Gå til innhold

TV med VGA input


wilbur626

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette går under "Skjermkort og TV-kort" men det var den eneste delen av forumet jeg fant passende for et slikt spørsmål :dontgetit:

 

Vet noen av TVer av nyere dato som støtter VGA input (dvs signal rett fra pc til tv uten noe som helst mellomledd) ? Er på jakt etter en 32" eller større TV med en sånn funksjon.. Helst uten å måtte rote meg bort i den elleville jungelen av crappye billige plasma/lcd skjermer. En vanlig CRT TV er det jeg er ute etter.

 

Om noen har peil på området, mottas svar med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en CRT tv så er oppløsningen veldig lav. En DSUB15 plug ("vanlig vga") er å foretrekke framform S-Video når man ønsker å kjøre høye oppløsninger. Siden CRT tv'er har dårlig oppløsning så vinner man svært lite på bruke DSUB15 framfor S-Video. Folk som vil ha høyere oppløsning går for prosjektor eller plasma skjermer, ikke CRT tv'er.

Lenke til kommentar

Loewe har noe slikt, sjekk med denne fyren: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14304

 

Dette har med mer enn oppløsning å gjøre. Det er snakk om båndbredde, som er ganske lav med videosignaler. Et VGA signal har tilnærmet samme oppløsning som video, men mye høyere båndbredde og dermed mye bedre bilde.

Video er interlaced 50 Hz, VGA er progressivt med høyere refresh rate.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...