Gå til innhold

Hvor blir det av Gothic 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en av de mange som elsket å spille Gothic 2. Har ventet og ventet på at det skal komme tilleggspakker eller en Gothic 3, men synes det har gått veldig lang tid. Tragisk, da dette er det absolutt beste spillet jeg noen gang har prøvd. Har trøstet meg med Thief 3 og Far Cry m.fl. i ettertid (gode spill, men andre sjangere). Dersom det ikke kommer noen Gothic 3, finnes det da alternativer. Tenker på spill som er så likt som mulig, det vil si: Stor vakker verden, eventyr og rollespillelementer, ikke for lineært, en god del kamp med sverd / pil og bue osv. Har ikke sansen for spill med moderne, støyende våpen. Liker den eventyraktige stemningen i spill med handling bakover i tiden. Ikke online-spill.

Noen som kan hjelpe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, ikke akkurat det nyeste av det nye, men man får jo kjøpt Neverwinter Nights i en fin samlepakke overalt nå, med begge expansions + hovedspillet i ett.

Det er en utrolig bra RPG som slavisk følger AD&D reglene.

Ganske lineært egentlig, men det er vevd inn i spillet såpass godt at man egentlig ikke bryr seg, og bare koser seg i middelalderatmosfæren så lenge man orker i slengen. Jeg har fullført det + spilt utallige timer gjennom diverse store og små mods.

Eller har du jo Morrowind (fås også i samlepakke med 2 expansions nå), som er veldig freeform og ulineært, med veldig bra grafikk og en gigantisk spilleverden i 3D + et stort plott man kan velge å følge eller bare drite i det og vandre rundt fra by til by og gjøre quests for random folk.

Endret av Bitex
Skrevet

Takk for svar :)

Har du spilt Gothic 2, og kan du eventuelt si noe om de er like bra eller i nærheten av denne? Jeg likte kombinasjonen av mye kamp og det å gå rundt og se, snakke og plukke opp nyttige ting. Utrolig flott og stor verden i G2.

Skrevet (endret)

Hei Datagnomen.

Jeg er enig at Gothic 2 er et fantastisk spill, og det er synd ikke tilleggspakken kom på engelsk. Men om du kjøper den tyske tilleggspakken finnes det en fan-made modifikasjon som konverterer all teksten til engelsk. Stemmene er det være med. Gothic 3 er under arbeid, og kommer på engelsk.

Jeg er uenig med Bitex i den første anbefalingen. NWN minner ikke mye på Gothic, men er et habilt multiplayer spill der du ser på personen i fugleperspektiv. Siden du ikke vil spille online anbefaler jeg å styre unna. (Btw Bitex så er det D&D3e reglene det er basert på, og det følger disse langt fra slavisk) ;)

Morrowind derimot er et spill som også er i første person med en stor verden å utforske med eventyr stemning. Samtidig er det ganske annerledes en Gothic med mange flere muligheter for sidequests. Du finner også mange mods til spillet. Men like god stemning som Ghotic blir det aldri.

Ellers er Planescape Torment alltids verdt å nevne. Ikke at det ligner mye på Gothic. Men det er tidenes beste crpg! Også i fugleperspektiv og basert på AD&D reglene. Men ufattelig stemningsfullt.

Endret av SirGalrim
Skrevet (endret)
Det er nå din mening, personlig liker jeg Morrowind bedre enn Gothic.. :)

Seff er det min mening. Hva trodde du elelrs da? Julleninsen sin mening? :p

Neida, Morrowind har også en god stemning. I alle fall om man legger til mod som gjør npc'er litt mer livat. :)

Btw, noen anndre spill du springer rundt i første person med god del kamp med sverd / pil og bue er Might & Magic spillene! :D De begynner å eldes men er kjempe gode action-rpg imho. Særlig 6'ern og 7'ern. Ta også å sjekk MMTMMT som er under utvikling av fans. :w00t:

Endret av SirGalrim
Skrevet

Som jeg skrev lenger opp så har ikke det kommet på engelsk. Og det er nå veldig tvilsomt at det noen gang vil komme. I så fall blir det en Gold Edtion pakke, som det har ryktes om. Men det har ryktes så lenge nå at jeg tror vi bare må gi opp på den der.

Skaff den tyske tilleggspakken og bruk denne denne uoffisielle modifikasjonen for å få engelsk tekst

Skrevet
Som jeg skrev lenger opp så har ikke det kommet på engelsk. Og det er nå veldig tvilsomt at det noen gang vil komme. I så fall blir det en Gold Edtion pakke, som det har ryktes om. Men det har ryktes så lenge nå at jeg tror vi bare må gi opp på den der.

Skaff den tyske tilleggspakken og bruk denne denne uoffisielle modifikasjonen for å få engelsk tekst

:yes: takker og bukker for den linken!

Skrevet

Fikk ikke linken over til å funke, men hvis det var Dungeon Lords den viste til er det et meget interessant spill for Gothic-fans.

hjemmesiden opplyser de at spillet, som vi vet, ikke kom i oktober, men er flyttet til januar -05.

Dette tror/håper jeg blir orgasme.

Ellers vet jeg at de engelske stemmene til "Raven" ble ferdiginnspilt i september ifjor, men at Atari rett og slett ikke "gidder" å gi det ut. Iflg PB, som lager spillet, ligger ikke avgjørelsen hos dem, men hos distributøren. Iflg PB er spillet ferdig

Skrevet

Gothic spillene er seriøst noe av de beste spillene jeg har spilt, har gode minner fra da jeg var svak, tuslet rundt i skogen, så på blomstene, så var det en stygg Shadowbeast som kom etter meg, har aldri fått så sinnsykt panikk av et spill EVER. Løp og hoppa i fossen, synd det var litt langt ned, jeg drepte meg selv, men det er bedre en å bli tatt av en slik stor J***L

Skrevet
Gothic spillene er seriøst noe av de beste spillene jeg har spilt, har gode minner fra da jeg var svak, tuslet rundt i skogen, så på blomstene, så var det en stygg Shadowbeast som kom etter meg, har aldri fått så sinnsykt panikk av et spill EVER. Løp og hoppa i fossen, synd det var litt langt ned, jeg drepte meg selv, men det er bedre en å bli tatt av en slik stor J***L

Døds bra!

-kjente meg godt igjen der ja :!:

Skrevet
Takk for svar :)

Har du spilt Gothic 2, og kan du eventuelt si noe om de er like bra eller i nærheten av denne? Jeg likte kombinasjonen av mye kamp og det å gå rundt og se, snakke og plukke opp nyttige ting. Utrolig flott og stor verden i G2.

Jeg likte bedre Gothic 2 enn NWN, siden det ble VELDIG mye lesing i NWN for å finne ut noe nødvendig info (blant VELDIG mye tullpjatt).

Dessuten likte jeg atmosfæren i Gothic2 MYE bedre.

Må henge meg på de som sier at G2 er et av de beste spillene de har spilt. Har akkurat samme mening her.

Gothic 3 kommer, men det er ei stund til (ingen fastsatt dato enda).

Du kan lese litt info om Gothic 3 her:

http://gamer.no/art.php?artikkelid=11995

Skrevet (endret)

Mulig det er no "rart" med meg da, for jeg klarte ikke å bli hekta på Gothic 2 på samme måte som NWN. Muligens pga annerledes skills/level-system enn det gode gamle AD&D jeg er vant med fra 15 år tilbake..jeg rota/questa meg gjennom kapittel 1, ble citizen tilslutt og fikk valget om å joine thieves guild eller ikke..da bare forsvant interessen og jeg stoppa å spille. Kanskje jeg skulle prøve en gang til..prøvde å være Fighter da.

Når kan man bli mage? Passer det å bare gå rett på treninga med han munken i Khorinis fra lvl 1, eller bør man gjøre alt mulig i chapter 1 for å få noen levels først?

Endret av Bitex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...