edyrli Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Jeg prøver og koble meg til en Telnet server. Prøver og sende kommandoen "stopHotRoller" I praksis fungere dette slik: *Kobler meg til telnet på 192.168.42.3 *Skriver kommandoen stopHotRoller *Disconnecter og lukker telnet igjen Prøver og lage et VB prgram som gjør dette for meg. Hvis jeg prøver med følgende: Winsock1.RemoteHost = "192.168.42.3" Winsock1.LocalPort = 23 Winsock1.Connect Winsock1.SendData "stopHotRoller" Winsock1.Close Får jeg: Wrong protocol or connetion state for the requested transaction or request Hvis jeg kjører Winsock.state får jeg code 9 - Error. Har jeg tenkt allfor lett? Noen gode ideer?
Jonas Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Du kan ikke sende data før du er koblet til. Koden din prøver å koble til, men du sender data før den rekker det. Slik skal det gjøres: Private Sub Form_Load() Winsock1.RemoteHost = "192.168.42.3" Winsock1.LocalPort = 23 Winsock1.Connect End Sub Private Sub Winsock1_Connect() Winsock1.SendData "stopHotRoller" Winsock1.Close End Sub
edyrli Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Skrevet 2. desember 2004 Oi! Ser det!! Kjempegreier. Hadde også noen problemer med og connecte. Så hvis jeg bruker: Winsock1.Connect "192.168.42.3", "23" i stede for: Winsock1.RemoteHost = "192.168.42.3" Winsock1.LocalPort = 23 Så gikk det også fint Takk skal du ha...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå