Gå til innhold

Domenepirat - DnB Storebrand


BBC

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=9&item=216438

 

"DnB Storebrand glemte å registrere domenenavn, og nå er det for sent. En meget overrasket rekeselger kan ha gjort sitt livs kupp."

 

"– Jeg ville ikke solgt det for under 50.000 dollar. Og han som har fått domenenavnet dnbstorebrand.no, han kan nok kreve en større sum en som så, sier han."

 

Delige dager for domenepirater :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-29 19:37, trenchypost skrev:

Han har jo en sinnsyk dårlig sak i retten da...han må jo hevde han har tilknytning til navnet dnbstorebrand.no + bevise dette i retten. Noe jeg tror han kan få problemer med.


Han hadde dnbstorebrand.com, en annen fyr hadde .no

 

Reglene for .no var ihvertfall strenge, men de ble myknet opp.

 

For .com har det vel egentlig aldri vært noen regler... fritt fram for piratene

Lenke til kommentar

Quote:


For .com har det vel egentlig aldri vært noen regler... fritt fram for piratene



 

Det er nok de samme regler for .com som .no skal jeg love deg. Eneste forskjell er at du muligens vil få prøvd saken i retten for et annet land, dvs det du bor i da. Det er riktignok enklere å registrere .com domener, men det betyr ikke at det er lettere å holde på dem...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 19:56, trenchypost skrev:


Det er nok de samme regler for .com som .no skal jeg love deg. Eneste forskjell er at du muligens vil få prøvd saken i retten for et annet land, dvs det du bor i da. Det er riktignok enklere å registrere .com domener, men det betyr ikke at det er lettere å holde på dem...


Godt mulig, jeg er ikke jus-ekspert akkurat. Men før måtte man vel være registrert i Brønnøysundregisteret med firmanavn for å få et .no domene med samme navn, og man fikk bare 1 domenenavn pr. firma. Det siste vet jeg ble myknet opp.

Lenke til kommentar

no domener er vel ennå bare for firmaer, men det er nå mulig å registrere flere navn og det trenger ikke lenger være noen sammenheng mellom firmanavnet og domenenavnet.

Det er vel heller ikke tillatt å registrere navnet på andre firmaer. Men i dette tilfellet ble jo dnbstorebrand.no registrert før selskapet ble opprettet så ikke vet jeg hvem som vil vinne.

Lenke til kommentar

Quote:


trenchypost skrev (2002-05-29 19:56):

Det er nok de samme regler for .com som .no skal jeg love deg. Eneste forskjell er at du muligens vil få prøvd saken i retten for et annet land, dvs det du bor i da. Det er riktignok enklere å registrere .com domener, men det betyr ikke at det er lettere å holde på dem...


 

Nei, eg trur du tar feil her, sjølv om det sikkert er mange som har betre peiling på dette enn eg har. Du må ha eit registrert varemerke for å kunne vinne ein slik rettsak i USA, og sidan det visstnok er fleire "nivå"/"prisklassar" på "®" i USA, så må du ha den dyraste. Tull? Nei.

 

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...