Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Andre som har problemer med Telenor?


Anbefalte innlegg

Veit ikke noen av dere så den reportasjen på Tv2 Hjelper Deg,med hu dama som fikk mail fra telenor,om at pc'en hennes hadde gjort portscans på andre pc'er osv,og at hun måtte sjekke for virus?

 

Jeg har fått den samma mailen 2 ganger nå,og Telenor har satt restriksjoner på abonnomentet mitt,og disse restriksjonene er sperring av en haug med porter... :hrm:

 

Jeg får ikke spilt online,ikke lasta ned noe,ikke får jeg komme på TeamSpeak/Ventrilo.

 

Har Telenor lov til å gjøre dette??

 

Sitter å betaler over 500 kr mnd,også skal jeg få en haug med restriksjoner?? som ikke er min feil,jeg har ikke virus som gjør disse portscanningene,og da mener telenor det er meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg har også problemer med Telenor, men på en helt annen måte en de fleste her. For det meste er det den elendige kundeserivcen de har, makan til inkompetante folk får man lete etter (på flere andre supporter tenker jeg :D)

 

Men har du ringt de (huff) og prata med de? Du kan jo ha et eller annet installert på maskina di? Har du sjekka for virus/spyware/adware/trojans?

 

Jaja, lykka til med Telenor :no:

Lenke til kommentar

Har ikke problemer med Telenor på den måten. Men min internett driver å kutter ut hele tiden. Så ringer jeg de, og hver gang jeg har ringt dit spør de om jeg har sjekka at alle ledningene er ordtlig i og om jeg har prøvd å restarte modemet og alt det pisset der. Så til slutt så får de en sånn fyr til å komme hit. Han komer inn døra og sier (det er en ledning her som ligger i døra) "Jah... det er den ledningen der som er feilen ... 99,9% sikkert". Så går han :hrm: De har sendt han fyren hit 3 ganger .... ingen ting skjer .... :nei: Telenor er vandt til at alt skal funke men når det ikke gjør det så driter de i det og alikevel så må vi betale for den dritten vi ikke får.

Lenke til kommentar
Har Telenor lov til å gjøre dette??

 

Sitter å betaler over 500 kr mnd,også skal jeg få en haug med restriksjoner?? som ikke er min feil,jeg har ikke virus som gjør disse portscanningene,og da mener telenor det er meg...

 

 

du får lese abb vilkårene , er ikke bare telenor som har dette.

er det portscanning så er det andre selskaper som har sendt en klage på ip add din og at de blir scanna

enten har du da et eller annet progr som gjør dette uten din viten eller så er det jo noen som driver å koser seg med portscanning da.

telenor og andre isp har full rett til å sperre deler av abb dit , til dette opphører

Lenke til kommentar

Ikke fått noen mail, men sjekker aldri online mailen....

Jeg sjekker heller ikke online-mailen av den enkle grunn at den allerede inneholdt et par hundre søppelmail FØR adsl-linja ble åpnet...sendte en mail om dette til Telenor og fikk noe generelt fjas som alle vet (ikke svar på søppelpost, ikke trykke linker i spam, ikke legge igjen adressa rundtomkring), ingen forslag til løsning på at de hadde tildelt meg en ubrukelig mailadresse, og svaret gikk langt i å antyde at det var min egen feil. Med en emailkonto som ikke var tatt i bruk. På kundesidene deres stod det tilbud om spam-filter til den latterlige pris av 29/mnd...kan vel konkludere nok en gang at giganten kan oppfattes som arrogant (andre som har ringt 05000 for å finne ut hvorfor linja var nede, og blitt henvist til nettsidene?).

 

Hmm *sjekke online* hmmelmm...jepp, ikke plass til mer søppel der, fullt...Tenker Telenor kan få ta vare på spammen for meg jeg. Hit skal den ihvertfall ikke.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
andre som har ringt 05000 for å finne ut hvorfor linja var nede, og blitt henvist til nettsidene?

Hehe, ja! :!: Det er like dumt som at det står "Can't find keyboard. Press any key to continue." :!: Jeg ringer opp igjen og svarer ja eller nei på problemer jeg absolutt ikke har, så kommer jeg fram til en teit fyr tilslutt :thumbup:

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

pussig at man skal ha så forskjellige oppfatninger av samme ting; jeg har hatt telenorabonnement i mange år og aldri hatt noe særlig å klage på. linjen har vært stabil og fin med minimal nedetid, og de gangene jeg har trengt hjelp har det aldri vært noe problem. så fort jeg leser slikt som står ovenfor her så tenker jeg på en god setning jeg hørte en gang: "user error. replace user and try again.".

Lenke til kommentar
pussig at man skal ha så forskjellige oppfatninger av samme ting; jeg har hatt telenorabonnement i mange år og aldri hatt noe særlig å klage på. linjen har vært stabil og fin med minimal nedetid, og de gangene jeg har trengt hjelp har det aldri vært noe problem. så fort jeg leser slikt som står ovenfor her så tenker jeg på en god setning jeg hørte en gang: "user error. replace user and try again.".

Det som er at det er ikke så mye galt vi som brukere kan gjøre. Vi bare trykker koble til og da forventes det at det skal funke. (Selvfølgelig om man har gjort det riktig). Men linja mi er så ustabil :dontgetit: Bor ikke langt ifra sentralen heller.

Lenke til kommentar
Har ikke problemer med Telenor på den måten. Men min internett driver å kutter ut hele tiden. Så ringer jeg de, og hver gang jeg har ringt dit spør de om jeg har sjekka at alle ledningene er ordtlig i og om jeg har prøvd å restarte modemet og alt det pisset der. Så til slutt så får de en sånn fyr til å komme hit. Han komer inn døra og sier (det er en ledning her som ligger i døra) "Jah... det er den ledningen der som er feilen ... 99,9% sikkert". Så går han :hrm: De har sendt han fyren hit 3 ganger .... ingen ting skjer .... :nei: Telenor er vandt til at alt skal funke men når det ikke gjør det så driter de i det og alikevel så må vi betale for den dritten vi ikke får.

Jeg hadde det akkurat sånn i 3 måneder. Ringte og sendte mail og ble møtt av en temmelig provoserende holdning. "Det er PC`n din det er noe galt med, vi har ingen problemer her". Til slutt sendte jeg en sint, men høflig mail, samt fakta om problemet og mine rettigheter som forbruker, og da fant de plutselig feilen. De retta det opp temmelig raskt. Men jeg ga meg ikke der, jeg krevde å få refundert beløpet jeg hadde betalt for den perioden da de ikke leverte det produktet jeg betalte for. Dette kunne de ikke motsi, og jeg fikk den perioden gratis.

 

Stå på krava, du skal ikke betale for et ufullstendig produkt (så lenge feilen ikke ligger hos deg, selvsagt.)

Lenke til kommentar

Er enig med el_cash jeg. Har hatt Online ADSL i over 1 år nå og aldri hatt noen spesielle probleme. Riktignok så har linja vært nede nå og da (som oftest pga. velikehold) men det løser seg etter at modemet har stått uten strøm i 5-10 min :)

 

Og kundesupporten til Telenor kan jeg ikke klage på. Har prata med dem noen ganger pga. nettopp det at linja plutselig ikke fungerer, da har de alltid vært positive og sjekket for feil på linja.

 

En annen ting jeg ikke skjønner er at folk synes Telenor er så ustabilt?

560 timer har linja mi vært oppkobblet uten problemer nå :) Synes det er en god stund egentlig... Men det kan kanskje ha noe med hvor man bor *shrug*.

Lenke til kommentar

Jeg sitter nå her på en av trondheims fineste hybler på singsaker med utsikt over trondheimsfjorden "and the works". Det er bare et problem, Telenor og de 40 supportidiotene ødelegger hele morroa. Hybelverten (i all sin visdom) gikk til anskaffelse av ADSL 2048 med 256 K uppload. En ting er at jeg vil ha en teoretisk max througput på "normal" trafikk på 500K (!!) . En annen ting er at om jeg finner ut at jeg skal spille så har jeg ping spikes på opp til 900ms hvart 10. sekund. Det var en del kluss med linja før vi i det hele tatt fikk den opp, men det var på grunn av en alarm. Problemet ble løst ved å flytte alarmkoblinga. Det står en Dlink 624 WLAN router etter Speedtouchen som jeg har satt opp med skjult SSID, WEP kryptering osv osv. Jeg disabla DHCP'n i SPeedTouchen og satte statis IP på DLink WAN porten. Så etter min vurdering skulle dette problemet ikke være min feil. Jeg gikk inn på (det mikkemus lignende) web interfacet til SpeedTouchen og sjekka system loggen og der; På 2 timer hadde xDSL link staten gått opp og ned 25 ganger (!). Jeg så også at min public IP adresse ble bytta hver gang! Ringte support og som forventa var det heller ikke noe hjelp å få derfra. Bare noen slappe komentar om at PC'n min skapte problemer, jeg hadde virus, DLink routern var dårlig satt opp osv osv.

 

Det skal legges til at line staten står stabilt oppe nå, men linja fungerer ikke til spilling grunnet fortsatt ping spikes.

 

Dette er min første erfaring med Telenor ADSL og jeg håper det blir min siste. Jeg sverger herved på mitt eget blod at jeg skal ALDRI bruke Telenor så lenge jeg kan ungå det.

 

P.S

Hvis noen har noen gode råd om hva jeg kan gjøre for å få fiksa pingen i spill så er jeg Åpen for forslag. (Så lenge det ikke er noe slik som kjør virus scan, kjør AdAware, skru av og på maskina osv.)

Endret av volcomer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...