre hvor god lyd du får). F.eks kan du prøve å koble deg gjennom en vanelig "stueforsterker", og boost lyd (og spesielt treble) der. Vet ikke hvordan resultatet blir, though. Egentlig burde du ha en eller annen form for forforsterker. En V-Amp eller Pod eller lignende. :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er lurt å ha et lite miksebord mellom forsterker og PC. Jeg prøvde en gang å spille inn gitarspilling via en forsterker, men det gikk ikke særlig bra. Så vidt jeg husker var det for høy eller lav impedanse. Det gikk da jeg brukte en liten batteridrevet mikseenhet. Man får sikkert kjøpt slike for en billig penge på instrument/musikkforretninger. (den jeg brukte var en gammel Tandberg fra pappas yngre dager)

Lenke til kommentar
Nei. Jeg sier du må koble signalet fra forsterkeren gjennom en eller annen form for fortserker. GuitarPort er ikke løsningen, ikke sikkert det funker no' særlig med akkustisk heller. Som en eller annen sa her: Se om du får tak i et billig lite batteridrevet miksebord.

Signalet fra gitaren gjennom en eller annen forsterker, mener du regner jeg med? Ja greit, det er jo egentlig greit. For da har man et godt alternativ å kjøre mikrofon gjennom også. Men tenker du på f.eks det her? (bilde)

 

 

stanton_rm_22.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...