Gå til innhold

MaxLine Plus III 16Mb cache vs. WD Raptor 10000

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte på å kjøpe ny harddisk sammen med en ny pc.

hvilken av disse to er best?

Maxtor 250GB S-ATA 7200RPM

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Pro Maxtor:

maxtor har 16mb cache. har hørt at den er like rask som WD raptor, selv om den bare har 7200rpm. slipper å kjøpe lagringsdisk. mye mer plass.

Pro WD Raptor:

raptor er jo lynrask med sin 10000rpm. er faktisk ca. 200kr billigere enn maxtor disken (ikke at det egentlig betyr noe) fått mye bra omtale.

Endret av Katana-Bob
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, etter det jeg har sett, er de nå nede i nesten lik pris....

så det egentlige spørsmålet er nå om man vcil ha lagring eller OS disk...

Om du fyller opp maxtor disken, så egner den seg ikke like bra til OS disk som raptoren...

Skrevet

Vel, hvis det egentlig ikke er så stor forskjell på 7200rpm og 10000rpm så er det jo mye bedre å kjøpe maxtor disken. som sagt, så sparer jeg vel også mange hundrelapper siden jeg ikke trenger å kjøpe lagringsdisk, hvis jeg kjøper maxtor.

Skrevet

poenget mitt var bare det at det å bruke maxtoren som OS disk er bortkasta. Raptoren er det man burde gå for i den sammenheng... men Maxtoren er jo SUPERB til lagring.... uansett så skal jeg ha en av hver på den nye pcen min :grin:

Skrevet (endret)

Det ville vel gjerne vært drømmelagringssystemet (er det i det hele tatt et ord? :roll: ) mitt hvis jeg hadde pengene. Hvorfor ikke bare bruke EN maxtor, både som os og lagring?

er den eneste praktiske forskjellen mellom maxtor og WD Raptor (og andre disker for den saks skyld) at WD Raptor starter windows 20% raskere?

Endret av Katana-Bob
Skrevet

men, igjen, når maxtoren er fyllt opp med oppbrukt plass, er den treigere... det er som å legge på seg 25 kg og prøve å holde følge med resten av gutta i gymtimene... funker ikke helt... :S

Arnulf ;)

Skrevet (endret)

For å utnytte Maxtor-disken til det optimale trenger du et hovedkort med Native Command Queuing (NCQ). Hvis du ikke har dette kan du spare penge å heller går for en DiamondMax 10, selv om det sies at MaxLine Plus har et par ekstrapoeng i både kvalitet og ytelse.

Endret av toretors

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...