Gå til innhold

Strømforsyning til PC i bil


Anbefalte innlegg

Har planer om å sette en PC i bilen. Har LCD skjermer++, så det mangler bare en DVD-spiller. Tenkte derfor å bruke en PC som da kan brukes til å se film, høre Mp3, spille o.l.

Noen som vet om det går an å få tak i strømforsyning til PC i bil? Det vil da si at spenning inn skal være 12V (ca.?).

Noen som har erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


AYHJA-eier skrev (2002-05-29 19:19):

Har planer om å sette en PC i bilen. Har LCD skjermer++, så det mangler bare en DVD-spiller. Tenkte derfor å bruke en PC som da kan brukes til å se film, høre Mp3, spille o.l.

Noen som vet om det går an å få tak i strømforsyning til PC i bil? Det vil da si at spenning inn skal være 12V (ca.?).

Noen som har erfaringer om dette?



 

http://www.mp3bil.no/ sjekk ut den litt. han har ikke lagt ut info om strømforsyningen ennå ( og jeg synes det er lenge siden jeg var der første gang) men det er ikke umulig at han kan hjelpe om du mailer han.

 

 

Disclaimer: kjenner han ikke og vet ikke om han er villig til å hjelpe :smile:

Lenke til kommentar

Elektronix.no har ikke ATX strømforsyning til 12VDC inspenning. Bare AT, og de har heller ikke planer om å legge ATX inn i sortimanget heller. Har du lodde erfaringer så kan du jo mekke deg denne.. (det skal jeg)

 

driver med samme prosjektet

 

http://sproggy.mp3car.com/psu.html

 

mekk PSU'en MK2.5 eller MK2.6 som er for ATX, alt ettersom

 

 

Mail meg, dersom du trenger info

[email protected]

Lenke til kommentar

Du kan gjøre 3 ting:

 

Lete etter strømforsyning som baserer seg på 12v

 

Kjøpe en omformer som gjør om 12v til 220v, koster ca. 1000,-

 

Lage en egen strømforsyning, burde ikke være for vanskelig, mener å ha sett diagram for det et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Jeg har samme planen med å lage dette selv. Har tenkt å sette i et ekstra batteri og oppgradere dynamoen, slik at bilen kan levere nok strøm, slik at PSU kan holde stabil 12VDC (5VDC og 3,3VDC klarer den selvfølgelig,,, ATX) men dersom spenninga dropper under 12V i bilen... (for mye elektrisk på) så dropper PSU'en ut.. greitt å ha litt ekstra power og gå på.

 

Men, mail meg, så skal jeg gi deg mere info

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...