Gå til innhold

Microsoft en smule bekymret?


Scrim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke akkurat noe sjakktrekk av MS å true myndighetene i disse landene over patenter. Bare se hva Polen mener om nye patentforslaget i EU. Tror ikke Kina er noe mer interessert i å betale mafiapenger for høyst suspekte patenter.

 

Forhåpentligvis sier de nei til både MS og patenter i samme slengen - ut med faenskapen!

Lenke til kommentar

jeg tror ikke microsoft har noen ting A frykte!

det finnes mange 'idioter' (unnskyld ordet osv.) der ute i denne gale verdenen

som ikke gidder og teste linux eller i det hele tatt noe annet enn windows!

det er vel det som er windows sitt store pluss...

det er lett og greit, og den hjelper deg med A holde pcen din vekk fra deg.

 

Linux er bygd opp pA prinsipper som fri og gratis programvare som folk flest ikke

bryr seg noe om...

 

Jeg kan heller ikke si no om at linux er bedre enn windows, eller omvendt, men

det jeg sier er at folk som vil laere seg og bruke pcen og vil ha kontroll

over den til en hver tid b0r skifte over til et annet os enn windows.

 

unnskyld for tegnsett osv.

Endret av Ripz911
Lenke til kommentar
Absolutt einig når det gjeld kontroll over PCen.

 

Synes det er frykteleg å bruke Windows og ikkje ha skikkeleg kontroll over PCen eller kva som faktisk skjer.

Helt riktig. Jeg er aktiv bruker av linux, og jeg har en helt annen kontroll over min maskin med Linux enn jeg har med windows. Det er så å si like god driverstøtte i linux som i windows. Det krever selvfølgelig at jeg må kjøpe maskinvare fra riktig produsent (eks. nVIDIA).

 

Edit: Og med linux/unix får man en god del mer ut av maskinvaren. For eksempel en PII blir fullt brukbar når jeg legger inn FreeBSD på maskinen.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
For å fyre opp litt her: Visste dere at M$ har tatt patent på dobbelklikk? Seriøst :thumbdown:

Forundrer meg ikke, men bare vent til jeg får innvilget mitt patent på - holde dere fast - trippelklikking!

 

Jeg kommer til å kreve inn ågerpris på lisensene til denne geniale oppfinnelsen, og blir steinrik.

 

All your tripleclick are belong to us! Muhahahaha...

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Alltid når tiden er kommet for at jeg begynner å interessere meg for noe, da "eksploderer" det.

Den effekten skyldes helt vanlig "psychological bias". Du interesserte deg ikke før, så da fikk du ikke med deg like mye om hva som skjedde på området. Nå er du interessert, og da virker det som om det plutselig skjer mye mer.

 

Stol på meg -- Microsoft har drevet slik FUD-taktikk i årevis, og det har vært verre enn i dag. Du var ikke her da Microsoft omtalte Linux som "uamerikansk" og "en kreftsvulst"! :-)

Lenke til kommentar
Den effekten skyldes helt vanlig "psychological bias". Du interesserte deg ikke før, så da fikk du ikke med deg like mye om hva som skjedde på området. Nå er du interessert, og da virker det som om det plutselig skjer mye mer.

Er nok sikkert noe i det du skriver der. Har egentlig vært inne på samme tanken flere ganger.

Lenke til kommentar
Folk flest gir seg da en lang faen i om de har kontroll på maskina eller ikke. Folk flest ønsker bare en datamaskin som virker.

 

Dog, etter et vekkelsesmøte med Knut Yrvin tror jeg nok mange ville byttet, om de fikk hjelp til det ;)

Folk flest ja, men om ein har satt seg inn i eit operativsystem som gir deg kontroll over den minste ting om du vil det, vil du aldri skifte OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...