Gå til innhold

Forskjellige ting som gjør filmingen bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Vidvinkel bør alle ha, og er hverken fisheyeoptikk eller widescreenkonverter cun. Det er linsen en skal bruke til såkalte MS shots (Kamera er middles avstand fra objekt). Gjør bildet større, og litt bredere i kantene. Enkelt og greit.

Vidvinkel til medium shots? Neppe.

Lenke til kommentar

Jeg savner vidvinkel, særlig til opptak inne. Da jeg kjøpte kameraet var jeg litt bekymret, fordi det ikke hadde like kraftig zoom som enkelte andre. Men i ettertid har det vist seg at det er relativt sjelden at jeg bruker full zoom. Det skjer langt oftere at jeg ikke klarer å få med alt jeg skulle hatt med, når jeg filmer inne, og rommet ikke er stort nok.

 

Stativ bruker jeg så ofte jeg kan, og så ofte det er praktisk. Jeg bruker det som monopod mer enn på alle tre beina (strekker ut ett av beina og bruker det som mono).

 

Ellers zoomer jeg minst mulig mens jeg filmer, og panorerer ikke uten at det er en mening med det, men holder kameraet i ro, og filmer heller fra flere vinkler.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kom til en liste over vidvinkelkonvertere på xd.no, bruk følgende fremgangsmåte:

 

Trykk linken (du kommer sannsynligvis til forsiden på xd.no), trykk back/tilbake i nettleseren, trykk linken en gang til.

Direktelinker til varer på XD har aldri funket på første forsøk sålenge jeg kan huske..

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...