Gå til innhold

Half-Life: Hjelp! Får ikke registrert HL2 (delvis løst)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, dette er første gangen jeg registrerer meg på steam, jeg har altså ingen konto fra før av.

 

Internettoppkoblingen skal det ikke vere problem med (sitter på skolenettet med brannmur om det skulle ha en betydning)

 

Jeg fikk samme meldingen for 3 dager siden også, og kan ikke fatte hva problemet skulle vere.

 

Etter å ha srevet inn Account Name og passord og trykt Next, får jeg opp en error melding som sier at Steam er i "offline mode"

Lenke til kommentar

Kan vel altids forsøke å registrere hos en kammerat, men herregud da, jeg sitter så bra til nå.

 

Om jeg nå får registret meg på en annen linje. Kan jeg da koble fra og spille så mye offline jeg vil, uten å måtte logge inn på Steam eller annet tull hver eneste gang jeg skal spille?

 

Alt jeg vil er å putte i dvden, trykke play og spille singleplayer offline.

Lenke til kommentar
Du må først logge deg inn på steam, så si at du skal huskes på denne maskinen, så kan du gå i offline mode hvis jeg ikke tar helt feil.

Ok, hvis jeg da restarter maskinen og fjerner alle muligheter til å koble meg på nett. Vil jeg da kunne spille Half Life 2 offline, uten å vere pålogget internett?

 

Edit:

Jeg sliter fortsatt med å registrere meg, følgende melding kommer opp under reggen:

"This operation cannot be completed when Steam is in offline mode"

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Du må sette steam i online mode først ;)

 

og ja, etterpå skal du kunne spille offline...

Vel, kan noen forklare/vise meg hvordan jeg setter steam i online mode?

Den vil gå i off-line modus dersom den ikke finner en internett-tilkobling når det starter. Prøv å restarte Steam mens du er koblet til internett.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Den vil gå i off-line modus dersom den ikke finner en internett-tilkobling når det starter. Prøv å restarte Steam mens du er koblet til internett.

Nix, går ikke det heller. Jeg logget meg på steam først, deretter kommer en boks fram som ber meg registrere ny konto eller koble opp en allerede eksisterende. Jeg trykker registrere ny. Derretter dukker det opp en ny boks som ber meg velge brukernavn og passord. Etter å ha valgt dette trykker jeg next. Det er da jeg får fram denne meldingen:

"This operation cannot be completed when Steam is in offline mode"

 

Jeg trykker ctrl+alt+delete og fjerner steam i Applications, ettersom dette er eneste måten å avslutte steam på. Om jeg så starter steam på nytt skjer akkurat det samme omigjen. Under hele prosessen er jeg selvfølgelig koblet opp mot nett.

 

Jeg innstallerte Half Life 2 og steam på bærebaren i sted og forsøkte å registrere meg gjennom det trådløse nettet via den samme internnett linjen som jeg gjorde på Hovedmaskinen. Jeg får akkurat de samme resultatene.

 

Altså er det noe som feiler skolenettet jeg sitter på. Da er det bare å prøve å registrere meg via et annet nett.

 

Makan til styr å få igang dette spillet :thumbdown:

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Den vil gå i off-line modus dersom den ikke finner en internett-tilkobling når det starter. Prøv å restarte Steam mens du er koblet til internett.

Nix, går ikke det heller. Jeg logget meg på steam først, deretter kommer en boks fram som ber meg registrere ny konto eller koble opp en allerede eksisterende. Jeg trykker registrere ny. Derretter dukker det opp en ny boks som ber meg velge brukernavn og passord. Etter å ha valgt dette trykker jeg next. Det er da jeg får fram denne meldingen:

"This operation cannot be completed when Steam is in offline mode"

 

Jeg trykker ctrl+alt+delete og fjerner steam i Applications, ettersom dette er eneste måten å avslutte steam på. Om jeg så starter steam på nytt skjer akkurat det samme omigjen. Under hele prosessen er jeg selvfølgelig koblet opp mot nett.

 

Jeg innstallerte Half Life 2 og steam på bærebaren i sted og forsøkte å registrere meg gjennom det trådløse nettet via den samme internnett linjen som jeg gjorde på Hovedmaskinen. Jeg får akkurat de samme resultatene.

 

Altså er det noe som feiler skolenettet jeg sitter på. Da er det bare å prøve å registrere meg via et annet nett.

 

Makan til styr å få igang dette spillet :thumbdown:

Many Colleges, Universities, Schools and Large Corporations are now actively blocking ports to prevent virus, trojan and Internet worm problems as well as to prevent misuse of their networks.

 

If you are having problems and you are on one of these complex networks that are intentionally blocking ports required for Steam to work then you may not be able to connect to Steam and play.

Lenke til kommentar
Many Colleges, Universities, Schools and Large Corporations are now actively blocking ports to prevent virus, trojan and Internet worm problems as well as to prevent misuse of their networks.

 

If you are having problems and you are on one of these complex networks that are intentionally blocking ports required for Steam to work then you may not be able to connect to Steam and play.

Jeg vet fra før av at skolenettet er beskyttet av en brannmur. Nå er jeg ganske sikker på at dette er grunnen til alle mine sorger. Takker for hjelp TCI :)

Lenke til kommentar
Many Colleges, Universities, Schools and Large Corporations are now actively blocking ports to prevent virus, trojan and Internet worm problems as well as to prevent misuse of their networks.

 

If you are having problems and you are on one of these complex networks that are intentionally blocking ports required for Steam to work then you may not be able to connect to Steam and play.

Jeg vet fra før av at skolenettet er beskyttet av en brannmur. Nå er jeg ganske sikker på at dette er grunnen til alle mine sorger. Takker for hjelp TCI :)

Bare hyggelig. Håper du får orden på sakene fra et annet nettverk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...