Gå til innhold

Dine wooow spillopplevelser; Fortell om dine..


Anbefalte innlegg

Jeg må jo si at mitt første møte med wolfenstein 3d var en solid wow-opplevelse. Etter å ha spilt spill på c64,amiga,nes og noen sure spille på 286, så var wolf3d revlusjonerene for meg.

Må jo også nevne å spille doom og duke3d mot kompiser gjennom link-kabel eller over modem var også en wow opplevelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

første gangen var da jeg var 10 år og runna half-life 1, husker fortsatt at jeg skrøyt om det på skolen. 5 år senere så er det vell bioshock som har gitt meg wow opplevelsen.

Lenke til kommentar

Ein annan "wow-opplevelse" er første gong eg prøvde Super Mario 64. Eg hugsar det var på ei nintendo64 maskin i ein spelbutikk på Stord. Det var forsåvidt også første gong eg spelte på nintendo64. Eg hugsar så godt korleis eg fåfengt prøvde å få til bevegelsar i vatnet utanfor slottet. Men den overgongen frå 2D super mario World til 64 var berre enorm. Dei deilige sterke fargane og den søte grafikken.

 

Greit nok at Legend of Zelda OOT var ein wow-opplevelse, men då hadde vi allereie sett kva ei nintendo64 var god for.

Lenke til kommentar

*Star Wars: Empire Strikes Back - på arcade maskin. Første gangen jeg så 3D vector grafikk

*Nemesis (Gradius) - på MSX

*Last Ninja - på C64

*Elite - på C64

*Defender of the Crown på C64

*Stort sett alle spill gitt ut på Amiga fra Cinemaware.

*Shadow of the Beast - på Amiga

*Alone in the Dark - på PC. Første gangen jeg så fyllt vector grafikk i et spill på PC :p

*Half Life - på PC

*Wipeout - på Playstation

*FFVII - på Playstation

*Doom - på PC

*Halo - på Xbox

*SSX - på PS2

*Ico - på PS2

*Resident Evil remaken på GC

*WoW beta - på PC

 

Mange flere titler som burde blitt nevnt, men disse er de som jeg kom på akkurat nå.

Lenke til kommentar
Siste WOW! opplevelse var da jeg entret Rapture første gang, en herlig opplevelse. håper på en ny wow! neste uke...

9538053[/snapback]

 

Dette hadde jeg helt glemt. Når Ryan sier noe som "I chose the impossible... I chose.. Rapture!" og byen viser seg for første gang var en skikkelig WOW-opplevelse. Makan til stilig intro skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Slenger på noen flere:

 

Første gang jeg opplevde Bullet-time i Max Payne. Spillet var jo banebrytende når det kom til grafikk (ihvertfall etter hva jeg var vandt til) og gameplayet var/er helt genialt. Fikk helt hakeslepp. :dribble:

 

Ellers var første gang jeg spilte en kamp i Rome: Total War ganske facinerende. Hadde ikke sett så mange soldater på en slagmark før tror jeg, og makan til realisme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...