Gå til innhold

memforbruk i taket ved accessering av disk

delling81

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg går inn på min ene disk, så hopper memforburket til explorer.exe og virtuelt minneforbruk opp i 320MB bare for denne prosessen

Dette er mildt sagt irriterende, og gjør maskinen noe treg.

Noen som vet hva som kan gjøres?

Bruker ntfs på disken, og kjører sp1 (XP)

Ser også ut til at dette oppstår når det ligger rar-filer i folderne, mens ikonene til f.eks sfv filer kommer opp med en gang, bruker rar-filene mye lenger tid, men kommer etterhvert, og da forsvinner også det ville minneforbruket.

EDIT:La til noen flere observasjoner

Endret av delling81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykk win+pause, gå på hardware tabben og trykk på device manager.

Finn frem til IDE ATA/ATAPI-controllers og åpne properties for alle. Muligens bare en, litt avhengig av maskinvare. Kan tenkes at du må inn på harddisken(e) eller evt. andre kontrollere.

Sjekk at write caching står på og at transfer mode er UDMA/Multiword DMA et eller anna og ikke PIO.

List opp hva som står der om du ikke finner ut av det ;)

Dette er det første som faller meg inn. Mulig jeg kommer på noe mer når jeg er våken :p

Skrevet

Ser mer ut som en software sak, explorer søker gjennom RAR filene dine. F.eks vil explorer automatisk lese en .avi fil, dette har medført problemer for mange pga en bug.

Vet ikke om det er vanlig med RAR, eller om du har installert noen ekstra extensions til explorer.

Skrevet

Det kan fort være det, men dette skjer når jeg hadde rar filer på 1 mb også. Får vel søke om jeg finner en tilsvarende ting som avi. Men den har ikke gjort det før, og jeg har ikke gjort noen slike endringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...