Gå til innhold

Fy og usj Komplett er trege


Anbefalte innlegg

Synes det er bra av komplett at de i det hele tatt tar seg bryet med å sitte på hw.no forumet å svare på poster som omhandler dem jeg... Er ikke mange nettbutikker som gjør det desverre.

 

Om noen dager skal klassen min (går ikt) bestille pc-deler og hele pc'er for kanskje så mye som 150000kr.

Mest sansynelig kommer dette til å bli kjøpt i gjennom komplett fordi som lærerne våre sier: "Vi har aldri hatt noe trøbbel med de, og vi får varene der til gunstige priser... Dessuten er damene som jobber på lageret der veldig hyggelige" (Ene læreren dro ned til lageret en gang og hentet varene :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg for min del synes det er rart at folk fremdeles handler hos komplett når det somoftest finnes bedre alternativ. Netshop har en garanti på hvor kjapt varene skal sendes, etter mine erfaringer har den garantien aldri blitt brutt. Hos komplett derimot måtte jeg vente 4 dager fra bestilling til den ble levert hos posten. Da var det ei mus, rambrikker og en HD som ble bestilt, og alt var lagervare. Bestilte på en mandag, tilfelle noen skulle kvine om at "men hvis du bestiller en fredags kveld så...".

Menmen, for all del, bare handle hos komplett hvis dere liker å vente...

Lenke til kommentar

Vel, må si Komplett tar seg lovlig lang tid. Det er i alle fall inntrykket jeg sitter igjen med etter at de først sendte meg feil PC (altså en ombytting av to PCer, alt annet var korrekt, men hva er vel en skjerm, et tastatur, en mus samt noen høyttalere godt for uten PC?).

 

Deretter ble PCen sendt i retur, for å bytte med den rette. Etter én og en halv uke sendte vi en liten purremail (torsdag, forrige uke), og da ble det klart at maskina hadde stått hos Komplett en stund, men siden den (muligens) ikke hadde alle opplysninger på pakka, ble den stående en stund uten at det ble sjekka opp. Til vårt forsvar kan det sies at Komplett ikke helt innrømte at de en gang hadde sendt feil maskin, og i det hele tatt ikke var så flinke på å gi returopplysninger.

 

Nå vet jeg ikke om maskina er sendt eller ikke, men jeg syns dette har dratt unødvendig langt ut, og er lei av å vente.

 

For å være litt nyansert, må jeg si at maskina kom relativt kjapt første gangen i forhold til hvor jeg bor, og at andre handler fra webshoper har gått mye treigere.

Lenke til kommentar

Det er jo flott å se hvor lite mange brukere egentlig har av innsikt når det gjelder hvordan størrelsen på en netshop kan påvirke ulike deler av prosessene der. Dette forumet har lett for å gi inntrykk av at webshopbrukere er en gjeng med whinete, utålmodige fjortisser.

 

Håper virkelig flertallet ikke er slik :no:

 

Når det gjelder nostos whining, overgår det vel det meste. Kommer hvertfall ikke til å klare å ta brukerens meninger seriøst.

Lenke til kommentar
Det er jo flott å se hvor lite mange brukere egentlig har av innsikt når det gjelder hvordan størrelsen på en netshop kan påvirke ulike deler av prosessene der. Dette forumet har lett for å gi inntrykk av at webshopbrukere er en gjeng med whinete, utålmodige fjortisser.

 

Håper virkelig flertallet ikke er slik :no:

 

Når det gjelder nostos whining, overgår det vel det meste. Kommer hvertfall ikke til å klare å ta brukerens meninger seriøst.

hva er det som er så galt med det jeg har sagt i dag da?

jobber kansje på komplett du?

Lenke til kommentar
jeg for min del synes det er rart at folk fremdeles handler hos komplett når det somoftest finnes bedre alternativ. Netshop har en garanti på hvor kjapt varene skal sendes, etter mine erfaringer har den garantien aldri blitt brutt. Hos komplett derimot måtte jeg vente 4 dager fra bestilling til den ble levert hos posten. Da var det ei mus, rambrikker og en HD som ble bestilt, og alt var lagervare. Bestilte på en mandag, tilfelle noen skulle kvine om at "men hvis du bestiller en fredags kveld så...".

Menmen, for all del, bare handle hos komplett hvis dere liker å vente...

hvorfor ikke velge netshop? skal gi det 3 goder grunner

1. De tar ikke visa

2. de har ikke like godt vareutvalg som komplett

3. de har heller dårlig demo avdeling..

 

3. gode grunner til å velge komplett.

1. Utmerket service

2. rask utsendelse 99% av tilfellene

3. returer er en lek visst man legger frem problemet skikkelig..

 

Dette er mine grunner. :)

Lenke til kommentar

Nosto: Du tråkker over streken når du anklager folk som forsvarer Komplett for å jobbe der. Er også ganske lei av at du skal slenge dritt om Komplett i hver eneste tråd som handler om Komplett, når du gjør det på den måten du gjør. Det går ann å skrive ting på en annen måte, så man blir tatt mer seriøst. Du kommer også med påstander som ikke kan bevises... og så lenge du ikke lærer deg at dette er feil, kan du holde disse påstandene for deg selv.

Lenke til kommentar

hva kan ikke bevises?samtalen med komplett.de fleste mobiler nå til dags har taleopptaker.og jeg sitter på en dele mailer fra komplett,med leveringsbekreftelse og ordrebekreftelse.og hvorfor tok dem da å slett fakturaen.vis dem har en vanntett sak?

og hvorfor kommer dem ikke inn å svarer på det jeg skrev,når dem spør om jeg kan begrunne det.

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Nå, mye kan en vel kjefte på Komplet ASA (er vel kjent for det selv), men har da ikke opplevd de som treige. Og jeg bestiller da ganske ofte datadeler, men så langt har jeg ikke opplevd at de er over grensen treige. Vil faktisk si at det aldrig har tadd mer en uke fra bestilling til jeg henter varen. Regner faktisk Komplett ASA som en av de sikreste på levering.

 

Men siden dette er kjefte på komplett dag for meg, pakkinga Demmes er %&%#¤, masse ekstra porto siden de ikke kan legge alle ting i en eske, hehe, :p

 

Anngående skrivefeil så er vi "brotheres in Arms" nosto haha, stortrives hver gang jeg ser noen med like mange skriveleifer som meg :D:D

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Nå, mye kan en vel kjefte på Komplet ASA (er vel kjent for det selv), men har da ikke opplevd de som treige. Og jeg bestiller da ganske ofte datadeler, men så langt har jeg ikke opplevd at de er over grensen treige. Vil faktisk si at det aldiig har tadd mer en uke fra bestilling til jeg henter varen.

 

Men siden dette er kjefte på komplett dag for meg, pakkinga Demmes er %&%#¤, masse ekstra porto siden de ikke kan legge alle ting i en eske, hehe, :p

 

Anngående skrivefeil så er vi "brotheres in Arms" nosto haha, stortrives hver gang jeg ser noen med like mange skriveleifer som meg :D:D

:thumbup:

Lenke til kommentar

Må nesten få lov til å si at jeg begynner å få nok av dette forumet. Det virker som at det er veldig mange "unger" her som syter og klager straks de ikke har fått viljen sin, eller alt ikke har gått etter planen. Jeg har handlet fra komplett i ca 5 år nå, og har bestilt veldig mye til privatperson å være, da jeg bygger pc'er for andre folk ect. Dessuten har jeg en del utstyr selv, så det har blitt "en del". Ja, det hender såklart at jeg får varer som har feil/mangler eller som ofte ryker etter en viss periode, men dette er jo i utgangspunktet ikke kompletts feil, så man kan jo ikke legge saken på dem. Levering har de etter min mening forbedret seg på de siste 2 årene. Servicen er jeg også veldig godt fornøyd med, dog det har vært noen småsaker som har satt noen grå hår i hodet på meg. Jeg vil også legge til at flere ganger har komplett lagt godsiden til og fått ordnet opp i saker på en kriminelt effektiv måte som i utgangspunktet har skapt merarbeid for dem.

 

At komplett er litt kjapp i svingene noen ganger skulle jo bare mangle. Skulle de brukt mye dyrebar tid på useriøse og noen ganger bunnløse klager fra kunder (eksempelvis slike situasjoner som de beskriver ovenfor "nosto"), hadde de vertfall ikke kunne sendt ut pakkene til rett tid (ikke bokstavelig talt...).

Lenke til kommentar

Hvorfor lage et nytt innlegg og whine hver gang noe slikt skjer?

Det er sikkert en 100k innlegg bare om det. Er du ikke fornøyd, og føler for dele det ut med resten av verden, så post i en tråd som allerede finnes.

Dessuten finnes det sikkert like mange tråder her om hvor bra komplett er, men som oftest lager man ikke tråder om det, men gjerne når noen har vært uheldige og det har skjedd noe rart.

 

Bortskjemte lille unge. Jeg ventet seks dager på min bestilling fra netshop. Klagde jeg? NEI.

 

Selvom komplett er trege på mail og slikt, så er jo utvalget og sendingstiden relativ liten med mindre du har oppført deg som en drittunge som komplett liker å holde tilbake ordren til. Jeg forandret min ordre en gang fra netshop tre ganger på tre timer, før klokken 15.00. Kjempoeservice fra dem, men sist jeg handlet hos komplett gikk det tre dager før jeg fikk bestillingen min, og jeg var overasket hvor kort tid det tok, med tanke på hvor rotete posten er.

Lenke til kommentar

buddy: jeg undres litt over den uttalelsen der... etter å ha lest over de siste innleggene får jeg følelsen av at du "biter deg selv i leggen".

 

Eksempelvis:

 

Buddy:

"Men siden dette er kjefte på komplett dag for meg, pakkinga Demmes er %&%#¤, masse ekstra porto siden de ikke kan legge alle ting i en eske, hehe,"

 

Buddy:

"må nok være enig med deg der DJ-JK, service og levering kan komplett  like så bra som de beste i klassen."

 

I mange tilfeller er det POSTEN som har begrensningene og ikke komplett. Noen ganger vil det også bli dyrere å sende alt i en fordømrade stor pakke enn å dele det opp. Dessuten kan det sansyneligvis gå utover sikkerheten for varene under frakt. Jeg har selv mottatt et kabinett med en gedigen bulk i, og dette var såklart posten sin feil. Komplett hadde pakket kabinettet forsvarlig. Men jeg lurte litt da de sendte meg et antistatisk armbånd i en eske, og ikke i en konvolutt med bobleplast :p

 

Alle kan jo ha "blå-dager".

 

Men det er en ting jeg ikke skjønner. Dette gjelder generelt en del brukere på dette forumet. Hvis man er misfornøyd med saksbehandlingen man har fått av en webshop, ville det jo være naturlig å kontakte et ledd høyere i kjeden innenfor komplett, eller be om å få saken behandlet på nytt av en annen saksbehandler. Hvis dette ikke løser noe (og du fortsatt er overbevist om at du har saken på din side), kan det jo være en idè å spørre forbrukerrådet. Ikke slenge ut en post her på hw.no forumet med dårlig ordbruk, sutter og "kvining", bare for å slenge dritt...

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
nosto skrev: 29/11/2004 : 19:12  

har du ikke noe bedre å komme med en mobbing av skrive feil.så har du/dere et problem.

Heisan, beklager hvis dette ble tatt som mobbing. Var ment som en spøk, men ser nå at det kan misforstås. Beklager.

 

Når det gjelder selve saken din, så er vi tydeligvis uenige og har naturligvis aldri løyet for deg (hvorfor skulle vi det?). Vi er imidlertid fremdeles interessert i å få deg fornøyd, så vi oppfordrer nok en gang til å ta kontakt med oss for å finne en løsning.

 

Edit: Hadde en skriveleif selv gitt :)

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar

Men, kanskje litt offtopic: Har hørt at Komplett pakker inn all hardwaren i orginal embalasje, mens netshop bare i bobleplast. Fikk en hardisk og masse stæsj i bobleplast fra netshop som dama på posten dunka litt her og der. Mens et skjermkort fra komplett kom i to pakker med esktra beskyttelse rundt.

Poenget med denne offtopicen, kanskej komplett bruker mere tid på pakkigna si, og ikke slik som netshop som sender pakker som revner og hvor alt bare ligger strødd i en altfor stor eske.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...