Gå til innhold

Til dere med Netshop/Thundra/Aopen 1557 & Dell8600


HardCubed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En venn av meg har en slik en, tundra 1557, fra netshop. Skjermen er IKKE noe å klage på iaffal. Den er veldig god å se på. Bedre enn flere stasjonære LCD skjermer. (mener jeg.)

 

Den er meget fin i oppløsning 1400*1152 eller hva det er :blush:.

 

Og jeg har tenkt meg samma laptop (aopen 1557, som jeg bygger selv). Denne står helt klart på ønskelista til jul. Den koster jo 5-6k, men når broren min får bil, så er det rettferdig at jeg får laptopen :)

 

Jeg syns den er helt billig og grei. Jeg tenker at jeg slenger til p-m 1.6, dvd/cdrw (har dvd-rw på min stasjonære, bruker den ikke så mye) kingson 512 ram, 80gig hitachi.

 

Denne blir smooth :dribble:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

må også huske på at disse webshop bygga 1557 har en stygg billig følelse / plastik effekt da.. ellers så er de greie.. Dell har billigere maskiner hvis du fjerner mest mulig garanti og support tid osv.. Det beste hadde nok vært å kjøpt preferdigbygd direkte fra produsent som webshoper har på lager :) bedre kvalitets følelse da :) min mening..

Lenke til kommentar
må også huske på at disse webshop bygga 1557 har en stygg billig følelse / plastik effekt da.. ellers så er de greie.. Dell har billigere maskiner hvis du fjerner mest mulig garanti og support tid osv.. Det beste hadde nok vært å kjøpt preferdigbygd direkte fra produsent som webshoper har på lager :) bedre kvalitets følelse da :) min mening..

Mye av det du nevner der er en gammel myte, før i tiden var det mye større forskjell i kvaliteten på "kabinett"/chassis på bærbare, det ble brukt mye mer magnsium eller aluminium..

 

Sånn som markedet er idag, så brukes det bare mer og mer plastikk, enten vi snakker dell eller aopen for denslags skyld. Det som skiller er bare detaljer i farge og form som får den ene bærbare maskinen til å se mer solid ut enn en annen. "PlasticFantastic" er desverre kommet for å bli, det er bare et tegn i tiden.

Ikke glem at alle bærbare som selges på verdensbasis kun produseres på 7 forskjellige fabrikker!

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
..altså, jeg gikk inn på siden til Dell, valgte 8600c med:

- billigste OS

- 512MB ram

- 1,7GHz dothan

- 80GB HD 4200rpm

- 11g lan

- wsxga+ skjerm

- billigste service avtale

- DVD brenner

 

endte opp på godt over 17000kr.

Antar at du startet med basismodellen? Da blir det så dyrt. Starter man fra 'Dell anbefaler' ender man opp på 15800,- inkludert frakt, og med 1GiB RAM. Ringer man en kundebehandler i steden for å bestille fra web kan man sikkert snakke den ned en tuselapp til eller få med noe ekstra; som veske, ekstra batteri e.l. Selgerene deres har en del å gå på før det begynner å gå for mye på provisjonen løs, så de er villige til å gi prisavslag for å sikre egne salg.

Lenke til kommentar
Ikke glem at alle bærbare som selges på verdensbasis kun produseres på 7 forskjellige fabrikker!

Det er nok flere enn dette. Finner 11 reelle produsenter i farta: Acer, Aopen, Arima, ASUS, Clevo, Compal, FIC, Twinhead, Unwill, Quanta og Wistron. Har sikkert utelatt noen også.

 

Edit: La til Unwill og Wistron.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Er en stolt 8600 eier og jeg kan si at jeg er veldig fornøyd.

 

Skal dette opp litt punktvis for og imot:

 

Fordeler:

  • Meget god ytelse
  • Fantastisk skjerm (Du finner ikke bedre)
  • Gode muligheter for å oppgradere
  • Velprøvd maskin, mange Dell fantaster som har prøvd det meste
  • God support
  • I høy grad konfigurerbar (i likhet med 1557)

Mindre bra ting:

  • Litt "Plastic fantastic" følelse
  • Vekt

Kabinettet har som sagt en litt plastikk følelse, og dette kunne gjerne vært litt mer solid. Jeg synes derimot ikke dette er plagsomt, og du kan faktisk utbedre dette.

 

Forskjellen mellom Raden 9600 og 9700 er ikke veldig stor, kun minimale forskjeller, se bare på tester på barbara.

 

Dessuten kan du jo se på litt erfaringer på forumet rundt 1557, den er billig og du får det du betaler for. Da hadde jeg heller helt mot CL56.

 

Dersom valget sto mellom 8600 og 1557 hadde jeg definitvt tatt 8600.

Jeg vil legge til:

 

+ mulighet for veldig bra garanti/service-vilkår

 

- bråkete tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...