Gå til innhold

Hvordan går det med leveringen fra whitebox?


Gibos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig i dag fikk jeg svar fra Forbrukertvistutvalget og fikk MEDHOLD i saken!!

 

Det tok litt tid men tålmodighet lønner seg:) Jeg får erstatning som tilsvarer et nytt batteri.

 

Deilig at saken er snart avslutett, bare hvis ikke WB anker saken, men håper at de er ikke så dumme...

 

Mer om saker kan du lese her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203205&hl=

Det var gutten sin!

Dersom de ikke vil akseptere avgjørelsen, den kan forøvrig betraktes som en dom, må de gå til By og herredsretten, kan ikke tenke meg at de gjør dette. De vet sannsyneligvis at de vil tape. Dersom ikke har de dårlig jurdisk bistand ;)

Har du vært i mekling? Hadde vært interessant å se noen av dokumentene dersom du har tilgang til disse.

Lenke til kommentar

hente et lite sitat ifra den mailen som du fikk

 

Vi får alltid altfor mange

bestillinger og det har vært litt kaos med dette i det siste. Vi har nå

gjort steg for å forbedre dette med oppkjøp av helt nye lokaler med et av

verdens mest avanserte ordre/kundeoppfølgings system så vi håper når dette

blir klart at alt skal gå en smule bedre.

 

 

vel, tror jeg trykt vil si at whitebox også bør ha en god sak hos forbrukerrådet. for det kunde og leveringssystemet dere har ikke funket det siste året.

 

 

hmm.. eneste som jeg ikke skjønner helt er hvorfor folk forsatt handler hos de.

Det er nesten bare problemer med det foretaket .

1. de lever ikke i tide.

2. de lyger i telefonen

3. retur saker funker ikke

4. de har mange klager hos forbrukerrådet.

5. nå så er de ikke spesielt billige heller.

 

 

 

Men hvor lang tid er det forbrukerrådet bruker på sanne saker da? og er det flere her som er i samme situasjon som meg? da kan vi klage felles og da vil det sikkert gå fortere.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Bestilte en cl1557 fra WB i november og ble da lovet maskinen i løpet av 7-8 dager inkludert postgang. På mandag kom jeg endelig igjennom etter utallige forsøk på å ringe, og fikk da beskjed om at de umiddelbart skulle sende sporingsnummer på pakken min på e-post til meg. Den e-posten har jeg ennå ikke fått, og jeg har sendt to mail til dem og etterlyser dette uten å ha fått noe svar. Har også prøvd å ringe dem minst 50 ganger denne uken uten at noen svarer.

 

Er dette et seriøst firma eller er det som å kjøpe fotokamera på gata i syden? Gidder ikke kaste bort mer tid på WB hvis de bare prøver å lure meg.

 

Er det noen andr som har bestilt på novembertilbudet og har fått/ikke fått varer?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Bestilte en cl1557 fra WB i november og ble da lovet maskinen i løpet av 7-8 dager inkludert postgang. På mandag kom jeg endelig igjennom etter utallige forsøk på å ringe, og fikk da beskjed om at de umiddelbart skulle sende sporingsnummer på pakken min på e-post til meg. Den e-posten har jeg ennå ikke fått, og jeg har sendt to mail til dem og etterlyser dette uten å ha fått noe svar. Har også prøvd å ringe dem minst 50 ganger denne uken uten at noen svarer.

 

Er dette et seriøst firma eller er det som å kjøpe fotokamera på gata i syden? Gidder ikke kaste bort mer tid på WB hvis de bare prøver å lure meg.

 

Er det noen andr som har bestilt på novembertilbudet og har fått/ikke fått varer?

Jeg har fått etter at jeg sa meg villig til å oppgradere for 700 spenn, fikk CL56 i steden for 1557 så jeg er VELDIG fornøyd.

 

Ser Whitebox nå er minst like dyre som alle andre, så nå faller nok ordrene drastigt, er nok smart for en stund det.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Bestilte en cl1557 fra WB i november og ble da lovet maskinen i løpet av 7-8 dager inkludert postgang. På mandag kom jeg endelig igjennom etter utallige forsøk på å ringe, og fikk da beskjed om at de umiddelbart skulle sende sporingsnummer på pakken min på e-post til meg. Den e-posten har jeg ennå ikke fått, og jeg har sendt to mail til dem og etterlyser dette uten å ha fått noe svar. Har også prøvd å ringe dem minst 50 ganger denne uken uten at noen svarer.

 

Er dette et seriøst firma eller er det som å kjøpe fotokamera på gata i syden? Gidder ikke kaste bort mer tid på WB hvis de bare prøver å lure meg.

 

Er det noen andr som har bestilt på novembertilbudet og har fått/ikke fått varer?

Hvorfor tror du denne tråden er så lang :whistle:

Lenke til kommentar

Noen etterlyste en fornøyd WB kunde. Her er jeg.

 

Kjøpte en "demobrukt" cl50 for omtrent et år siden. Fikk en svært god pris og hadde den i hånda 4 dager senere (takket være treg postgang). Maskinen var god og jeg fikk raskt svar den ene gangen jeg sendte mail til support.

 

Solgte pcen til en kompis for litt siden (du kan sikkert lete opp tråden der det var diskutert om det er interressant). Han fikk et problem med dårlig kontakt til skjermen, ringte wb og hadde maskinen tilbake og reparert i løpet av ei uke.

 

Som det er allerede diskutert i utallige tråder er det lite betryggende at whitebox faktisk er et enkeltmannsforetak. Dette betyr at frøken Andvik står personlig økonomisk ansvarlig for firmaet (som jeg regner med begynner å få en ganske betydelig omsetning). Jeg kan rett og slett ikke forstå hva fordelene med å beholde det som enkeltmannsforetak kan være (men jeg er ingen jurist/bedriftsøkonom/Viten)

 

Vet ikke helt hva moralen er jeg, men whitebox er ufattlelig billig (i perioder).

 

Mvh

Simen

Lenke til kommentar
hente et lite sitat ifra den mailen som du fikk

 

Vi får alltid altfor mange

bestillinger og det har vært litt kaos med dette i det siste. Vi har nå

gjort steg for å forbedre dette med oppkjøp av helt nye lokaler med et av

verdens mest avanserte ordre/kundeoppfølgings system så vi håper når dette

blir klart at alt skal gå en smule bedre.

 

 

vel, tror jeg trykt vil si at whitebox også bør ha en god sak hos forbrukerrådet. for det kunde og leveringssystemet dere har ikke funket det siste året.

 

 

hmm.. eneste som jeg ikke skjønner helt er hvorfor folk forsatt handler hos de.

Det er nesten bare problemer med det foretaket .

1. de lever ikke i tide.

2. de lyger i telefonen

3. retur saker funker ikke

4. de har mange klager hos forbrukerrådet.

5. nå så er de ikke spesielt billige heller.

 

 

 

Men hvor lang tid er det forbrukerrådet bruker på sanne saker da? og er det flere her som er i samme situasjon som meg? da kan vi klage felles og da vil det sikkert gå fortere.

I mitt tilfelle tok det ca 7 måner fra jeg klagde til forbrukerrådet også gikk saken til forbrukertvistutvalget fordi forbrukerrådet har ingen "makt" til å løse slike saker, de er bare meglere. Og nå er saken hvertfall avsluttet hos forbrukertvistutvalget.

 

Den siste mailen jeg sendte til WB nevnte jeg at saken skulle til forbrukerrådet og svare jeg fikk bare var;

 

Hei

 

Venter i spenning.

 

Med vennlig hilsen

Whitebox Data Systems

Anders

support

 

Nå har jeg send en mail og sier at JEG venter i spenning på deres svar hehe... :tease:

Lenke til kommentar

 

Den siste mailen jeg sendte til WB nevnte jeg at saken skulle til forbrukerrådet og svare jeg fikk bare var;

 

Hei

 

Venter i spenning.

 

Med vennlig hilsen

Whitebox Data Systems

Anders

support

 

Vel, etter den 3.000. annmeldelsen til forbrukerrådet, har de vel sluttet å bry seg når folk melder dem.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
Den siste mailen jeg sendte til WB nevnte jeg at saken skulle til forbrukerrådet og svare jeg fikk bare var;

 

Hei

 

Venter i spenning.

 

Med vennlig hilsen

Whitebox Data Systems

Anders

support

 

Nå har jeg send en mail og sier at JEG venter i spenning på deres svar hehe... :tease:

hmm.. vel det forteller da utrolig mye om hvor seriøst de tar kundene.

 

vel, dersom jeg finner mange nok som er i samme saken som meg, så vil jeg kontakte tv2hjelper deg.

Lenke til kommentar

Bestillte maskin fra Whitebox noen dager før November tilbudet deres var over, og den kom frem til meg Tirsdag 6 Desember. Tok vel ca 10-12 dager alt i alt, men det er jo helt greit. Kjøpte også maskin av dei i april, under det første såkalte "rushet" hos WB. Tok ca 14 dager da.

 

Da jeg kjøpte den første maskinen min hos WB blei jeg lovet en 4x +- DVD Brenner i plassen for den 2x - DVD Brenneren som sto i. Denne hadde dei ikke inne når dei sendte maskinen min. Så etter noen uker kontaktet jeg dem for å finne ut om dei hadde fått inn brenneren jeg ble lovet. Det hadde dei. Da returnerte jeg bare den jeg hadde, og fikk den nye tilsendt etter noen dager.

 

Alt i alt, en bra opplevelse.

Lenke til kommentar

Ka med å starte en ny tråd med whitebox skrekkhistorier? Hadde blitt interessant lesing, kanskje nye potensielle kjøperar får sg en liten støkk. Prøvd å få mindre småprat i den og meir rein "aktion" :)

 

hæ? HÆ? Bryte den kanskje nåken regla eller? Ej he egentlig aldri kjøpt nåke der, men ej vå farlig nær, anbefalte nåken å kjøpe der, og e særs takknemmelig for at ej ikkje kjøpte frå dei:)

Lenke til kommentar

De kundene som har mest problemer med Whitebox er de kundene som velger å kjøpe CL1557. Dette er en billig maskin som WB sikkert ikke tjener mange kronene på.

 

De som kjøper CL56 ser ut til å få sine maskiner relativt raskt. Disse maskinene er forholdsvis dyrere, og de er nok vesentlig bedre. Og WB tjener nok bedre på disse.

 

Folk kan kalle meg dum, idiot osv fordi jeg fortsetter å vente på min CL1557 fra WB. Men denne maskinen har de kravene jeg har til en laptop. Og den koster meg "bare" 10.400,- ink frakt. Dette er det jeg har av kroner. Så da å anbefalle meg å gå til PSData og gjøre ett kjøp der på samme eller dårligere maskin hjelper svært lite.

 

Jeg fikk en mail på onsdag om en oppgradering jeg skal ha fått og at maskinen skal være i postgang senest i dag. Om dette stemmer gjennstår å se. Jeg håper hvertfall på dette. (Ja, akkurat i denne sammenhengen velger jeg å være optimist.)

 

Med vennlig hilsen den fattige og oppgitte studenten (ikke bare WB sin feil)

Frederik Thelle

Lenke til kommentar

Hmm.. Fortsatt forundret over at folk gidder å vente i ukesvis på ny pc fra WB når man kan få nesten tilsvarende maskin hos f.eks. PS Data. Skal love dere at dere driter i om maskinen har 1.6 eller 1.7 GHz prosessor når du sitter der og ønsker at du hadde ett seriøst firma å ta kontakt med når noe har gått i stykker.

Bestilte selv en 1557 fra PS Data for cirka ett halvt år siden, og fikk da samme pc, til samme pris hos PS som WB kunne tilby. (Tok bare en telefon og snakket med kundeservicen). Pc'en kom på døra etter to dager, levert med posten for ca 130 kroner. Er forresten meget fornøyd med pc'en.

Kan ikke gjøre annet enn å oppfordre folk til å styre unna firmaer som ikke kan holde ett seriøst forhold til kundene sine.

Lenke til kommentar
Siste sjanse idag WB! Hvis eg ikke får en mail i dag,  blir det nok muligens avbestilling :p

Er lørdag idag da ;) Vet ikke om det har noe å si, men jeg har selv aldri fått svar fra dem på en lørdag... har sendte en del e-poster til dem på fredagen.. fikk alltid svar på mandag, med unntak av en gang da de ikke svarte før på tirsdag :p

 

Tror du like gjerne kan avbestille med en gang.... eller vente tålmodig :roll:

Lenke til kommentar
De kundene som har mest problemer med Whitebox er de kundene som velger å kjøpe CL1557. Dette er en billig maskin som WB sikkert ikke tjener mange kronene på.

 

De som kjøper CL56 ser ut til å få sine maskiner relativt raskt. Disse maskinene er forholdsvis dyrere, og de er nok vesentlig bedre. Og WB tjener nok bedre på disse.

 

Folk kan kalle meg dum, idiot osv fordi jeg fortsetter å vente på min CL1557 fra WB. Men denne maskinen har de kravene jeg har til en laptop. Og den koster meg "bare" 10.400,- ink frakt. Dette er det jeg har av kroner. Så da å anbefalle meg å gå til PSData og gjøre ett kjøp der på samme eller dårligere maskin hjelper svært lite.

 

Jeg fikk en mail på onsdag om en oppgradering jeg skal ha fått og at maskinen skal være i postgang senest i dag. Om dette stemmer gjennstår å se. Jeg håper hvertfall på dette. (Ja, akkurat i denne sammenhengen velger jeg å være optimist.)

 

Med vennlig hilsen den fattige og oppgitte studenten (ikke bare WB sin feil)

Frederik Thelle

Kanskje fordi de er dyrere og ikke går så mange av iforhold til 1557? Ja. du får håpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...