Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fungerer utmerket her.....

5099811[/snapback]

Var på jobben med IE da jeg først testa.

Nå hjemme med opera.

It's workingk now.

--- om artikkelen --

Good job, old man.

Well done.

:thumbup:

Skrevet

Jeg mener å huske gman og han preste fyren snakke

Er det bare jeg som husker totalt feil eller?

Min mening om g-man er at han er gordon

:p neida

Men han hjelper deg mange ganger i løpet av spillet. Det hintes iallefall til dette indirekte.

Alt i alt er HL-verdenen genial :)

Skrevet

G-Man snakker ikke bare til presten, men også til lederen ved stranda som gir deg RPGen.

Aner ikke hva G-man er. Er så mange teorier. Er bare å vente.

Fin artikkel, kjempefint. Keep up the good work :thumbup:

Skrevet

Har spilt gjennom 3 ganger, hver gang mer nøye en den forrige og enda ikke sett G-man i Ravenholm. Og det jeg ikke har sett, har "internett" sett; men jeg har heller aldri lest om et møte mellom G-man og fader Gregori (eller hva han nå heter)

Skrevet

Er det bare meg som får frysninger av åpnings"monologen" til G-man?

Rise and shine, Mr. Freeman. Rise and shine. Not that I wish to imply you have been sleeping on the job. No one is more deserving of a rest. And all the effort in the world would have gone to waste until…well, let’s just say your hour has come again. So…wake up, Mr. Freeman. Wake up and…smell the ashes.

:dribble:

Og nei, jeg har eller aldri kommet over G-man i Ravelholm. Det er i tilfelle nytt for meg (og en del andre ser det ut til).

Skrevet (endret)

Skal se gjennom VMF filene av Ravenholm om jeg kan se G-man der :) skulle ikke ta så lang tid, bare å se på entitets rapporten :p

Edit: Niks, G-man er ikke på noen av ravenholm brettene. Beklager feilen :)

Endret av Bear^
Skrevet

Tror at grunnen til at G-Man ikke viser seg i Ravenholm er at plassen er infisert med zombier. Og ikke engang The Combine kontrollerer den plassen.

Men det jeg funderer litt på nå er litt om Judith Mossman. Tror jeg skal spille om litt av slutten for å få med meg detaljene rundt hvorfor hun hjalp Dr. Breen.

Skrevet
Tror at grunnen til at G-Man ikke viser seg i Ravenholm er at plassen er infisert med zombier. Og ikke engang The Combine kontrollerer den plassen.

Men det jeg funderer litt på nå er litt om Judith Mossman. Tror jeg skal spille om litt av slutten for å få med meg detaljene rundt hvorfor hun hjalp Dr. Breen.

5124037[/snapback]

Siden vi nå har avkrefta og avkrefta igjen at G-man ikke er Freeman fra fremtiden, kan vi altså ikke regne med at G-man til en hver tid vet hva Gordon gjør. Det er jo absolutt ikke meningen at Freeman skal gå gjennom Ravenholm, "that's the passage to Ravenholm. We don't go there anymore." Gordon er nødt til å rømme gjennom Ravenholm, så det er godt mulig at G-man middlertidig "mister" Gordon og ikke "finner" Gordon før etter han har kommet opp fra Ravenholm igjen.

En kan også regne det som meget sannsynlig at G-man også har annet å gjøre, "people to see, things to "arrange"." G-man har jo en eventyrlig evne til å dukke opp på de merkligste steder uten synlig skade, og selv om han rimelig tydelig motarbeider the Combine blir han aldri angrepet av the Combine, hva skulle noen usle, trege zombier da gjøre?

For meg virka det som om Mossman var et offer for kjærlighet gjør blind. Redde Eli Vance for en hver pris.

Skrevet

5124037[/snapback]

Siden vi nå har avkrefta og avkrefta igjen at G-man ikke er Freeman fra fremtiden, kan vi altså ikke regne med at G-man til en hver tid vet hva Gordon gjør. Det er jo absolutt ikke meningen at Freeman skal gå gjennom Ravenholm, "that's the passage to Ravenholm. We don't go there anymore." Gordon er nødt til å rømme gjennom Ravenholm, så det er godt mulig at G-man middlertidig "mister" Gordon og ikke "finner" Gordon før etter han har kommet opp fra Ravenholm igjen.

En kan også regne det som meget sannsynlig at G-man også har annet å gjøre, "people to see, things to "arrange"." G-man har jo en eventyrlig evne til å dukke opp på de merkligste steder uten synlig skade, og selv om han rimelig tydelig motarbeider the Combine blir han aldri angrepet av the Combine, hva skulle noen usle, trege zombier da gjøre?

For meg virka det som om Mossman var et offer for kjærlighet gjør blind. Redde Eli Vance for en hver pris.

5124666[/snapback]

Så absolutt enig.

Skrevet

Men jeg kom til å lure på noe.

Vis G-Man er fra fremtiden, noe jeg har lest mye om her, hvordan er det da mulig at han "mister" Gordon i Ravenholm? Vis G-man er fra fremtiden, skulle han da vist hva som kom til å skje, at Gordon endte opp i Ravenholm.

En annen teori er at Gman ikke er fra fremtiden, og mister litt tak på hvor Gordon er. Samt at Ravenholm er et zombie og headcrab infisert område som egentlig ikke viser noen ting av hva Gordon kan gjøre. Ikke stor interesse for Gman egentlig.

Om dere har lagt merke til det, G-Man finner du på plasser der Gordon må gjøre et eller anne utenom det vanlige. Som f.eks da han snakket med den Generalen, da måtte Gordon skyte ned de skipene. Ved enden av canal brettene rett før Black mesa east hvor du skyter ned det helikopteret. Der finner du og G-Man.

G-man ser ut til å dukke opp der Gordon skal gjøre noe spetakulært av en eller annen dimensjon.

Min konklusjon er at G-man ikke er fra fremtiden, men jobber for en eller annen organisasjon vi ikke vet om, som ikke eldres på samme måter som mennesker. Deres sivilisajon er i fare ovenfor Combines, og G-Man er ute på et oppdrag for å finne den rette mannen til å svekke og/eller ta knekken på combines.

Når de ikke har bruk for Gordon, setter de han i en stillestand, og lar ting skje mens de forsvarer seg selv. Når de ser at det er rette tidspunkt for å sette Gordon fri igjen, og G-Man overvåker prosessen og sørger for at Gordon gjør det arbeidet han nå er ansatt til å gjøre.

Skrevet

Morer meg litt med å lese litt gjennom tråden her :)

Fantasi det har dere hvertfall. Lurer på om dere til og med har tenkt forbi den egentlige historien? Kansje dere burde starte med å skrive bøker.

Uansett, god lesning. Moro at noen setter seg såpass inn i et spill :)

Skrevet
Morer meg litt med å lese litt gjennom tråden her :)

Fantasi det har dere hvertfall.  Lurer på om dere til og med har tenkt forbi den egentlige historien? Kansje dere burde starte med å skrive bøker.

Uansett, god lesning.  Moro at noen setter seg såpass inn i et spill :)

5126499[/snapback]

^^ tenkte akkuratt det samme. Ganske bra gjort av valve å lage et spill med totalt ufullstendig historie, hvor spillerne tror den er så himmelsk genial at de kommer opp med de sykeste tolkningene og ideene. Men men, det er jo bare morro det.

jeg tror, at valve rett og slett ikke haddde noen fast historie. De kjører "tar det som det kommer" metoden. Leser sikkert på forum de og :p

Skrevet
Men jeg kom til å lure på noe.

Vis G-Man er fra fremtiden, noe jeg har lest mye om her, hvordan er det da mulig at han "mister" Gordon i Ravenholm? Vis G-man er fra fremtiden, skulle han da vist hva som kom til å skje, at Gordon endte opp i Ravenholm.

En annen teori er at Gman ikke er fra fremtiden, og mister litt tak på hvor Gordon er. Samt at Ravenholm er et zombie og headcrab infisert område som egentlig ikke viser noen ting av hva Gordon kan gjøre. Ikke stor interesse for Gman egentlig.

5126454[/snapback]

G-man er nok ikke fra fremtiden nei. Han er mest sannsynlig fra en annen dimensjon/planet. Og grunnen til at han ikke viste seg i Ravenholm tror jeg er pga. plassen er veldig farlig. Han viser seg aldri på steder som setter han i direkte fare. Selv om han har kontroll over teleportering så kunne han såklart ha kommet seg vekk relativt for, men tror ikke han ville ta sjansen.

Om dere har lagt merke til det, G-Man finner du på plasser der Gordon må gjøre et eller anne utenom det vanlige. Som f.eks da han snakket med den Generalen, da måtte Gordon skyte ned de skipene. Ved enden av canal brettene rett før Black mesa east hvor du skyter ned det helikopteret. Der finner du og G-Man.

G-man ser ut til å dukke opp der Gordon skal gjøre noe spetakulært av en eller annen dimensjon.

G-man kontaktet nok obersten fordi han visste at Gordon ville komme og er den rette mannen til å ta ned Gunship'et. Obersten sier jo selv at Gordon er den rette mannen, tydelig etter G-man sitt ønske.

Min konklusjon er at G-man ikke er fra fremtiden, men jobber for en eller annen organisasjon vi ikke vet om, som ikke eldres på samme måter som mennesker. Deres sivilisajon er i fare ovenfor Combines, og G-Man er ute på et oppdrag for å finne den rette mannen til å svekke og/eller ta knekken på combines.

Han jobber helt klart for en annen organisasjon. G-man nevner jo at Freeman er åpen for høystbydende og at han ikke kan si noe om hvem han (og Gordon) jobber for. Også Dr. Breen vet dette. Han har sannsynlig fått vite det av The Combine.

Når de ikke har bruk for Gordon, setter de han i en stillestand, og lar ting skje mens de forsvarer seg selv. Når de ser at det er rette tidspunkt for å sette Gordon fri igjen, og G-Man overvåker prosessen og sørger for at Gordon gjør det arbeidet han nå er ansatt til å gjøre.

Ja. Gordon bringes tilbake når han trengst. Da Nihilant ble tatt i Half Life ble Gordon satt i en dvaletilstand, fordi han kunne ikke gjøre noe mer enn han hadde gjort. Trolig også for å beskytte han. Freeman ble vekket igjen da han var igjen nødvendig. Trolig for å hjelpe mostanderbevegelsen og stoppe herredømet til The Combine på jorden.

Skrevet

Sant nok TCI ang obersten. Men hva med når han skjøt ned det combine helikopteret :)

Tror nok G-Man overvåker, er nesten en agent, som ser hva Gordon kan gjøre, og hvordan han løser problemene. Og så, når de er ferdig med han, leier de han ut til noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...