Gå til innhold

bytte til Nettbasert operatør


Anbefalte innlegg

Bruker i dag Netcom, men har lyst til å gå over til nettbasert operatør, som chess, talkmore osv. Men vet ikke hvilket av dem jeg skal velge? :hmm: Vet at talkmore er billigst, men hvordan e rdet med dekning, servoce osv.. Noen som har erfaring som kan hjelpe meg å finne mitt abn :yes:

 

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TalkMore har samme dekning som NetCom, i og med at de benytter deres nett. Har vært kunde der omtrent fra dag 1 - og er strålende fornøyd. :yes: Ingenting å utsette hverken på abonemment eller kundeservice. :thumbup: De har dog ikke tlf.service på søndager - men.... hvor ofte trenger man det egentlig?????? :ermm:

Kan anbefale dem på det STERKESTE.

 

Goofey.

Lenke til kommentar
Må bare nevne Mobyson også. Har vært kunde hos dem et par måneder nå, og ikke hatt noen problemer. De bruker også Netcom nettet. Noen her har nevt dårlig kundeservice, men det har jeg aldri hatt bruk for...

Mobyson er billigere enn Talkmore hvis du bruker GPRS en del.

Har Mobyson eksistert i 2 år?? :dontgetit:

 

TalkMore er verdt etableringsgebyret, nå holder 300 kr. hvertfall 50% lenger enn det gjorde før..

Lenke til kommentar
Har Mobyson eksistert i 2 år?? :dontgetit:

Mobyson har eksistert siden juni i år. De er billigere enn TalkMore på www.telepriser.no, men kan du sende mye sms fra nettet burde du vurdere Sense påNett, litt dyrere, men der tror jeg du kan sende rundt 50 gratis sms hver dag fra nettet :thumbup:

 

Mobyson ahr kun kundeservice via mail, men den fungerer og jeg har fått alle problemene mine løst :yes: Mobyson har endel flere ting du kan gjøre via mobilen, du fortsatt ikke kan hos TalkMore enda, f.eks sjekke saldo o.l. Dessuten har jo Mobyson fått en "stor" eier bak seg, så de klarer seg nok lengre enn TalkMore :roll:

 

Ellers så kan jeg jo minne om at ved å bytte til Chess Kontant, så får du 1 krone...

Endret av caesar*
Lenke til kommentar

TalkMore HAR mulighet til å sjekke saldo BÅDE pr sms og wap - i tillegg til vanlig sjekk på nett. (Du som påsto noe annet - sjekk opplysningene dine før du skreiver noe.) På nett har du også fullstendig oversikt over alle sms/meldinger o.l som man har brukt.

Hvorvidt hvem som holder ut lengst..... Men alle problem Mobyson har/har hatt.... så gir ikke dette grunnlag for kundevekst.... Personlig synspunkt - jeg ville aldri knyttet meg til operatør som har hatt så mange problemer. Hvor mange har noe negativt å si om TalkMore????

 

GO TALKMORE!

Lenke til kommentar

Jeg sitter her med Mobyson, og er knallfornøyd..

De hadde litt oppstartsvansker, ja. Men nå begynner jo det å bli en stund siden, blir det ikke??

 

Og når det i tillegg er billigere enn TalkMore, vet jeg ihvertfall hva jeg ville anbefalt.

 

Og som en liten bonus: hos Mobyson kan du fylle saldoen din fra visa/mastercard via en meny på sim-kortet. Du ANER rett og slett ikke hvor avhengig du blir av dette.. Så slipper du å måtte ha tilgang til internett for å få ladet...

 

Så gå for Mobyson, du... Du kommer ikke til å angre...

 

:yes:

Lenke til kommentar

Hmmm.... Synes at Mobyson stadig har problem..... "Vi har for tiden problem med krdittkortpåfyllingen".... Ref; deres hjemmeside... :tease:

Hos Mobyson kan du ikke bruke MMS eller GPRS i utlandet :ohmy: - det kan du derimot med TalkMore :thumbup: Pris for sms i utlandet, f.eks Sverige, Danmark eller Finland - så tar Mobyson 5,- pr sms :ohmy: TalkMore derimot - tar kun det den utenlandske operatøren skal ha, +20%. I Finland blir det f.eks kr 1,15. Kan være litt vanskeligere å finne prisene ja - men så risikerer du ikke å bli flådd når du sender sms i utlandet.

Og ta en tidd på hvem som har mest proff hjemmeside av de to ;) .

Lenke til kommentar

TalkMore kan sjekke saldoen via mobilen, og ikke like raskt og enkelt som Mobyson. Itillegg skrev jeg o.l. Det vil si påfylling, telefonsøk, underholdning osv.

 

Du får velge om du vil titte på hjemmesidene, for å velge operatør, men det viser vel heller at TalkMore heller bruker penger på internettsidene enn å sette prisene ned, eller utvikle produkter for kundene!

 

Det har blitt sagt utrolig mye stygt om Mobyson, men deres problemer gikk ut på 2-3 medlemmer her som sytet og klaget (med grunn) i flere uker, og det har folk husket og skriver i hver eneste tråd om Mobyson.

 

Både moren, søsteren, bestekameraten min + en del venner har Mobyson og de har ikke hatt problemer. Tror TalkMore og Mobyson har omtrent like mange kunder og står derfor likt, men Mobyson har en rikere "onkel"...

 

Prisene til Mobyson i utlandet er oppgitt, noe de ikke er hos TalkMore, dessuten må du betale hele 49kr,-(!!!) for å kunne bruke mobilen i utlandet, tar litt tid for å få spart opp dette i landene utenfor Skandinavia. Dessuten er jo 69 øre ufattelig mye som oppstartavgift, se bare på billigoperatørene der!

 

I motsetning til TalkMore så oppgir ihvertfall Mobyson problemene, noe som gjør det enklere å ha tillitt til dem ved problemer! :thumbup: For den som tror TalkMore aldri har ahtt problemer må tenke seg om engang til...

 

Velg Mobyson, de er nok den operatøren som er "bygd" best for konkurransen, og itillegg har de billigste prisene, du får dobbelt opp av GPRS iforhold til TalkMore og Chess :w00t:

Endret av caesar*
Lenke til kommentar

Tviler ikke på at TalkMore også har hadd problemer - men det virker som at de har ventet med å lansere konseptet, eller nye tjenester før de visste at ting fungerte 100%. Du skal lete godt etter personer her som har meldt inn om problemer med Talkmore. Og har det vært noen små problemer - har de blitt fikset rimelig kjapt.

 

Ang å sjekke saldo... Hvor mye enklere enn å skrive "Saldo+PIN-kode" og sende meldingen til ett gitt nummer trenger det være??? Synes man ikke det er enkelt nok, må man revurdere saker og ting.

 

En bra hjemmeside - representerer en seriøs bedrift, virker ikke som noe hjemmesnekret, som jeg synes andre sider minner om. Trenger ikke bruke mye penger på slikt, er enkelt å lage bra layout.

 

Ja, det er LITT dyrere med oppstartavgift hos TalkMore... 10øre... WOW :ohmy: Du må ha 38 samtaler á 10 øre - for å ta inn forskjellen mellom én sms TalkMore/Mobyson i Sverige. 5,- vs 1,15... (gjelder kun oppstarts avgiften) Og, med forskjellene som er i samtaleavgifter.... her er Mobyson klart dyrere enn TalkMore, så skal du ikke ha mange samtaler før du tjener inn de 49,- heller. De som ikke bruker mobilen i utlandet - trenger forøvrig ikke aktivisere den tjenesten.

Hvor er Mobyson ellers billigst???? Ikke på sms, ikke på mms, ikke på samtaler i Norge eller utlandet.... ikke på sms i utlandet.... Reiser du f.eks til USA, eller Canada - kan du ei heller ikke bruke Mobyson der....

 

Har ikke noe imot Mobyson - men det hele virker mindre proft enn andre i mine øyne. Kanskje om de hadde ventet med å lansere seg -til de hadde alt iorden, kunne de fått flere fornøyde kunder... kanskje....

Lenke til kommentar
Du skal lete godt etter personer her som har meldt inn om problemer med Talkmore. Og har det vært noen små problemer - har de blitt fikset rimelig kjapt.

 

Hvordan vet du det? :tease:

 

Ang å sjekke saldo... Hvor mye enklere enn å skrive "Saldo+PIN-kode" og sende meldingen til ett gitt nummer trenger det være??? Synes man ikke det er enkelt nok, må man revurdere saker og ting.

 

*150# ;)

 

En bra hjemmeside - representerer en seriøs bedrift, virker ikke som noe hjemmesnekret, som jeg synes andre sider minner om. Trenger ikke bruke mye penger på slikt, er enkelt å lage bra layout.

 

Hvis du tenker på Mobyson, så bør du titte på Chess, Sense og ikke minst One Mobile. Synes Mobyson har mye bedre sider enn disse, og selv mener jeg Mobyson har litt bedre oversikt enn TalkMore, men litt dårligere innhold :hmm:

 

Ja, det er LITT dyrere med oppstartavgift hos TalkMore... 10øre... WOW  :ohmy: Du må ha 38 samtaler á 10 øre - for å ta inn forskjellen mellom én sms TalkMore/Mobyson i Sverige. 5,- vs 1,15... (gjelder kun oppstarts avgiften) Og, med forskjellene som er i samtaleavgifter.... her er Mobyson klart dyrere enn TalkMore, så skal du ikke ha mange samtaler før du tjener inn de 49,- heller.

 

Nevnte utenfor Skandinavia, synes 59 øre er enn del og TalkMore's 69 øre er 44 øre dyrere enn TelMore og CBS i Danmark, så stor forskjell burde det ikke være over Skagerrak...

Gjennomsnittsbrukeren har samtaler på litt over 2 min og ved å bruke Mobyson får du da best valuta, basta! Kan ikke skjønne hvorfor det er så viktig at det er billigere å bruke TalkMore i Finland!?

 

De som ikke bruker mobilen i utlandet - trenger forøvrig ikke aktivisere den tjenesten.

 

Nettopp, da blir plutselig ikke TalkMore så mye billigere enn Mobyson, for det virker som om du mener at man skal spare penger på TalkMore iforhold til Mobyson ved å bruke mobilen i utlandet... :whistle:

 

Hvor er Mobyson ellers billigst???? Ikke på sms, ikke på mms, ikke på samtaler i Norge eller utlandet.... ikke på sms i utlandet.... Reiser du f.eks til USA, eller Canada - kan du ei heller ikke bruke Mobyson der....

 

Spesielt på oppstartsavgiften som er ganske viktig i en samtale er Mobyson 10 øre billigere, de er klart billigere enn TalkMore på GPRS, og de er faktisk billigst for gjennomsnittsringeren i Norge...

 

I starte hos TalkMore sendte jeg de en mail, fikk aldri svar på den :thumbdown: Har til nå alltid fått svar hos Mobyson, men merker at de innimellom er veldig opptatte med mye mail :thumbup:

 

Og til deg som skal bytte så tror jeg forskjellene på TalkMore og Mobyson er små, så bytt til den operatøren som er billigst for deg på telepriser.no, men vil uansett absolutt be deg vurdere Mobyson!

Endret av caesar*
Lenke til kommentar

Kan legge til at også jeg er strålende fornøyd med Talkmore, og det er ingen tvil om at de er svært seriøse. Jeg ble kunde ganske med en gang de startet, og det har ikke antydninger til problemer. Nettsidene og kundeområdet bar preg av å være meget bra gjennomført og testet.

 

Kundeservice vet jeg ingenting om, fordi jeg aldri har hatt behov for å snakke med dem...

Lenke til kommentar

Jeg og dama har hatt Mobyson siden de startet. Og ingen av oss har hatt noen problemer i det heletatt. Alt har fungert perfekt.

 

Personlig nyter jeg den billige GPRS prisen! (Mobyson er ca 40-45% billigere på GPRS forbruk i forhold til TalkMore).

 

Jeg ringer også sjeldent, og når jeg ringer, er det kun korte samtaler (maks 2min). Sånn sett er Mobyson billigere for meg enn TalkMore.

 

Liker også og ha muligheten til og fylle opp saldo'en via en egen meny i telefonen (SIM Tjeneste).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...