thomas82 Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 Er en stund sida sist eg kjøpte pc, og er derfor litt dårlig "oppdatert" Slik eg forstår det finnes det no ATX, microATX, og miniITX? Stemmer det videre at ATX = vanlig stort hovedkort microATX = medium størrelse hovedkort som finnes i f.eks. barebone? miniITX = knøttsmå hovedkort med innebygd cpu? Har en bærbar pc med pentium M prosessor. Leste denne artikkelen om stasjonære hovedkort med støtte for pentium M. Stemmer det at sokkel mPGA479M = pentium M ??? Vet at det er litt "uvanlig" med pentium M i stasjonære maskiner, men eg er ute etter å sette sammen en lydløs pc, og då ser eg på pentium M som et godt alternativ :-)
tiboine Skrevet 22. november 2004 Skrevet 22. november 2004 micro atx er ikke barebone. helt. Det er ett forkortet Atx kort. ca 3 pci kortplasser kortere/mindre.
thomas82 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 micro atx er ikke barebone. helt. Det er ett forkortet Atx kort. ca 3 pci kortplasser kortere/mindre. hmm... d vakje eg klar over =) takk takk
E.T Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Er en stund sida sist eg kjøpte pc, og er derfor litt dårlig "oppdatert" Slik eg forstår det finnes det no ATX, microATX, og miniITX? Stemmer det videre at ATX = vanlig stort hovedkort microATX = medium størrelse hovedkort som finnes i f.eks. barebone? miniITX = knøttsmå hovedkort med innebygd cpu? Har en bærbar pc med pentium M prosessor. Leste denne artikkelen om stasjonære hovedkort med støtte for pentium M. Stemmer det at sokkel mPGA479M = pentium M ??? Vet at det er litt "uvanlig" med pentium M i stasjonære maskiner, men eg er ute etter å sette sammen en lydløs pc, og då ser eg på pentium M som et godt alternativ :-) MiniITX har som oftest ikke innebygd CPU, men tror det finnes. MiniITX blir brukt i shuttle og SFF PCer MicroATX er bare en mindre utgave av ATX
UAM Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Har ikke sett et Mini-Itx kort uten CPU enda.
Rikky Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 (endret) Vet at det er litt "uvanlig" med pentium M i stasjonære maskiner, men eg er ute etter å sette sammen en lydløs pc, og då ser eg på pentium M som et godt alternativ :-) Best there is! Barebone har forresten ikke noe med størrelsen å gjøre, men betyr noe sånt som "halvferdig PC". Dvs at når du kjøper en barebone, får du f.eks kabinett, hovedkort og PSU. SFF (Small Form Factor)-bokser som Shuttle osv blir gjerne levert med noe hardware, da de benytter spesielle størrelser. Endret 12. desember 2004 av Rikky
E.T Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Har ikke sett et Mini-Itx kort uten CPU enda. Trodde alle SFF brukte Mini-ITX jeg, mulig jeg har feil... Ser at VIA har noen med innebygd CPU også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå