Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke logge på annen maskin i nettverket.


Anbefalte innlegg

Sitter med maskinen min hos en kompis og ska dele noen filer, når jeg skal koble til hans maskin får jeg opp beskjed om at maskinen ikke er tilgjengelig og at jeg kanskje ikke har tillatelse til å koble til netverksressursen. Står også at jeg må kontakte admin for å sjekke om jeg har tillatelse til å logge på. Han kan gå inn på min maskin og har tilgang til delte mapper. Vi deler også internett tilkobling med en router og denne fungerer fint på begge maskinene.

Jeg har winxp home med service pack 2, mens han har winxp pro uten SP2. Kan dette ha noe med problemet å gjøre?? Har vært borti samme problem før, men da var det bare å aktivere gjeste kontoen på maskinen, men dette gjalp ikke nå.

Noen som har noen forslag til løsning, haster litt....

Alle forslag mottas... Antar det er noen admin innstillinger som må fikses, noen som har peiling??? :cry:

Endret av owgrant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde dette og det hjalp ikke, jeg finner maskinen jeg skal logge på, men kan ikke logge på den.

 

Hvis jeg går på kjør og skriver: "\\datamskinnavn\navnet på den delte mappen" kommer jeg inn i den aktuelle mappan på maskinen, men jeg kan fortsatt ikke få opp en liste over alle delte mappene på maskinen.

Endret av owgrant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...