Gå til innhold

Har PC420 og PC4300 noe med kompatibilitet å gjøre


Potetfar

Anbefalte innlegg

Dirver å finner frem 1 gigabytes RAM-brikker for en ny PC. Så bruker jeg butikkene PS Data, Komplett.no, PCutstyr og Databutikken. Og fant 1024 megabytes brikker, alle PC4200, DDR2 og alle hadde 533MHz. Bortsett fra PS Data, hvor jeg fant samme brikke, bare PC4300 istedet for 4200. Og PS Data har hatt mange fine priser, og RAM fant jeg ut at ikke var den billigste delen til en PC. Så jeg vil gjerne finne billigst mulig RAM (1 gb). Så lurer jeg på, har de PC4200 greiene noe med kompatibilitet å gjøre? Og jeg vil ikke ha noe hovedkort til 10000 som er kompatibelt med alt.

 

Sammendrag: Har PC4200 og 4300 noe med kompatibilitet å gjøre, eller kan jeg kjøre begge to på samme hovedkort?

 

Edit: Rette emnefelt-skrivefeil

 

Edit2: Det var visst ikke plass nok. Dere får klare dere med PC420 istedet for 4200 og spørsmål uten spørsmålstegn. :p

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har noe med kompabilitet å gjøre. Leste et sted at hovedkortene baserer seg på en standard som kalles JDECT. De som bruker DDR-DIMM støtter kun PC3200 minne. Dvs. at du kan sette i kraftigere brikker, men de klokkes automatisk ned til PC3200 hastigheten. Jeg tror det samme gjelder for DDR2 brikkene på de respektive hovedkortene, men jeg vet ikke grensa. Dersom det er PC4200, så kan du bruke PC4300 minne, men da få PC4200 hastighet.

 

PS: Tror jeg :D

Lenke til kommentar
Sammendrag: Har PC4200 og 4300 noe med kompatibilitet å gjøre, eller kan jeg kjøre begge to på samme hovedkort?

Det finnes ingen hovedkort som har offisiell støtte for minnebrikker med så høy hastighet, men du kan fint bruke disse uansett. Tallet etter "PC" angir maks overføringshastighet i MB/s. Hvis PC4200 er 533 MHz er sikkert PC4300 566 MHz eller noe sånt, uten at jeg har sjekket. PCXXXX angir kun hvor mye de er spesifisert til å klare, den faktiske minnehastigheten har med FSB og FSB:RAM-dividere å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...