Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Catch og Router.!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde tatt linksys, eller 3com med shaping.

Hacks til linksys er uorginal firmware, med søtte for blant annet shaping, eller båndbredde fordeling dersom en skal bruke et "kort" norsk utrykk.

Dersom dere skal ha iptelefon, noen av dere holder på å laste ned, eller dere bruker mye web radio. Hadde jeg kjøpt en med mulighet for shaping, da kan en sette dedikert bårndbredde til de ulike ipadressene.

Slik det funkerer er at er bare en maskin på nett får han allt, men er alle på så får de det som er satt opp i ruteren.

Venter på modem fra Catch jeg og, får det 8 Desember, har 1024/256 fra Tele2 i dag, så fra 13 Desember og ut året har jeg (1700/512 + 1024/256) Blir litt morro da, men får aldri nok.

Jeg bruker Clark som ruter, shaping, brannmur, ftp, web, og filserver, (linux basert server, fordelen er at jeg kan og kjøre last fordeling over flere adsl linjer, slik at for maskinene så vil linja se ut som en 2724/768 linje. :D

 

Kan gjøre mer med en linux ruter, men er noe værre å sette opp, samt du trenger en gammel maskin. (Helst 300 Mhz+ og 128MB+)

Lenke til kommentar
Hadde tatt linksys, eller 3com med shaping.

Hacks til linksys er uorginal firmware, med søtte for blant annet shaping, eller båndbredde fordeling dersom en skal bruke et "kort" norsk utrykk.

Dersom dere skal ha iptelefon, noen av dere holder på å laste ned, eller dere bruker mye web radio. Hadde jeg kjøpt en med mulighet for shaping, da kan en sette dedikert bårndbredde til de ulike ipadressene.

Slik det funkerer er at er bare en maskin på nett får han allt, men er alle på så får de det som er satt opp i ruteren.

Venter på modem fra Catch jeg og, får det 8 Desember, har 1024/256 fra Tele2 i dag, så fra 13 Desember og ut året har jeg (1700/512 + 1024/256) Blir litt morro da, men får aldri nok.

Jeg bruker Clark som ruter, shaping, brannmur, ftp, web, og filserver, (linux basert server, fordelen er at jeg kan og kjøre last fordeling over flere adsl linjer, slik at for maskinene så vil linja se ut som en 2724/768 linje.  :D

 

Kan gjøre mer med en linux ruter, men er noe værre å sette opp, samt du trenger en gammel maskin. (Helst 300  Mhz+ og 128MB+)

Stort sett bare meg som skal bruke nettet! Og når de ander skal bruke nett, kommer jeg nok til å ro ned bruket mitt.. Ikke IP-Telefon nei..

Trodde routeren delte hastigheten på PCene jeg.. :(

 

Edit: Kult med dobbel DSL linje ja... :dribble:

Endret av Birger_Nord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...