Gå til innhold

Vannkjøling VS luftkjøling


Aes456

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vell ann på om du har en crappy vannkjøling ?

Har en XP 3000+ overklokka til ca 2600mhz Vannkjølt.

Kjørte den på samme hastighet med luftkjøling før men det bråkte..

Kjørte da denne med 2 vifter på ca 5500 rpm.. det bråkte så "#¤#"¤ at jeg slo den av ofte for å bli kvitt øresusen.. så du kan jo tenke deg hva JEG syns ? :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har en 7000B AlCu og tre 120mm vifter og en rheobus, harddisk-lyden overgår alle viftene... ikke misforstå, jeg kan bare høre harddisken når jeg legger øret inntil kabinettet (og av og til når den leser/skriver) og viftene er ikke hørbare i det hele tatt! XP 2500+ baron @ 1900Mhz (std=1826MHz). Kjempefornøyd :D:thumbup:

 

Men jeg føler suget til å lage vannkjøling _bare_ for GØY :)

 

Edit: aldri hatt vannkjøling så jeg har ikke noe å sammenlikne med, jeg er mest redd for pumpelyd slik jeg ser det :dontgetit:

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Vann kjøling er gøy! Noen pumper kan lage sjenerende lyd, men pumpa mi Eheim 1046 er det kun snakk om vibrasjoner. Jeg satt den på noe av beskytelsen som lå inne i grafikkortesken min (SAPPHIRE) så var alt fryd og gammen.

 

Sammenlikninger blir veldig vanskelig! Kan jo lage en kjøleribbe av 1tonn kobber eller ha vannkjøling hvor man spyler med 10 000 liter vann i minuttet "waste water".

Finn en standard luftkjøler med vifte og et vannkjølingsset/konfigrasjon så kan det på et vis sammenliknes, men resultater bestemmes av montering osv. Så jeg vet ikke hva jeg kan svare på spørsmålet.

 

Hvilken behover har du med tanke på effektforbruk, plass, støy, budsjett, hvilken temperaturer du trenger og hvor mye varme du må fjerne. Trenger du en enkel montering eller kan du tenke deg å ha vannkjøling for det høres morsomt ut?

Noen ting som bestemmer hva som er det "beste"!

 

Blir litt smak og behag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...