Gå til innhold

Kjører du cross?


Mats1988

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Honda CRF 100 en bra nybegynnersykkel? Er 17 år, ca 177 cm. Hva er forskjellen på 100 og 100F?

jeg ville satset på en 250 firetakt av kjent merke. 2 takteren har veldig mye cedlikehold da det er presset noe veldig med hester ut av disse 2 taktsmotorene.

hva faen? når en firetakter streiker, koster det 10000-15000 å reparere. 2 taktere er kanskje litt vanskeligere å kjøre, men lettere å reparere når du har driti deg ut. det som er viktig for alle crossykler er å varke luftfilter og fetter alle bevegelige deler. :)

Som jeg prøvde og få fram i min post var at 4-takten ikke streiker så ofte. 2 takten har mye servicer men den 4-takten jeg kjører nå har jeg aldri streika med den går som en klokke. det har den gjort i 2 år nå. eneste jeg gjør er å smøre den opp og ha oljeskift jevnlig. så jeg ville ambefalt 4-takt hvis ikke man har allverdens med penger til vedlikeholdet som må gjøres på en 2-takter. 4-takten er som regel litt snillere på bensina også.

 

Har også kjørt cross i 11 år nå. Har hatt to 2-taktere som er ganske mye vedlikehold på. kjøpte denne 125 jeg hår nå for og lære meg og kjøre med clutch. veldig grei nybegynnersykkel. men så kommer problemet at det blir kjedelig i lengden når det går så dårlig. derfor jeg sa han burde satse på 250 4-t noe jeg heller burde valgt. men har funnet ut at 450 4-t er akkurat passe for meg. Er hvertfall noe som jeg ikke går drit lei med en gang. Eller kanskje en KTM 525 sx. Så jeg vil si 4-takten er mer pålitelig enn 2-takten. er en grunn til at nesten alt som kommer over 500 ccm er blitt 4-takt:)

Endret av hardrocxsludge
Lenke til kommentar
Er Honda CRF 100 en bra nybegynnersykkel? Er 17 år, ca 177 cm. Hva er forskjellen på 100 og 100F?

jeg ville satset på en 250 firetakt av kjent merke. 2 takteren har veldig mye cedlikehold da det er presset noe veldig med hester ut av disse 2 taktsmotorene.

hva faen? når en firetakter streiker, koster det 10000-15000 å reparere. 2 taktere er kanskje litt vanskeligere å kjøre, men lettere å reparere når du har driti deg ut. det som er viktig for alle crossykler er å varke luftfilter og fetter alle bevegelige deler. :)

Som jeg prøvde og få fram i min post var at 4-takten ikke streiker så ofte. 2 takten har mye servicer men den 4-takten jeg kjører nå har jeg aldri streika med den går som en klokke. det har den gjort i 2 år nå. eneste jeg gjør er å smøre den opp og ha oljeskift jevnlig. så jeg ville ambefalt 4-takt hvis ikke man har allverdens med penger til vedlikeholdet som må gjøres på en 2-takter. 4-takten er som regel litt snillere på bensina også.

 

Har også kjørt cross i 11 år nå. Har hatt to 2-taktere som er ganske mye vedlikehold på. kjøpte denne 125 jeg hår nå for og lære meg og kjøre med clutch. veldig grei nybegynnersykkel. men så kommer problemet at det blir kjedelig i lengden når det går så dårlig. derfor jeg sa han burde satse på 250 4-t noe jeg heller burde valgt. men har funnet ut at 450 4-t er akkurat passe for meg. Er hvertfall noe som jeg ikke går drit lei med en gang. Eller kanskje en KTM 525 sx. Så jeg vil si 4-takten er mer pålitelig enn 2-takten. er en grunn til at nesten alt som kommer over 500 ccm er blitt 4-takt:)

ok, jeg er enig i at 4 takteren holder litt lenger, men forsatt kjipern å reparere hvis du ikke er heftig skilla på sykler;) beklager misforståelsen:)

Lenke til kommentar
Er Honda CRF 100 en bra nybegynnersykkel? Er 17 år, ca 177 cm. Hva er forskjellen på 100 og 100F?

jeg ville satset på en 250 firetakt av kjent merke. 2 takteren har veldig mye cedlikehold da det er presset noe veldig med hester ut av disse 2 taktsmotorene.

hva faen? når en firetakter streiker, koster det 10000-15000 å reparere. 2 taktere er kanskje litt vanskeligere å kjøre, men lettere å reparere når du har driti deg ut. det som er viktig for alle crossykler er å varke luftfilter og fetter alle bevegelige deler. :)

Som jeg prøvde og få fram i min post var at 4-takten ikke streiker så ofte. 2 takten har mye servicer men den 4-takten jeg kjører nå har jeg aldri streika med den går som en klokke. det har den gjort i 2 år nå. eneste jeg gjør er å smøre den opp og ha oljeskift jevnlig. så jeg ville ambefalt 4-takt hvis ikke man har allverdens med penger til vedlikeholdet som må gjøres på en 2-takter. 4-takten er som regel litt snillere på bensina også.

 

Har også kjørt cross i 11 år nå. Har hatt to 2-taktere som er ganske mye vedlikehold på. kjøpte denne 125 jeg hår nå for og lære meg og kjøre med clutch. veldig grei nybegynnersykkel. men så kommer problemet at det blir kjedelig i lengden når det går så dårlig. derfor jeg sa han burde satse på 250 4-t noe jeg heller burde valgt. men har funnet ut at 450 4-t er akkurat passe for meg. Er hvertfall noe som jeg ikke går drit lei med en gang. Eller kanskje en KTM 525 sx. Så jeg vil si 4-takten er mer pålitelig enn 2-takten. er en grunn til at nesten alt som kommer over 500 ccm er blitt 4-takt:)

ok, jeg er enig i at 4 takteren holder litt lenger, men forsatt kjipern å reparere hvis du ikke er heftig skilla på sykler;) beklager misforståelsen:)

Ok det liksom. Men 2 takt er mye mer hissigere men fettern min har en gatesykkel 2-takt den har gått til helvete 6 ganger på under et år. så er veldig mye vedlikehold som skal til på en 2-takt. jeg er egentlig ganske overaska over min egen fordi vanligvis må du justere litt ventiler innimellom men denna har ikke begynt og tikke enda så selv om det er en litt billig sykkel så funker den faktisk:P men er faen meg ikke mulig og få tak i deler til den nesten. så blir nok en litt grom en hvis ikke jeg velger bil i stedenfor:)

 

Så du har begynt med cross nå eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg driver med motocross! :D verdens råeste motorsport noensinne!

 

Har hatt Yamaha PW80 2003, Husqvarna WR125 2001, Honda cr250r 2004 og nå har jeg en kawasaki kx250f 2006 og en orion 125pitbike.

 

Er andre året mitt AKTIVT nå, har lært en hel masse om sykkler og kjøring siden jeg startet!

kan fortelle dere att 2takt holder på å forsvinne ut av mx verden løpsmessig, 4takt tar over. skjønner jeg godt, 4takt har mindre forurensning, går bedre, finere lyd og holder lengre enn 2takt ;)

 

kjørte idag, første dagen etter skaden for 3 uker siden da jeg small i ett treet og strakk leddbånd, ødelagt tann og høl i tunga. Har hatt noen skader, men ikke noe veldig alvorlig. Og idag var også kjetil gundersen på bana og kjørte! utrolig rå kar og helt rå på å kjøre, tror han vinner nm i år hvis han setter det som mål ^^

 

jeg skal kjøre nm i år, målet mitt er å kvalle inn på noen av rundene, jeg skal kjøre tønsberg, bøverlund og hemne hvertfall!

 

flere som kjører nm her?? jeg har startnr 328:)

 

motocross er helt rått uten tvil!! elsker det!

Lenke til kommentar
Jeg driver med motocross! :D verdens råeste motorsport noensinne!

 

Har hatt Yamaha PW80 2003, Husqvarna WR125 2001, Honda cr250r 2004 og nå har jeg en kawasaki kx250f 2006 og en orion 125pitbike.

 

Er andre året mitt AKTIVT nå, har lært en hel masse om sykkler og kjøring siden jeg startet!

kan fortelle dere att 2takt holder på å forsvinne ut av mx verden løpsmessig, 4takt tar over. skjønner jeg godt, 4takt har mindre forurensning, går bedre, finere lyd og holder lengre enn 2takt ;)

 

kjørte idag, første dagen etter skaden for 3 uker siden da jeg small i ett treet og strakk leddbånd, ødelagt tann og høl i tunga. Har hatt noen skader, men ikke noe veldig alvorlig. Og idag var også kjetil gundersen på bana og kjørte! utrolig rå kar og helt rå på å kjøre, tror han vinner nm i år hvis han setter det som mål ^^

 

jeg skal kjøre nm i år, målet mitt er å kvalle inn på noen av rundene, jeg skal kjøre tønsberg, bøverlund og hemne hvertfall!

 

flere som kjører nm her?? jeg har startnr 328:)

 

motocross er helt rått uten tvil!! elsker det!

 

Heisann! Jeg har sett på en slik Orion 125 Pitbike. Meget billig må jeg si. Er dette en jalla sykkel som går i stykker fort eller holder den? Har sett litt på den på youtube og den ser ganske rå ut. Jeg er en nybegynner i cross men har kjørt ATV i 6 år :) Takker på forhånd for svar :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har kjørt cross i litt over et år, men slutta av sist sesong. Sykkel ble litt liten og på grunn av problemer med å komme eg at og fram til banen, ble det aldri til at jeg skaffet meg en ny. Sykkel jeg kjørte var en Yamaha YZ 85cc høyeffekt med 30 hk - vidunderlig liten sak.

 

Har svært lyst å starte opp igjen snart, om økonomien holder. Satser nok på en ny Yamaha siden jeg har forelsket meg i merket. Vet ikke hvor stor sykkel jeg skal ha enda - har mest lyst på en 250cc 4-takt, men om ikke økonomien holder så blir det nok en 125cc 2-takt.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Jeg Kjører Crosser:P Jeg har en Husqvarna Tc 570 Det er en firetakter å er sykt sterk Når vi kjøpte deg ga mi 17 000 å da var den defekt det er en 2002 moden hvor mye tror du jeg kan selge den for ? strøken 2002 model Går Godt :) ?

259wlet.jpg

 

 

Trur ikke du får så masse^^

 

Kjører selv en KTM sx 85cc, har kjørt ei god stund nå..

Til neste år blir det vell litt forhåpentligvis litt større cc..:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Akkurat kjøpt meg en GasGas MC 125, o4 mod. Ga 15 tusen, med alt utstyr, utenom bukser og knebeskytere, men dette har jeg skaffet i etterhånd.

Har kjørt litt før, sånn på jorde osv, strengt talt pent erfaren etter å ha kjørt 2 år med værsting trim på mopeden, men det er noe helt anderledes når man kommer på en cross bane med sykkelen. Blir litt annen vansklighetsgrad..

 

Greit at det er 25min hjemmeifra til Vister gropa :)

 

Minuset ved GasGas, er jo dele tilgangen. GasGas Norge lå i Sarpsborg, hvor jeg er fra, men har flyttet. Svarer ikke på mail, har ikke mange deler osv. Kjedelig.

 

Er forøvrig enig med hardrocxsludge, angående 4 takt. Neste sykkel, om det blir noe, blir klart en 4takt. 2 takt er omtrent bare slit.

Endret av DrCoxyCox
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Har en suzuki rm 85L, og en kompis av meg fortalte meg at man ikke trenger å bruke clutchen når man skal gire opp, bare ned, siden det er noe med girkassa som gjør at du kan gjøre dette på crossere. Stemmer det?

 

Tja... spørs litt på bruken.

Det er liten forskjell på girene på en crossykkler gennerelt, så om du slipper gassen går det ganske greit å gire uten å clutche.

men det er best for motoren å clutche uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...