Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skjult Download limitier?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått ett merkelig problem jeg ikke klarer å finne ut av...

 

Hvis jeg laster ned filer fra webben, f.eks fra download.com, får jeg full hastighet på filene (ca 160kb/s)

 

men hvis jeg laster ned filer på f.eks dc++ så får jeg maks downloadspeed på 6,50kb/s.. samme om jeg laster 1 eller 20 filer så makser de alle ut på 6,50kb/s pr stykk....

 

har aldri hatt sånne problemer før, har prøvd å disable brannmurene, scanna for spyware/virus, og tilogmed prøvd forskjellige dc klienter, ingenting hjelper.

 

har winxp med sp2 installert, men sp2 tror jeg ikke har noe med saken å gjøre siden det har fungert før med dette.

 

har forøvrig hatt nettlimiter instalert før, har fjernet denne, men tanken har slått meg om denne ligger å jukker inne i systemet en plass allikevel.

 

Håper noen kan hjelpe

 

på forhånd takk :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt tanken om det er slik at de bruk netlimiter, men rart at det ser ut til å gjelde absolutt alle.

 

jeg kjører aktive mode, og har prøvd å tatt ned brannmuren for å¨være helt sikker på at portene er åpne, men det kan jo være noe krøll der allikevel?

 

finnes det noen måte jeg kan teste om portene er åpne på?

Lenke til kommentar

Heisann

 

det kan være at isp'n min struper linja på p2p nettverk, men synes isåfall det er rar måte å gjøre det på, jeg kan jo fortsatt ha f.eks 30 nedlastinger a 6,50kb/s og utnyttelinjen min maks, tungvint selvsagt.. men pleier ikke isp som regel å gi deg f.eks 30kb/s over p2p og da hvis du laster mer enn en fil spiser alle av 30kb hastigheten?

 

jepp jeg bruker active mode og for koblet opp mot andre uten problemer, så da er vel portene åpne.

 

jeg har alltid hatt folk som laster opp fra meg med full hastighet, har aldri påvirket min nedlastingshastighet nevneverdig, i såfall skulle vel dette gått på full linjebredde, og ikke gitt meg 6,50kb/s på en enkelt fil...

 

spørs om det blir format c: på meg, snart siste utvei virker det som... hvis i hele tatt det hjelper.

Lenke til kommentar

Har prøvd å sette til port 80, men hjalp heller ikke stort.

 

nå har jeg formatert pc'n og prøvd dc uten noen firewaller eller noe, akkurat det samme skjer fortsatt, maks hastighet pr fil er 6,50kb/s.

 

er vel ikkeno annet enn å konkludere med at min isp har strupa linja mi når det kommer til p2p da eller?

 

min isp er forøvrig eidsiva energi

 

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...