Potetfar Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 Har sett veldig mange spørsmål om dette, så jeg lager en guide her. Dette er veldig enkelt. Og jeg kan jo skrive dette selv om de fleste har gjort det: Gå inn i Play Games på Steam. Høyreklikk på Half-Life 2, og gå på Properties. Trykk på Lunch Options. Skriv: -console Og gjør det samme med shortcuten til spillet (hvis du har noen). Skriv det samme etter spillets målbane i "Target" (engelsk). Unasett, det øverste feltet du kan skrive i. Nå starter spillet med kommandoen -console. Da ser du consolen når spillet starter. Men det hjelper ikke å trykke på | ingame. PS. Når du ser folk sier at du skal trykke på ~ for å få fram console, mener de vanligvis knappen | (til venstre for 1, under Esc.). Og spillet starter med console, men det hjelper deg jo lite hvis du skal skrive inn noe under spillingen. Så finn fram denne mappen: \Steam\SteamApps\<DittSteamNavn>\half-life 2\hl2\cfg. Her ligger det to filer: valve.rc og config.cfg. Og lag selv en fil: autoexec.cfg i denne mappen. Hvis denne ligger her fra før, bare skriv denne linjen i fila: bind "\" "toggleconsole" Og i dette tilfellet, er \ det samme som | (fortsatt under Esc.). Lagre fila. Gå nå inn i Half-Life 2, og consolen kommer opp, som vanlig. Før du lukker den, pass på at det står "execing autoexec.cfg". Hvis ikke det står, skriv dette (du kan gjøre det uansett hvis du er usikker.): exec autoexec <enter> Da skal det se sånn her ut: ]exec autoexec execing autoexec.cfg Hvis du får error, har du skrevet feil filnavn enten på selve fila eller i console. Hvis du ikke får det til å funke, skriv bind "\" "toggleconsole" i config.cfg som er det fra før. Og skal unasett stå "execing config.cfg" i console ved spillets start. Hvis ikke det gjør det, og det ikke funker å skrive exec config, er det noe galt med HLen din. Og alt gjelder for begge spill. Men autoexec.cfg for CS:S skal selvfølgelig likke i \SteamApps\nanv\counter-strike source\cstrike\cfg. Ellers er alle kommandoer det samme.
Playmofetish Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Jeg må ha drit meg ut eller glemt noe helt viktig her, men uansett hva jeg har gjort, har jeg ikke fått det til ordentlig med console. Jeg har satt "-console" i alle mulige oppstartsfunksjoner (Steam, snarveier), pluss enable i Options i HL2. Når jeg starer opp HL2, kommer console opp. Men ingen bind-kommandoer virker, hverken: bind | toggleconsole bind | console bind "|" toggleconsole bind "|" "toggleconsole" bind | "toggleconsole" eller noen annen key til binding. Hvilken kommando er riktig? Hvis jeg setter til amerikansk tastatur i console, får jeg lukket console med "|", men jeg får ikke startet det opp igjen med samme tast. Det hjelper heller ikke å unenable/enable i Options. Jeg har også laget autoexec.cfg-filen, og sjekket at den kjører når console starter i Hl2. Uansett hva jeg har prøvd, får jeg ikke console til å komme opp ingame i HL2. Hva har jeg oversett? Jeg har selvfølgelig på norsk tastaturoppsett, skulle dette rote til noe?
Furyfax Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Eg får det heller ikkje til. Consolen kommer ned når spillet starter og alt ser bra ut. Men når eg lukke consolen så får eg an ikkje opp igjen ved å trykke "|" Og eg skreiv: bind "\" "toggleconsole"
osmoen Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 (endret) ikke bind | bind \ toggleconsole edit: join et game før dere prøver Endret 25. november 2004 av Frikky
diskvask Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Det var nu en voldsom oppskrift... alt jeg gjorde var å huke av for Developers console i innstillingene for spillet. Tror det lå keys->advanced
Playmofetish Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Vel, jeg fikk det til til slutt. Men har prøvd i flere dager nå. Og hva måtte til? Jo, slette alle cfg-filer, "-console"-snarveier, bind-kommandoer, og kun huke av for console i Options. So much for guider med 34-trinns beskrivelser om hvordan få opp console...
Gunnar B Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Tok vekk -console i steam Lunch Options og brukte F3 på togleconsole i cfg fila. Åpner og lukker den etter behov da.
peter95 Skrevet 10. desember 2008 Skrevet 10. desember 2008 Hei Jeg har et Stort problem... Half Life 2 Deathmatch 1. det kommer ikke noen consol opp når jeg starter spillet... 2. den eneste filen som ligger i Config mappen min er "MasterServers.vdf" 3. jeg har gjort alt det du sa, + att jeg lagde de .CFG filene som manglet, men nå kommer det opp en consol på starten men når jeg skriver inn "exec autoexec" så sier den "couldn't exec autoexec" Wonder Why!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå