Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6-fat-man.jpg

Noe sånt no' ja :thumbup: Nei, men jeg går heller for vektoppgang og muskeløkning. Hva jentene mener når badesessongen er i gang kan dra til helvette for min del.

Prøvde for en stund siden, ble temmelig markert, men klarte ikke å opprettholde muskelmassen så det gikk jo rett nedover med alle øvelser.

Skrevet

Jeg er gift, behøver ikke tenke på hva jentene synes :thumbup:

10-12% er fint, derifra og til 18 ca før man evt deffer ned igjen er optimalt på alle måter.

• Liker 2
Skrevet

Med 500 i munis fra mat og 500 i trening pr dag kan man regne med 1kg i uka ned.

Nok protein og vektløfting i samme periode så er mest mulig fett og minst mulig muskelmasse.

Bare av ren nysgjerrighet: hvor mange gram proteiner pr. kg kroppsvekt ca for ikke miste muskelmase?

Det som har noe å si er om du trener styrke ved siden av eller ikke; Ikke hvor mange gram proteiner du spiser.

Skrevet

Det som har noe å si er om du trener styrke ved siden av eller ikke; Ikke hvor mange gram proteiner du spiser.

Ja det vet jeg jo ;) Og jeg trener styrke ved siden av (om du ikke skjønte det av innlegget mitt over).

PaperWalls: Tidligere trente jeg for å se bedre ut (hvem gjør ikke det), men nå vil jeg trene med fokus på styrke og til fallskjermjegeropptaket om et par år! :new_woot:

Skrevet

Æsj, føler motivasjonen begynner å synke nå. Har hatt 2-3 uker med 0 vektoppgang selv om jeg føler jeg spiser mye. Er ganske kjipt å presse i seg mat til punktet hvor en tror en skal spy og ikke få noe ut av det.

Jeje, rant over. SPISE MER!

Skrevet

1ss olje til 3-4 måltider blir du ikke mett av, koster null, merker ikke noe til det , men det er "ett gratis måltid i kcal"

Skrevet

Kan jo ikke forvente store økningen i muskelvekt på så kort tid heller. 2-300 gram kanskje. Så ingen grunn til å miste motivasjonen. :)

Skrevet

Kan jo ikke forvente store økningen i muskelvekt på så kort tid heller. 2-300 gram kanskje. Så ingen grunn til å miste motivasjonen. :)

Oi? Er det seriøst så mye i muskelvekst på så kort tid? Et par uker altså?

Skrevet

Jeg har hatt i gjennomsnitt 200-300 gram vektoppgang hver uke det siste halvåret. Nå sier de plutselig stopp.

Hver uke? :O Wow! Står omtrent på samme vekta jeg (i følge baderomsvekta) men jeg merker at jeg øker i styrke for hver gang.

Skrevet

Altså, jeg skrev gjennomsnitt. 7kg opp på 6 måneder (24 uker) = 7000 gram / 24 uker = 200 gram pr uke. Klart, det har jo vært uker hvor jeg ikke har gått opp/faktisk gått ned, men still...

Skrevet

Ja nei det står stille her og nå og da. Var ei stund der vekta sto på 74 i en lengre periode men nå har det gått oppover igjen. Like greit når fettprosenten holder seg rolig.

Skrevet

Oi? Er det seriøst så mye i muskelvekst på så kort tid? Et par uker altså?

Under optimale forhold så er det slettes ikke umulig å klare rundt 100g i uka nei. Eller med andre ord ca 5kg i året.

Men skal sies at folk flest klarer ikke en sånn økning, det krever god innsats på både trening og kosthold.

Skrevet

Min første oppgang var 75-95 på 7-8 ryp grunnprogram.

Fettprosent før 15%

Fettprosent etter 15%

Nå er jo 15% på 95 mer en 15% på 75 + væske / glykogen ol, men så lenge prosenten er lik skulle ikke jeg klage iallefall. Det var 44kcal pr kg kroppsvekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...