HBHNorway Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 (endret) Jeg kjøpte for en stund siden Philips JR32RWDVK, en ekstern Cd-brenner som også kan brukes som dvd-spiller når den er koblet til TVen. Det er en S-VHS/S-Video-utgang (jeg vet ikke hva forskjellen er..) som gjør at jeg kan koble den til TVen... Men... Min TV har ingen S-Video utgang.. Derfor kobler jeg S-Video-ledningen inn i en liten dippedutt slik at jeg kan koble den inn i scart-kontakten på TVen... Men bildet blir svart/hvitt, og jeg får ikke lyd. Kan det være at TVen ikke støtter signalet eller noe? Hva må jeg gjøre for å få brukt den til TVen? Endret 19. november 2004 av HBHNorway
sofTest Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Det virker som din TV ikke støtter s-video-signal. Du kan da kjøpe et lite adapter som konverterer signalet til kompositt. Siden du har s-video-ledning, så trenger du et adapter av denne typen. Avhengig av det SCART-adapteret du har kjøpt har inngang for RCA-videoplugg, så trenger du også muligens dette eller dette SCART-adapteret. Det siste SCART-adapteret støtter både s-video- og komposittkabler, samt har omstiller for signaler inn og ut. Når det gjelder dine lydproblemer, så vet du at det ikke går lyd gjennom s-video-kabelen? Ut fra bildet av den Philips-saken, så ser det ut som at du kan bruke en lydkabel av denne typen. Endret 20. november 2004 av sofTest
HBHNorway Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 (endret) 1] Jeg har denne. 2] Trenger jeg altså denne og denne i tillegg til det jeg allerede har? Tror du jeg får tak i dette hos min nærmeste biltema-forhandler? Endret 20. november 2004 av HBHNorway
sofTest Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Hvis lydkabelen passer i DVD-spilleren, så er 2] riktig. Og ja, dette utstyret skal normalt være å få kjøpt i den lokale Biltema-sjappa.
HBHNorway Skrevet 20. november 2004 Forfatter Skrevet 20. november 2004 Kan jeg også bruke utstyret til å koble PCen til TVen, f.eks. hvis jeg skal spille av en film med et rart format dvd-spilleren ikke takler? Jeg har en S-Video utgang på PCen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå