Gå til innhold

Skal kjøpe Bærbar pc/ Utfylt mal vedlagt!


maradona

Anbefalte innlegg

Alt under 20.000 er bra

 

 

Jeg kommer til å bruke den til surfing på internett, ha musikk på den og litt spilling. Spillene kommer ikke til å være av typen Doom og halflife, men mer i retning Football Manager 2005. Vil også ha den med på lan for å få litt sanger og videoer osv.

 

 

Det er viktig med en del plass på harddisken, siden jeg vil ha litt musikk ogsånn på den. Er også greit at den ikke avgir så sinnsykt med støy, men den behøver ikke å være "ultrastille". Skjermen behøver ikke være den største. Kommer som sagt til å spille litt spill som ikke tar for mye, som FM 2005. Det skal ikke være "den ultimate gamerpc".

 

 

design/farge/fysiske må er ikke så viktig.

 

Jeg har iPod, og trenger derfor firewire. To-tre USB porter hadde også vært greit, og nettverkskort. Bluetooth er også en fordel, men ikke et must

 

 

Jeg er egentlig ganske åpen for forslag. Har ikke bestemt meg eller siktet meg inn på noen spesiell modell, så jeg håper dere kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes helt klart du bør gå for Komplett Notebook 410 fra http://www.komplett.no :

 

Mine anbefalte spesifikkasjoner til en rimelig penge (Under 20K) :

 

Barebook:

 

Barebook 410 (Radeon 9700 128MB, 15''SXGA+, DVD+-RW)

 

Prosessorer:

 

Intel Pentium M 755 1.7 GHz Boxed PC400, 2MB cache

 

Minne:

 

Corsair Value DDR SO-DIMM PC2700 512MB Unbuffered, NON-ECC, 64Megx64

 

Ekstra minne:

 

Corsair Value DDR SO-DIMM PC2700 512MB Unbuffered, NON-ECC, 64Megx64

 

Harddisk:

 

Samsung Spinpoint M40 80GB 5400RPM IDE ATA/100 2,5'' 9,5mm

 

Trådløst kort:

 

Intel Pro Wireless 2200bg MiniPCI 11g oppgradering for Centrino-bærbar

 

Operativsystem:

 

Microsoft Win XP Pro SP2 Norsk Inkl.CD, Komplett, kun til PC-produksjon

 

Pris = 14.945 KR

 

Mine kommentarer:

 

Jeg har selv:

 

1.6GHZ CENTRINO PROSESSOR

RADEON 9700 128MB GRAFIKK

DVD+RW BRENNER

CRUCIAL Value DDR SO-DIMM PC2700 512MB

TOSHIBA 60GB 4200RPM IDE ATA/100

TRÅDLØST 811.02 B/G KORT

WIN XP HOME EDITION

 

Jeg spiller helt greit CM4, Total Club Manager 04 og 05, FIFA 2005 o.s.v

Men det hakker litt i Doom 3 og HL2....

 

....Derfor har jeg litt sterkere prosessor og mer minne, og større harddisk siden du ville ha film og musikk innpå maskinen. Men vil det blir myyyyye så anbefaler jeg at du kjøper en slik. Men det må DU bestemme selv.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

Har forresten noe mer å komme med:

 

I maskinen er det en 4-pins kontakt, altså liten firewire-kontakt, jeg antar at du trenger en stor derfor anbefaler jeg : eMagic CardBus FireWire 2P 6-pin dongleless. Denne greia her gjør slik at du får to ''store porter'' altså 6-pins.

 

Angående USB-portene er det 3 USB-porter fra før av, så derfor anbefaler jeg at du kjøper en CNet USB 2.0 hub 4-port slik at du tilsammen får 6 porter...

 

Og når du nevner bluetooth, kjøp en sånn : CNet Bluetooth USB Dongle , Bluetooth v1.1 Class II (20m) da du får bluetooth på PC-en din...

 

Alt dette ekstra utstyret koster opptil 1000kr så totalsum for deg blir ca 16000KR inkl.frakt og MVA

Lenke til kommentar
Har forresten noe mer å komme med:

 

I maskinen er det en 4-pins kontakt, altså liten firewire-kontakt, jeg antar at du trenger en stor derfor anbefaler jeg : eMagic CardBus FireWire 2P 6-pin dongleless. Denne greia her gjør slik at du får to ''store porter'' altså 6-pins.

 

Angående USB-portene er det 3 USB-porter fra før av, så derfor anbefaler jeg at du kjøper en CNet USB 2.0 hub 4-port slik at du tilsammen får 6 porter...

 

Og når du nevner bluetooth, kjøp en sånn : CNet Bluetooth USB Dongle , Bluetooth v1.1 Class II (20m) da du får bluetooth på PC-en din...

 

Alt dette ekstra utstyret koster opptil 1000kr så totalsum for deg blir ca 16000KR inkl.frakt og MVA

Vurdere å kjøpe maken maskin , er den sååå bra sammenlignet med andre maskiner. Du høres fornøyd ut , er det tillfelle! (det er jo bra)

 

Har du noe negativt :hmm: å si om maskinen, det er jo vanskelig for oss som ikke har kjøpt å motatt noen maskin ennda å vurdere :innocent: (litt gambling!).

 

Det hadd vært fint om du hadde noen kommentarer til.....?

:dribble::eek:

Lenke til kommentar
I maskinen er det en 4-pins kontakt, altså liten firewire-kontakt, jeg antar at du trenger en stor derfor anbefaler jeg : eMagic CardBus FireWire 2P 6-pin dongleless. Denne greia her gjør slik at du får to ''store porter'' altså 6-pins.

Hvorfor vil man ikke ha den lille pluggen? Det er jo bare å ha en ledning med liten til liten plugg? Ikke nødvendig å kjøpe noe ekstra-utvidelses-dings iallefall... :) (Prisen for ledning med 4-4 er det samme som for ledning med 4-6, så i mine øyne er det tåpelig å ikke konsekvent bruke 4-4 om man kan.)

Lenke til kommentar

Vell, jeg syns nå netshop sitt desember tilbud på Netshop notebook 1557A er mer enn godt nok for hans bruk pluss ca halvparten av prisen

 

Her får han et dugandes skjermkort, greit med ram og god hdd plass i et chassis som har fått gode kritikker.

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5178

 

Han kan også konfigurere den opp om han ønsker, de acer ferrari lappene er ganske overpriset i forhold til hva du får igjen, det er design og utseende som er det flotte med dem, noe han påpekte ikke betyr noe for ham.

 

Jeg har ikke testet den pcen der men utifra alle kritikker jeg har lest osv tror jeg du trygt kan kjøpe den og utifra specs så tilfredsstiller den dine krav og vel så det til en pris under 10.000kr!

Lenke til kommentar

For de som ikke har iPod mini, eller iPods hvor man fikk med USB-kabler også, er det en stor fordel med 6-pins FireWire. Hvorfor? Fordi 6-pins også lader iPoden.

 

Er vi da ferdige med 4 pins VS 6 pins? ;)

 

Mvh ponke

 

PS: Men forøvrig finnes det vel USB-kabler å kjøpe for nærmest alle iPods, og da er det enklere å få tak på USB-kabler enn å finne en passende bærbare med 6-pins FireWire (er litt semi-mangel på dette i markedet).

Lenke til kommentar

Yter omtrent det samme som en pentium 4 2,6 ghz.

Men M prosessoren er en "smart" proseesor. Den kjører på 600 mhz når den ikke blir belasta. Det betyr at den bruker mye mindre strøm med en pentium m 1,7 ghz enn en p4 som kjører på 2,6 ghz hele tida :)

 

 

Har selv en Elitegroup 556 g med 1,7 ghz m cpu, 1 gb ram, 15" skjerm, raedon 9700. trådløst nettverkskort.

Gav 14 500 for denne med bæreveske på multicom.no Er knallfornøyd.

 

Du får ha lykke til med kjøp av bærbar, selv om det er nesten umulig å bestemme seg.

 

 

 

edit, allerede svart :roll:

Lenke til kommentar

det er sikkert ikke dumt å følge med på julekalenderen til hw.no og barbara.no, kan jo hende at det dukker opp noe perfekt for deg der... =)

 

ellers kan jeg anbefale deg å kjøpe en ekstern harddisk, da har du mye ekstra lagringsplass - de fleste laptopene du har fått anbefalt her koster jo godt under 20 laken, så ekstern disk bør definitivt vurderes! :)

 

 

edit: welle var litt raskere med å henvise til julekalender, ja...!

Endret av el_cash
Lenke til kommentar

Den og Komplett Notebook 410 er vel de som er mest akutelle akkurat nå. Er det noen som har erfaringer med den første?

Forumet er stappet fullt av erfaringer med den (første), tror folka som eier den er litt leie av å svare på "oppropene", dette er vel den 30.-40. gangen noen ber om at erfaringsinnehaverne skal melde seg, så du får nok søke litt etter dem selv. ;)

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...