Gå til innhold

Overklokking.no's Dream Machine


Novec

Anbefalte innlegg

navn på en drømme maskin... hmm...

 

Artic Warfare ?

Polar Expedition ?

Nansen Power ?

 

eller hva med litt Spawn inspirasjon; The Violator ?? heh...

 

Ellers er det jo vrient å lage et navn til en abstrakt maskin, AKA vi vet enda ikke åssen den kommer til å se ut...

Lag den i ibenholt og kall den Swartzwald!

nei, seriøst...

fortell litt om åssen den skal se ut da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NB!

Alle "" - tegn er satt på hver side av navnene for å gjøre det lettere for dere lesere å skille tullpratet mitt fra navneforslagene, og er ikke et forsøk på å plagiere Dr. Evil's "ironiske" uttrykksform...

 

Tja... Navneforslag...

 

med henspill på Møkkamyk's X - box, hvorfor ikke kale maskina for; "(the) XYZ - box" el.l...

Eller "Playa's station (2, 3, 2002 osv...)"

Eller "double trouble"

Skal man være nasjonalromantisk kan man jo kalle den for "dovregubben".

Man kunne jo også kalle den "Kerberos", som iflg gresk mytologi hadde 3 hoder, ikke 2 CPU'er...

Apropos mytologi; "Odin" va jo sjæf, sammen med "Zeus" i hver sin respektive sfære...

"Big Bang II" kan være et annet navn som henspiller på skapelsen av noe nytt.

Kanskje en smule pretensiøst...

Når vi først er ute i rommet; "supernova" eller "Black Hole" er jo ikke rå rent lite kraftfulle.

Disse to høres imidlertid ut som - og er nok også - dårlige filmer...

En annen relasjon til data og rommet kan være

"Hal 2002". Litt vel mye rip off kanskje,,,

"Intel Killah" kan kanskje være en ide hvis en ønsker å terge Intel Outside folka. :smile:

 

Nå trur jeg jeg slutter før det blir for teit!

Tar meg en øll eller 3 istedet.

 

Sånn kan det gå når en har for lite å gjøre.

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Det første jeg tenkte når jeg så denne post'en var:

"framerate is life" og "Faster then a Ferrari and more reliable". Jeg synes navnet burde være noe som får folk til og tenke noe slikt med en gang, men hva?

 

Etter og ha prøvd og finne et passende navn i en GOD stund var jeg like blank noe som irriterte meg til de grader. Etter og ha tenkt/irritert meg over dette enda en stund bestemte jeg meg for og gi opp=)

 

Poster et navn når jeg finner noe jeg synes er passende.

Lenke til kommentar

Hva med "one punch machine" ?

eller bare "the machine", men den blir litt teit om man begynner å tenke 8mm.

"MetallicAse" -haha?

"SeXBOX" -tro hva microsoft hadde sagt til den?

"t-rex", om dere hadde brukt t-bird. for rex betyr vel konge eller noe sånt, gjør det ikke?

Eller en kombinasjon, "ReXBOX" ? Eller TeXBOX (noen dovringer eller bjorliværer her??)

"aK47" -vel, ak47 er et våpen, og Palomino er en K7-prosessor... :razz:

 

ble dette for teit, si ifra så skal jeg slette hele posten.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har diskutert denne meget viktige saken med kjæresten min i kveld, og hun har kommet med et godt forslag: Electra.

 

Electra er egentlig en tragedie skrevet av Sofokles og Euripides, men idéen er basert på gresk mytologi. Hun var en veldig kraftfull dame, som t.o.m. drepte sin egen mor (og hennes elsker). Hun reddet sin lillebror da.

 

Men siden denne maskinen kommer til å være veldig handlekraftig, i hvert fall i forhold til andre datamaskiner det nærmeste året, er Electra et godt, og ikke minst velklingende navn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-10-15 20:27, cyberklad skrev:

Hvis en skal peltier kjole begge cpuene og skjermkort + at en skal vankjøle ram og disker og alt slike så vil jo maskina holde en relativt lav temp.


Så hva med:

Cold Dream ?


 

Og den dagen vannrørene ryker: Wet Dream? :smile:

 

--

Eudoxos

Lenke til kommentar

Mye moro her, det gjenstår bare å sortere det :wink:

 

I tillegg til PowerTower har jeg funnet et veldig kort og greit navn jeg også, spørs om det faller i smak ellers: OX. Det kan trikses til å bety Overclocking eXtreme, og sier at maskina er sterk som en okse. OX skjært ut i en heftig font i aluminiumssida med blacklight innafor er heller ikke å forakte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...