Erlendz Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Sitter med: Asus A7V8X xp2500+ 512mb kingston 333mhz ram. Sliter ganske mye med ytelsen i HL2 og CS:S. Har fått tips om at det kanskje kunne være noe galt med timings, eller noe slikt i BIOS. Lurer derfor på en par ting angående dette: - Vil timingen automatisk bli stillt på det som er default for minne? Med andre ord er det som står i BIOSEN min helt ok hvis jeg ikke har stillt på noe? - Hva skal jeg stille / Hvordan skal jeg gå fram hvis jeg skal stille disse timingene opp? ` Noen tips?
Musty Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 du glemte en vesentlig del, hva med skjermkortet? hva slags kort er det? Hvis den i bios står satt opp til AUTO (som regel er det standard) så vil den sette de timingsene som minnet er laget for å kjøre.
Erlendz Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 du glemte en vesentlig del, hva med skjermkortet? hva slags kort er det? Hvis den i bios står satt opp til AUTO (som regel er det standard) så vil den sette de timingsene som minnet er laget for å kjøre. Tenkte ikke skjermkortet hadde noe med dette å gjøre, men: Gainward 6800LE @ 16pipelines. I biosen står det: Sdram Configuration: "By SPD" Så da er det rett da? timingene er forøvrig 2,5-3-3-7 tror jeg i hvertfall. Kan det stemme? Er det verdt å stille på de? Hvis ja, hvilke? Og hvor mye?
Musty Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 ja, da har du rett, skjermkortet har nok ikke noe å si.. jeg kan ikke se for meg at minne timingsene skal ha så alt for mye å si, men 333mhz minne er jo ikke av kjappeste sort da..
Erlendz Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 ja, da har du rett, skjermkortet har nok ikke noe å si..jeg kan ikke se for meg at minne timingsene skal ha så alt for mye å si, men 333mhz minne er jo ikke av kjappeste sort da.. Vet at det ikke er det beste der ute nei, men det bør være bra nokk til å gi meg bedre ytelse enn jeg får. Kan jeg oppnå merkbar bedre ytelse ved å stille disse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå