Gå til innhold

Lurer på noe angående WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er så bra som folk skal ha det til.

Jeg vet ikke nøyaktig antall folk som kan være på 1 server(Realm), men det er hvertfall flere tusen.

 

Jeg anbefaler deg å besøke www.blizzard.com/wow eller www.worldofwarcraft.com.

Eller så kan du se deg om på dette forumet, for det er nemlig mange poster som tar for seg det du spør om!

Lenke til kommentar

20k til 40k var litt vel mange. Blizzard kjører flere småservere, som kan holde opptil max 10k hver eller noe sånn har jeg hørt. Hadde de tålt 20 til 40 tusen så hadde de ikke hatt problemer med 44 servere! Det er tross alt 250000 som spiller. Anarchy Online har en av de kraftigste mmo serverne som finnes, og de kan ha opptil 30k online på samme server.

Lenke til kommentar

Blizzard hadde rundt 200,000 spillere fordelt på 40 servere, det vil si cirka 5000 spillere på en server. Anarchy Online har aldri vært i nærheten av 30,000 på en server, og uttalelser fra Funcom angående tall er svært sjeldne. Likevel har det lykkes meg å fått hintet "mellom 10-12 tusen har vært maks. Da sliter serverne litt" fra en ansatt på Funcom.

 

Eve Online er vel det MMORPG-et i dag som best kan hamle opp med AO/Funcom når det gjelder antall spillere på en server (3D-verden).

 

Det vil bli interessant å se hva som skjer med Wish! når det kommer, de har sagt de vil definere UMMORPG som "Ultra"-MMORPG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...