Gå til innhold

Kjører du cross?


Mats1988

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til og begynne og har noen spørsmål.

hvor mange kubikk bør jeg begynne med

hvor mye koster det og kjøre på bane?

er det noen baner i bergensområdet?

 

takker for svar :)

9247375[/snapback]

spørs på alder men 125cc er en fin nybegynner sykkel, hvis du er over 15 er det dumt å kjøpe små sykkler som 85cc.

Du må ta lisens og melde deg inn i klubb før du kan begynne å kjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hallo folkens :) Kjøre cross må jo alle gjøre. er jo vanvittig morro :) kjørt siden jeg var 5 år gammel(gal Danske) er nå 17 og like frelst Fart og spenning akkurat det er det :)

 

jaja82am6.th.jpg

 

Racing bilen :)

 

jajaqu1.th.jpg

 

Sykklen :)

 

Kjører ikke den sykkelen lengere. Kjører nå en Kx 450F 2008 moddel :)

Endret av Proxer
Lenke til kommentar
Hei :)

 

Har hele livet mitt hatt lyst til å kjøre cross, men på grunn av ekstremt kjipe foreldre har jeg da ikke fådd lov til det :(

 

I fjor høst fikk jeg testa en ktm sx 125. Har ikke annet å si at det var helt sinnsykt rått. :thumbup:

Til neste år blir jeg 18, og da blir det vel sykkel på meg å. Har tenkt å kjøpe en Honda CR 125. Sykt hvor jeg gleder meg, synd at det er en hel vinter å vente.

 

post-102581-1154545849_thumb.jpg

Slik sykkel hadde vært drømmen :thumbup:

Du kan kjøre om vinteren da!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Har kjørt motocross i 6 år nå! nå fortiden kjører jeg en Suzuki Rmz 250 07 modell. med hinsonclutch, gullfelger, fatbar++

Kjører cross oppe i Nordland, i Mosjøen og i en liten plass som heter Korgen ca. 5 mil fra mosjøen. Kom å prøv banen folkens! 1km lang, store hopp! et hopp på 37 meter! teknisk bane...

Lenke til kommentar
Hallo folkens :) Kjøre cross må jo alle gjøre. er jo vanvittig morro :) kjørt siden jeg var 5 år gammel(gal Danske) er nå 17 og like frelst Fart og spenning akkurat det er det :)

 

jaja82am6.th.jpg

 

Racing bilen :)

 

jajaqu1.th.jpg

 

Sykklen :)

 

Kjører ikke den sykkelen lengere. Kjører nå en Kx 450F 2008 moddel :)

 

å fyy faan! den sykkelen så ganske verst ut :dribble: jeg har nettop starta, fikk kjøpt en skjært suzuki rm 85 ev en kompis for 1000 kroner... har vært nede i kjelleren i utallige timer etter det, men når den fyra for første gang, det var verdt alle timene i kjelleren ass :love: skal snart selge den å gå over på 125... skal snart bli medlen i lier crossklubb :new_woot:

jeg vil ikke legge ut bilde av den, skjemene deres vil bare knuse, den ser ut som nøkken :roll:

Endret av nikotin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Broren min kjøpte seg en liten kjekkas. 85cc ?? Gikk som et uvær!!

Siste gang jeg prøvde den kjørte jeg til H uti ei myr..

Skulle opp en liten bakke, og jeg ga litt vel gass slik at dyret steila. Ja, smarte meg, istede for å slippe gassen så ga jeg bare mer gass... Og det var et stort fres uten like før crossern følte for å ta seg en flygetur med meg på. Utrolig nok var jeg uskadd.

Pappa derimot knekte et par ribben like etterpå. Farlig sport.

 

Meg:

cross.jpg

 

paa.JPG

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hey.

jeg lurer litt på hvor mye en litt slitt,5 år gammel 2001 modell (85 kubikk)

koster

jeg skal begynne å kjøre og en har en han vil selge, han lurer på hvor mye jeg er villig til å gi.

gi meg noen tips om hvor mye jeg skal gi for den.

post-156417-1205874695_thumb.jpg

Endret av ginark
Lenke til kommentar
Er Honda CRF 100 en bra nybegynnersykkel? Er 17 år, ca 177 cm. Hva er forskjellen på 100 og 100F?

ja, er en fin nybegynnersykkel det;) 100F er vel Four-stroke og 100 Two-stroke:) hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt sykkelen uten F :p 2-taktere er lettere å reparere, og går bedre, syntes jeg:P

Lenke til kommentar
jeg hadde kawasaki kx 125. RÅTT. men solgte den for 14 uker siden. det var bare så deilig å ligge i ca 120 bortover jordet i lite klær og varmt vær

 

Realistisk da en KX gjør 105-110 km/t med bibeln i baklomma, samme med Yamaha yz 250 feks.

 

nei, kjører ikke cross, men skal forhåpentligvis kjøpe meg crosser nå.

det er ganske realistisk hvis han har drevet om sykkelen. men skal være ganske tørt og hardt for å komme opp i den farten. men uansett spørs om den er drevet for aks eller toppfart..

Lenke til kommentar
Er Honda CRF 100 en bra nybegynnersykkel? Er 17 år, ca 177 cm. Hva er forskjellen på 100 og 100F?

jeg ville satset på en 250 firetakt av kjent merke. 2 takteren har veldig mye cedlikehold da det er presset noe veldig med hester ut av disse 2 taktsmotorene. så hadde jeg vært deg ville jeg satset på 250 4 takt. tror 125 2takt og 250 4 takt kjører i samme klasse. er vel noe av det samme hesteantallet bare at 4 takten har mye mer bånndrag og må ikke vedlikeholdes på samme måte som en 2 takter. jeg har en 125 4 takter nå (går som en dass, så er på utkikk etter en 450 atv av kjent mekre) men tror en 250 4 takt er en veldig grei nybegynnersykkel.

Lenke til kommentar
Er Honda CRF 100 en bra nybegynnersykkel? Er 17 år, ca 177 cm. Hva er forskjellen på 100 og 100F?

jeg ville satset på en 250 firetakt av kjent merke. 2 takteren har veldig mye cedlikehold da det er presset noe veldig med hester ut av disse 2 taktsmotorene.

hva faen? når en firetakter streiker, koster det 10000-15000 å reparere. 2 taktere er kanskje litt vanskeligere å kjøre, men lettere å reparere når du har driti deg ut. det som er viktig for alle crossykler er å varke luftfilter og fetter alle bevegelige deler. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...