Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett låser seg!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har et veldig irreterende problem med internett. Jeg har altså adsl.

Problemer er at ofte når jeg går på nettet låser det seg. ( Har ingenting med iexplorer og gjøre) Alt går veeeldig treigt og å åpne en nettside er så og si umulig.

Men når jeg starter maskinen pånytt går alt smertefritt... iallefall en time.

 

Er det noen som har noen formening om hvorfor dette skjer?

(Er veldig plagsomt å måtte passe på pc'en når du laster ned noe)

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du Norton Internet Security 2004? Jeg selv har hatt ett lignende problem, men da ble port 80 (http protokollen bruker port 80) plutselig sperret. Eneste som hjalp på det problemet var da reboot. Men det rare var at når det skjedde så fungerte fortsatt mIRC, e-post, torrent, e-mule etc, alt annet som ikke brukte port 80.

 

Jeg gikk lei av å måtte reboote veldig ofte (problem kom alt etter noen minutter til mange dager, av og til noen uker). Så la heller inn Norton Internet Security 2003, og har ikke opplevd problemet siden.

 

Så tips om du har NIS2004, prøv å avinstaller det og heller legg inn 2003, eller zonealarm fra www.zonelabs.com som er en veldig bra graits firewall.

Lenke til kommentar

Først sier jeg bare takk for alle svar. ;)

 

Men Problemet er nok ikke port 80.

Dc++, Msn messenger og andre programmer som også bruker internett sliter like mye som explorer.

Kanskje jeg må begynne og tenke på om jeg skal kjøpe nytt nettverkskort??

Det kan jo hende at det er det som er problemet. Bruker det som følger med til hovedkortet EPoX EP -8KDA3+.

Men visst det er det som er problemet må jeg si at jeg er virkelig skuffet over hovedkortet... det er jo bare to måneder gammelt!

Lenke til kommentar

Prøv med ett rent PCI nettverks kort, lån det fra en kompis eller jobb/skole eller noe (spør om lov da, hehe) og sjekk om det løser problemet.

 

Om det løser problemet så vil den feilen nok være en garantisak, skriv da hva symptomer er, hva du har testet og resultatet av det og få ordnet med retur til butikken dette ble handlet i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...