Gå til innhold

Hvilket grafikkort er best?


deejay88

Anbefalte innlegg

Kan legge til at jeg er SVÆRT skuffet over driverene til ATI. Oppgraderte nylig fra et surt GF440MX til Radeon 9800 Pro, og selv om jeg brukte DriverCleaner3 til å avinstallere gamle drivere og har prøvd utall ATI og Omega drivere får jeg stadig VPU Recover krash med referanse til driverene. Har Googla problemet og det er utallige folk som sliter med det samme problemet. ATI har også et alvorlig problem med TV-Out.

 

Neste gang spytter jeg heller inn litt ekstra penger som NVidia driverene definitivt er verdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan legge til at jeg er SVÆRT skuffet over driverene til ATI. Oppgraderte nylig fra et surt GF440MX til Radeon 9800 Pro, og selv om jeg brukte DriverCleaner3 til å avinstallere gamle drivere og har prøvd utall ATI og Omega drivere får jeg stadig VPU Recover krash med referanse til driverene. Har Googla problemet og det er utallige folk som sliter med det samme problemet. ATI har også et alvorlig problem med TV-Out.

 

Neste gang spytter jeg heller inn litt ekstra penger som NVidia driverene definitivt er verdt.

Kjenner mange som har 9800pro kortet og de har ingen så helst problemer med det. Og driverne til ATI er ikke gale akkurat. Kanskje du har feile drivere? :roll:

Lenke til kommentar

Hei

Her kommer en seriøs anbefaling til en forandring på forumet.

Dette er nok det beste kjøpet til 2000.- kr, med skikkelig ytelse.

GF 9800le

Kjører dette kortet selv på min maskin, og med dette oppsettet:

 

AMD XP2000@1837mhz

Abit KT7-Max2

512mb pc2700

Samsung 120gb hd

Aopen 6800le@16 x 1,6v 450mhz x 1050 mhz

 

Så oppnår jeg i 3Dmark 03 8498 poeng + at jeg kjører HL2 på 1024x768 med alt på med 60fps

 

Det utvilsomt et sinnsykt bra kort når du får åpnet alle 16 pipelines og klokket det med RivaTuner.

Yter i praksis så og si som et 6800gt\ultra.

 

Hadde et Sapphire Radeon 9800pro Atlantis til ca 1850.- tidligere og det er ikke nærheten når det gjelder ytelse, det er som natt og dag.

 

Skal du ha rå ytelse for lite penger så er dette kortet:)

 

Løp og kjøp! er min anbefaling.

 

Mvh TURN

Lenke til kommentar

"Hehe, 2 av dem hadde klokka en del da.......... Med det er så sinnsykt mange som har problemer med de LE korta. Håper bare andre slipper samme problemene. MEG derimot har MAX uflaks. FIk 2 defekte RAM brikekr i tillegg.... Kunne ha kasta den maskina ut vindu. "

 

Øøøhhh... Fjøsmekk, sikker på at disse komponentene var defekte ved leveranse, og ikke etter at du hadde åpna pakninga?! mange som har brent seg på å ikke bruke anti-statisk sunt vett:p

 

Edit 1:

Hehe, vet denna kommer litt sent, men leste denna tråden først nå:p

Endret av Slayt0n
Lenke til kommentar
Dette var en skikkelig bisarr tråd.. Som flere har nevnt her er det forskjellige "vinnere" i forskjellige prisklasser.

 

Endelig en med litt vettug å fortelle..

 

Selv har jeg hatt 2 6800LE kort, 1. døde pga vann..

Det andre lever sine lykkelige dager i maskinen nå.

 

Klarer man å softmodde disse kortene til 16x1 6vp så er det ett røverkjøp. Da kommer du opp på GT hastighet.

Selv hadde fikk jeg det kjente problemet med svart skjerm i spill, men av en eller annen grunn å fikset dette seg når jeg oppdaterte til 66.93 driveren (siste offisielle fra nVidia)

 

Selv handlet jeg mine 2 kort i fra komplett og Gainward. og begge fikk jeg låst opp. Alle jeg kjenner med gainward kort har klart dette..

6800LE er ikke stort etter min mening, er ca 5 cm kortere enn ett A7n8x hk.

I tillegg er det en stillegående kjøler. Selv har jeg vannkjøling på CPU`en og selv da hører jeg ikke viften på skjermkortet. Hverken i 2d eller 3d.

Ytelsen er jevnt over god.. Når jeg har softmoddet det, får jeg rundt 9000 poeng i 3dmark 03

 

Så, 6800LE er min anbefaling..:)

Lenke til kommentar
Måtte LE brenne i hæl**te!!!!!!!!!!!

Nå skal du slappe av litt... det er det klart beste kortet du får i 2000.- klassen! n00b

JA, det er nå så. Vi var 4 kompiser som kjøpte Gainward sitt LE kort. ALLE hadde fabrikkfeil.........

En kompis av meg hadde også LE kort, det funka som faen i ei uke så ble det helt dødt da vi spilte CS...

 

Han har fått nytt da men...

Lenke til kommentar
"Hehe, 2 av dem hadde klokka en del da.......... Med det er så sinnsykt mange som har problemer med de LE korta. Håper bare andre slipper samme problemene. MEG derimot har MAX uflaks. FIk 2 defekte RAM brikekr i tillegg.... Kunne ha kasta den maskina ut vindu. "

 

Øøøhhh... Fjøsmekk, sikker på at disse komponentene var defekte ved leveranse, og ikke etter at du hadde åpna pakninga?! mange som har brent seg på å ikke bruke anti-statisk sunt vett:p

 

Edit 1:

Hehe, vet denna kommer litt sent, men leste denna tråden først nå:p

Hehe, de sendte dem inn å fikk penga tilbake så jeg vet ikke hva som egentlig va feil....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...