Gå til innhold

Skal du ha Samsung PC2700? Pass på!


Anbefalte innlegg

Sørg for å få modellnummer M368L3223CTL-CB3 (eller M368L6423CTL-CB3 dersom du skal ha 512MB). Det er visst mange "falske" Samsung brikker der ute som ikke yter like bra som ekte Samsung brikker. Bare sjekk her:

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&threadid=129940

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=92427

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=92561

Jeg gikk i den fella, og fikk Samsung chips på uekte PowMem brikker :sad:

I dag finnes det 3 Norske webshopper som fører Samsung, databutikken har ekte, PCmax falske. IT-butikken vet jeg ikke ennå om den har ekte eller falske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å få tilbake pengene hos PCMax?

 

Jeg ble også "lurt" av salgstrikset deres.

 

Kjøpte for nøyaktig 1 mnd siden.

Brikken jeg har er dobbelsidig med 8 samsung chips (K4H560838C-TCB3) på hver side.

Den er klassifisert til [email protected].

Vet du om det er store forskjeller på de brikkene her?

 

[ Denne Melding var redigert av: Binary på 2002-05-31 04:31 ]

Lenke til kommentar

Jeg fikk brikken idag, skal sende tilbake imorgen (Fredag). Håper alt går bra og jeg får pengene igjen. Håper også at databutikken får inn denne brikken om ikke alt for lenge eller at it-butikken også har ekte og på lager.

Lenke til kommentar

Roger: Før du sender brikken i retur, kan det være en fordel å teste hva den er god for.

 

Vi har testet en slik brikke, og det resulterte i at jeg har bestilt en slik brikke til meg selv. Jeg har ikke sjekket brikken nøye for å se om det er "ekte" vare, men minnemodulene er ivertfal merket med nummeret du refererer til over. Med de resultatene vi oppnådde kan det stå hva det vil på PCB'en uten at det bekymrer meg :smile:

 

Vi kan selvfølgelig har vært "heldig" med eksemplaret vi testet. Dersom den nye brikken ikke yter tilsvarende returneres den, men den blir testet først. Resultater vil bli publisert senere.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 2 stk 256mb brikker fra PC-max på onsdag... har ikke fått noen mail på at dem er send... Er det sjangse for å avbestille dem før dem bli sendt????! Skal prøve å ring i dag!

Gjelder dette BÅDE 512 og 256 brikker??

 

Mektig irr.....!!! :sad:

 

ZemteX

Lenke til kommentar

Samsung minne fra PCMAX har samsung brikker av riktig type, men pcb'n er ikke produsert av samsung. Viktigere er at de er "single-sided" (256MB) og yter bra. Har prøvd 4 stykker og alle greier over 200 CL2.5 med en liten økning av volten.

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt og mye tyder på at disse brikkene som PCMax selger ikke er like bra til å overklokke som originale Samsung.

Men man kan jo alltid overveie f.eks. OCZ eller Kingmax DDR400 PC3200.

Med dagens hovedkort, så bør disse brikkene holde lenge.

Problemet er at ingen norske butikker selger dem.. har prøvd å finne utenlandske som sender internasjonalt, men det er ikke lett.

 

En annen ting jeg lurer på, er det mulig å få reklamasjon/pengene tilbake grunnet villedende annonsering av PCMax?

De har fremdeles bannere med reklame for denne rambrikken. Greit nok at det er Samsung chips på brikken, men det holder jo ikke til å si at det er en Samsung brikke når den er produsert av noen (powmem) som har brukt Samsung deler.

 

Men men.. jeg får teste brikken ut ordentlig først før jeg gjør noe mer ut av denne saken..

 

[ Denne Melding var redigert av: Binary på 2002-05-31 13:04 ]

Lenke til kommentar

Hei igjen.. har pratet med PC-max nettopp.... dem har send pakken, og det var sjanse for at dem jeg får ikke er "helt" samsung.... men skulle fra sende dem i retur om jeg ville det.. :smile: dersverre har jeg ikke noe DDR system å teste dem på, for å sjekke hvor gode dem er... så jeg får se hva som står på dem når dem kommer, og da bestemme meg om jeg skal sende tilbake eller ikke.... Men er itbutikken sine brikker "helt" samung da!?!??!?!?

 

MVH ZemteX

 

tilbake etter helga....!

Lenke til kommentar

Zemtex: databutikken har iallefall originale samsung brikker.

Fra Itbutikkens sider: Produsentens varenr M368L6423CTL-CB3

http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?vare...8L6423CTL%2DCB3

 

FYI:

http://www.interq.or.jp/power/hammer/index.html

Klikk på Memory News.

Der er bl.a. link til test av original Samsung

http://www.hardwareluxx.de/cgi-bin/ubb/ult...=6&t=000015&p=9

 

[ Denne Melding var redigert av: Binary på 2002-05-31 13:48 ]

Lenke til kommentar

Ser at de på databutikken selger disse "orginale" samsung brikkene....i både 256MB og 512MB utgave

 

256MB - 682,- pr stk x 2 = 1364,-

512MB - 1663,- pr stk

 

Det blir billigere å kjøpe 2 x 256 enn 1 x 512

og jeg har lest at det er de "single sided" brikkene som er "best"

 

Hva kjøper man?

 

:smile:

Lenke til kommentar

tatt fra et amdmb.com forum..

 

Topic: Did I get the right Samsung PC2700?

 

 

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

and there's a small sticker on one of the chips saying: DDR 333

256 MB

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Nope If there is a star on that sticker it's probably powmem.

 

I don't know why it's so hard to understand that the Samsung stuff has a white sticker on it that has the samsung logo among other things it's kinda hard to miss.

 

Shad

 

jeg har også en slik stjerne for ****!!!!

 

_________________

Får snart!:

Asus P4S533

Intel P4 NW 1.6ghz@??? :smile:

Samsung 512MB PC2700 333Mhz

Chieftec Midi tower (sølv)

Seagate Barracuda IV 80GB

Lite-On 40x12x48x

sau1.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Draco på 2002-05-31 14:44 ]

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at PCmax får endel pepper nå. PCmax er en bra webshop, har handlet der før og var fornøyd. Jeg burde ha sjekket med de om det faktisk var de brikkene jeg ville ha før jeg bestilte, vær nå ikke for harde mot PCmax.

Det gjelder alle webshoper, dersom du er i tvil og en vare finnes i flere versjoner, sjekk på forhånd og spør webshopen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 09:01, byggeren skrev:

Roger: Før du sender brikken i retur, kan det være en fordel å teste hva den er god for.


Vi har testet en slik brikke, og det resulterte i at jeg har bestilt en slik brikke til meg selv. Jeg har ikke sjekket brikken nøye for å se om det er "ekte" vare, men minnemodulene er ivertfal merket med nummeret du refererer til over. Med de resultatene vi oppnådde kan det stå hva det vil på PCB'en uten at det bekymrer meg :smile:


Vi kan selvfølgelig har vært "heldig" med eksemplaret vi testet. Dersom den nye brikken ikke yter tilsvarende returneres den, men den blir testet først. Resultater vil bli publisert senere.


 

Jeg har ikke fått tak i hovedkort ennå, så jeg har ikke sjans til å teste brikken.

Jeg venter i spenning på en slik test, så jeg kan se om det er verdt å beholde brikka eller ei. Har nå 9 dager på meg hvis jeg skal sende den tilbake.

 

Og som jeg nevnte i forrige post.

Etter å ha sovet på det og roet meg ned, skjønner jeg at mine poster kan ha blitt feiltolket som en direkte kritikk mot PCmax, det er det ikke.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke fått tak i hovedkort ennå, så jeg har ikke sjans til å teste brikken.

Jeg venter i spenning på en slik test, så jeg kan se om det er verdt å beholde brikka eller ei. Har nå 9 dager på meg hvis jeg skal sende den tilbake.

 

Og som jeg nevnte i forrige post.

Etter å ha sovet på det og roet meg ned, skjønner jeg at mine poster kan ha blitt feiltolket som en direkte kritikk mot PCmax, det er det ikke.

 

 

Hei Roger23,

 

Hvis din post ikke er kritikk mot PCMax så hva er d da? Hva er et poeng med posten da? Skal vi ikke handle eller skal vi handle på PCMax? Må vi skjekke med dem om delene er orinal før vil slår til, eller hva?

 

 

 

Staljin

Lenke til kommentar

http://www.tjcomputer.com/catalog/default....?cPath=22_27_29

 

Til dere som lurer på om det er mulig å få tak i skikkelige rambrikker.

TJcomputer er svenske og holder til i nord-sverige en plass (husker ikke helt hvor)

Hvis du spør om å få forhåndsbetale sender de (gjorde det til meg hvertfall) brikken i umerket grå konvolutt (godt innpakket!) og du slipper ekstra utgifter.

Lenke til kommentar

joda dere har rett, det er synd at pcmax reklamerer med samsung ram.

Men med en pris på 1430 kr pr 512 mb brikke så driter jeg i det. sitter og klokker på mitt nye hk epox 8k3a+ og har en fsb på 170 nå, men jeg har bare stilt cpu volt til 1.8.

Har også stilt multiplier til 8.5 og har en hastighet på 1530 mhz på min tb 1400. så hittil er samsung/"fake" rammen god nok. hvordan skal jeg klokke høyere? må jeg gi mere multiplier eller fsb, og hva med volt?

Lenke til kommentar

Høyere fsb gir bedre totalytelse enn høyere multiplier. Prøv å stille ned multiplier og still opp fsb. Hvilken spenning kjører du på ramen nå?

170MHz fsb på et KT333 kort er det samme som 136MHz på et KT266A eller KT133A kort, så du har fremdeles en del å gå på.

Hilken fsb kjørte du på det forrige hovedkortet ditt?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 19:20, Roger23 skrev:

Høyere fsb gir bedre totalytelse enn høyere multiplier. Prøv å stille ned multiplier og still opp fsb. Hvilken spenning kjører du på ramen nå?

170MHz fsb på et KT333 kort er det samme som 136MHz på et KT266A eller KT133A kort, så du har fremdeles en del å gå på.

Hilken fsb kjørte du på det forrige hovedkortet ditt?



åkei skal prøve på det. rammen har jeg ikke rørt spenningen til, tror den står på 2,5?

hehe det forrige kortet mitt fikk jeg 107 i fsb ut av :smile: (abit kt7-raid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...