Gå til innhold

Kommer ikke lenger på HL1


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Litt sent ute med det her, har blitt litt hektet på HL1. Begynte å spille det når jeg hørte snakk om at "nå kommer snart HL2!" .

 

Så, ting gikk greit. Spilt i mange timer, men så kom jeg ikke bom lenger.

 

Det er at jeg går inn i ett stort rom, hvor jeg må passe på operatøren som styrer en "kule formet" hvit lys, ikke blir drept. Må da vente til han gir meg ett klar signal, om _når_ jeg kan hoppe inn der, for å komme til en ny dimensjon.

Det går greit. Men der stopper det helt opp. Står nå på en stein. Hvor jeg ikke klarer å hoppe noen veier. Ser en "planet" langt nede.

 

Hva skal jeg gjøre? Har grublet på det i flere uke, og prøvd i utallige timer på hvordan jeg kommer meg ned dit.

 

Takker for all hjelp.

 

Mvh.

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke jeg husker veldig feil skal være flere planeter/steiner rundt deg som finnes i ulike høyder. Meningen er at du skal hoppe nedover på disse helt til du omsider kommer ned til den "store" planeten. Gjelder også å finne den rette stenen, ellers blir fallhøyden for stor. Husk at du har en sprint-funksjon også (det vet du sikkert allerede), hvis steinene er langt unna.

Er litt kinkig dette "brettet", og fikk endel kritikk fra mange "gamere".

Lykke til!

Lenke til kommentar

Skjønte at jeg skulle hoppe fra stein til stein ja. For å komme meg ned til denne planeten. Men fattet ikke hvordan jeg skulle klare å hoppe så langt for den første steinen :p

 

Men takker, for tipset. Skal prøve når jeg kommer hjem.

 

Noen som vet om jeg er veldig langt unna slutten?

 

Edit:

Husk at du har en sprint-funksjon også (det vet du sikkert allerede), hvis steinene er langt unna

 

Nei, vet ikke det :blush: , hvordan fungerer denne sprint funksjonen?

 

Altså, skal jeg trykke "duck" i det jeg hopper?

Endret av lie
Lenke til kommentar
Skjønte at jeg skulle hoppe fra stein til stein ja. For å komme meg ned til denne planeten. Men fattet ikke hvordan jeg skulle klare å hoppe så langt for den første steinen :p

 

Men takker, for tipset. Skal prøve når jeg kommer hjem.

 

Noen som vet om jeg er veldig langt unna slutten?

du er ikke veldig langt unna nei... ;)

Lenke til kommentar
Skjønte at jeg skulle hoppe fra stein til stein ja. For å komme meg ned til denne planeten. Men fattet ikke hvordan jeg skulle klare å hoppe så langt for den første steinen  :p

 

Men takker, for tipset. Skal prøve når jeg kommer hjem.

 

Noen som vet om jeg er veldig langt unna slutten?

du er ikke veldig langt unna nei... ;)

For saken er at jeg slettet det for noen dager siden, for å få plass til å installere HL2. Har ikke begynt på HL2. skal klare ferdig HL1, blir mitt motto.

 

Synd jeg ikke spurte her inne først, før jeg ga helt opp. :no:

Lenke til kommentar
Skjønte at jeg skulle hoppe fra stein til stein ja. For å komme meg ned til denne planeten. Men fattet ikke hvordan jeg skulle klare å hoppe så langt for den første steinen :p

 

Men takker, for tipset. Skal prøve når jeg kommer hjem.

 

Noen som vet om jeg er veldig langt unna slutten?

 

Edit:

Husk at du har en sprint-funksjon også (det vet du sikkert allerede), hvis steinene er langt unna

 

Nei, vet ikke det :blush: , hvordan fungerer denne sprint funksjonen?

 

Altså, skal jeg trykke "duck" i det jeg hopper?

Husker faktisk ikke helt. Er ihvertfall en tast du holder nede (eller trykker på kjapt) sammen med mellomrom-tasten. Spill "treningsprogrammet" (tutorialen) en gang til, eller les manualen.

Dette er et av de siste brettene. Siste heter ihvertfall "Nihilanth".

Lenke til kommentar

chokke: nei. du har ikke runda det på 45min. iallefall ikke uten cheats. det er fysisk umulig og kommer seg igjennom på den tida.. selv om du bunnyjumper hele veien. han som har timerun (eller hva det nå heter) rekorden spiller igjennom det på rundt 1time og 5min.. da hopper han over intro delen på toget og bruker alle "bugs" for og slippe unna den veien man egentlig skal gå.. klokka di går for sakte. kjøp ny.

Lenke til kommentar
chokke: nei. du har ikke runda det på 45min. iallefall ikke uten cheats. det er fysisk umulig og kommer seg igjennom på den tida.. selv om du bunnyjumper hele veien. han som har timerun (eller hva det nå heter) rekorden spiller igjennom det på rundt 1time og 5min.. da hopper han over intro delen på toget og bruker alle "bugs" for og slippe unna den veien man egentlig skal gå.. klokka di går for sakte. kjøp ny.

Nei, han som har rekorden runda det på temmelig nøyaktig 45 minutter om man trekker fra introdelen og g-man preiket på slutten. Det var nok det chokke mente ;)

Lenke til kommentar
chokke: nei. du har ikke runda det på 45min. iallefall ikke uten cheats. det er fysisk umulig og kommer seg igjennom på den tida.. selv om du bunnyjumper hele veien. han som har timerun (eller hva det nå heter) rekorden spiller igjennom det på rundt 1time og 5min.. da hopper han over intro delen på toget og bruker alle "bugs" for og slippe unna den veien man egentlig skal gå..  klokka di går for sakte. kjøp ny.

Nei, han som har rekorden runda det på temmelig nøyaktig 45 minutter om man trekker fra introdelen og g-man preiket på slutten. Det var nok det chokke mente ;)

tror også det var det chokke mente. har aldri kommet til kapittel 4 selv engang :p

Lenke til kommentar

Har det klippet liggende på min maskin hjemme og det stemmer at han bruker 45 minutter, han bruker ikke cheats, men han gjør sånne ting som å hoppe opp på "himmelen" for å løpe over store deler av et brett og bruker laser-miner som stiger for å korte ned veien han må gå enkelte steder. Han tar seg heller ikke bry med å drepe fiender, stort sett bare dersom de er direkte i veien.

Lenke til kommentar

faktisk sant at det er runda på 45 min, men det er brukt noen sleipe triks. Hoppa feks over kapitellet "we got hostiles". Filmen ligger på siden under, sammen med mange andre filmer. Quake1 filmen er sinnsykt bra...

 

http://home.comcast.net/~arcthelad/#speedruns

 

ps: du må scrolle ned et stykke for å finne dem, ligger for det meste filmer fra speedruns fra gamle tv-spill

Endret av h_reaper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...