Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av 3dkort til rundt 4000,-

nilrem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

PC specs: 1gb PC3200 minne

athlon xp2600+

ASUS A7N8X Hovedkort

Lurte på hvilket 3dkort som gir best ytelse i spill ut i fra mine følgende PC specs.

Bruker maskinen kun til spilling

Endret av nilrem
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik som jeg er blitt fortalt av noen, at det er bedre å kjøpe ATi's kort hvis en har en cpu som begynner å gå ut på dato, da fordi ATi's kort kjører på høyere gpu speed? og med dette avlaster litt fra cpu'en.

Skrevet

Sannsynligvis er det beste kjøpet blant High-End kortene for øyeblikket nVidia GeForce 6800GT. Du sparer 700-800 kroner, og får tilnærmet lik ytelse, er nemlig minimal forskjell opp til 6800Ultra og x800XT/ XT PE. Men forskjellen er der! Så dersom du vil ha det aller råeste av det råe er vel en av disse kortene bra. Om du får dem til under 4000 kroner er jeg usikker på, men alternativet som headcleaver kommer med ligger jo ikke veldig langt over...

Får vel egentlig være en vurdering om de ekstra få frames/sec er verd 1000 kroner ekstra. Personlig tror jeg du vil bli fornøyd med begge kortene, men ATi's kort er det beste spillkortet du får i dag.

Angående prosessorbruk er jeg usikker, så det overlater jeg til noen litt mer kyndige..

-Zlatzman

Skrevet

x800xt pe er merkbart bedre enn 6800gt!

kortet har raskere standard klokk, og er enkelt å greit bedre!

men hvis du ser på pris vs ytelse har du rett!

da fr du mest for et gt kort!

men jeg ville ikke satset på å kjøpe et kort for å klokke det. jeg ville heller kjøt "the real thing" med en gang!

Skrevet

takker for alle svar :) tror jeg går for d Sapphire xt pe kortet ettersom jeg ikke liker tanken på å klokke, selv om jeg hører det skal være ganske så enkelt.

Skrevet

Hvorfor klokke 6800gt :hmm: Uansett du finner utrolig 3d ytelse i et x800xt kort, håper du blir fornøyd. Eneste problemet med xt kortene er at de er omtrent utsolgt overalt, hvis du ikke vil betale rundt 4500, da er det vel et par igjen. Men men, de som venter lenge, venter på noe godt.

stig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...