Gå til innhold

PSdata imponerer på pris


Anbefalte innlegg

Sitter her i de sene nattetimer å kalkulerer tilbud på en rimelig maskin med lcd skjerm,

på 3 av komponentene er psdata rimeligere en grossistene mine :mad:

 

Gjelder CPU - Sempron

Gjelder Skjerm - Samsung 710 V , ja ikke bare den modellen.

Gjelder DVD brenner (er alltids ukens tilbud)

 

Så jeg vil bare berømme PSdata for agressiv prispolitkk

:w00t:

 

Så for meg blir det bare å sette psdata under favoritter, synd det ikke er sparke bak smily å sette bak ordet grossister

 

:p

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja... Det der er faktisk tilfelle. Gjennom jobben har jeg flere "grossister" jeg kan handle fra, men det lønner seg oftest å handle rett fra PSData eller Komplett. Da har man også angrefristen i behold. Det er veldig lave marginer, og når aktører som Komplett og PSData selv har hvert sitt import/distributør selskap i sine respektive konserner, så kan de selge billig.

Lenke til kommentar
Netforce Skrevet 23/11/2004 : 06:57

Da burde du kanskje se deg om etter en ny grossist

 

Har da 4 norske grossister som alle trenger seg en :wallbash: (nærmeste jeg kom spark bak)

 

:p

 

Hadde dette vært et forum for å kritiser grossister, ja da ville jeg hadd uendelig mange innlegg, hehe.

 

Neida dette innlegget var kun for å berømme PS-data, de står på :)

 

Det er ikke store avansene i data alikevel, ser en på komplett sitt regnskap så har de en snitt avanse på 12,5% - Forutsetter en reklamsjoner, svinn o.l. på ca 5 % tilsier dette en avanse på ca 17,5 %

Lenke til kommentar

I tider med fallende dollar vil innkjøpstidspunkt være kritisk for alle grossister.

God logistikk og vareflytt kan sørge for at man parkerer konkurrentene for en tid.

Så hvis PSdatas priser ruler har de nok vært forutseende, jamfør med Netshops innlegg der de må forsvare høye priser på et kabinett med at de kjøpte det inn på høy dollarkurs etc.

Lenke til kommentar

Tja forsvare en høy pris med innkjøp gjort på høy dollarkurs, vel det er passiv tenkning, dersom en har gjort innkjøp med høy dollarkurs og konkurentene kan tilby samme vare vesentlig rimeligere. Da må en vurdrere om det fortsatt finnes "lettlurte nordmenn" som vil kjøpe til høyere pris. (Vel det er nok av lettlurte normenn, jfr 5 % communety, og andre pyramide foretak :p )

 

Dersom ikke vil varen bli en hyllevarmer, noe som er kostbart og dermed mer ulønnsomt enn å selge varen med tap. Enkel bedriftsøkonomi.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
ronndi  Skrevet 23/11/2004 : 07:56

  I tider med fallende dollar vil innkjøpstidspunkt være kritisk for alle grossister.

God logistikk og vareflytt kan sørge for at man parkerer konkurrentene for en tid.

Så hvis PSdatas priser ruler har de nok vært forutseende, jamfør med Netshops innlegg der de må forsvare høye priser på et kabinett med at de kjøpte det inn på høy dollarkurs etc.

 

Tar en nedgangen i dollar siste året på 50 øre, vil det tross alt ikke utgjøre mer en 50,- på et kabinett til 100 $ for nettshop, og selv med småe marginer i databransjen så går agio begge veier, så der hadde nettshop dårlig argumentasjon :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...