Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette opp rask (inter)nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Mente jeg leste noe en gang om at når man kommer over 2Mb/s linje så kan intillinger i Windows ha mye å si for hvor rask man opplever linja si? Stemmer dette, og hvordan setter man de optimale innstillingene?? :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå spørs det hva du mener, om du tenker på å åpne porter og slikt for diverse fildelingsprogrammer og slikt.. Dette er ikke i Windows, så jeg regner med det ikke var dette du mente.

Windows/maskinen din har støtte for 10mbit eller 10/100mbit (evt. gigabit hvis du har nyere utstyr), så det er ikke noe spesielt du trenger å konfigurere i Windows.

Skrevet (endret)

Nja, Windows støtter selvsagt nettverk opp til 1Gbit, men det er ikke dermed sagt at Windows er optimalisert for ADSL eller modem/isdn. Er iallfall flere programmer hvor man rett og slett kan optimalisere for enten LAN, kabel/DSL, modem/isdn eller rett og slett egendefinert. Merker man noe særlig til det? Tviler.

Edit: overflod av ord faktisk...

Endret av Ernie.
Skrevet
Nja, Windows støtter selvsagt nettverk opp til 1Gbit, men det er ikke dermed sagt at Windows er optimalisert for ADSL eller modem/isdn. Er iallfall flere programmer hvor man rett og slett kan optimalisere for enten LAN, kabel/DSL, modem/isdn eller rett og slett egendefinert. Merker man noe særlig til det? Tviler.

Edit: overflod av ord faktisk...

Hm. Dette var nytt for meg. Kanskje fordi ingen bruker det, fordi det ikke er noe poeng? :dontgetit:

Skrevet

Hmmm... Har testet ut DrTCP igjen... Kan hende det er jeg som er blitt riv ruskende gal, :dribble: men jeg synes det er en liten forskjell her.... Ping'en går ned og om ikke annet så kommer endlastinger fra raske servere op i hastighet raskere enn tidligere....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...