Pastor Lorentzen Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 OK, så de droppet å utvikle AI for Half Life 2? Jeg synes nå AI i dette spillet var meget avansert. Men jeg har ikke spilt Halo2 så jeg har null grunnlag for sammenligning. Nei, det er såklart en slags AI i Half-Life 2, fiendene gjemmer seg bak dekning (ihvertfall soldatene, monstre går mer rett på sak), men det er på langt nær så avansert som Halo 2, der fiendene kaster seg vekk om de får øye på en granat, gir dekkild for hverandre, prøver å flanke deg, osv. Men hvorfor drive å krangle om hvilket spill som er best? begge spillene har jo fått tonnevis med bra kritikk, og er nok sikre vinnere når man skal skaffe seg et nytt spill. Helt enig. Slike tråder som dette er bare laget for å starte en krangel. Jeg liker begge spillene kjempegodt, og jeg skjønner ikke hvorfor så mange på død og liv må like det ene spillet på bekostning av det andre og alltid kåre hva som er "best". Mitt forsvar av Halo 2 i denne tråden er bare en motvekt til alle synsere som på død og liv må rakke ned på spillet for å fremme Half-Life 2 sin fortreffelighet.
Traxco Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Atmosfære er viktig i et spill.at det griper tak i deg,og får deg virkelig til komme inn i spillet.fins ikke så mange skytespill som har dette. far cry klarte det lett med meg,synes hl 2 klarte det ennå bedre. Histoien,gameplayet er veldig bra i hl 2 og grafikken er jo lett like bra som far cry. trodde det skulle være mye vaskeligere,men alle kan runde hl 2 og cool var det også.tenker på denne båten man kan nesten kjøre overalt med.og så får man tenke litt selv også.ikke lagt alt i hendene som mange andre spill.. Halo 2 har jeg ikke prøvd,men synes ikke halo 1 var noe spesielt.dårlige våpen og 30 nye monstere som kom hver gang man skyt alle.det som var cool i halo,var kansje bilene/flyene man kunne kjøre.men det gikk fort over. Har aldri vært noe hl fan,men når et spill blir såå bra er det vanskelig og overse dem
applet Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) OK, så de droppet å utvikle AI for Half Life 2? Jeg synes nå AI i dette spillet var meget avansert. Men jeg har ikke spilt Halo2 så jeg har null grunnlag for sammenligning. Nei, det er såklart en slags AI i Half-Life 2, fiendene gjemmer seg bak dekning (ihvertfall soldatene, monstre går mer rett på sak), men det er på langt nær så avansert som Halo 2, der fiendene kaster seg vekk om de får øye på en granat, gir dekkild for hverandre, prøver å flanke deg, osv. Ikke bare kaster de seg unna granater i hl2 men de advarer hverandre om granater også. De er også veldig flinke til å løpe frem og flushe deg ut med granater mens kameratene plukker deg ned fra dekning. Det som kanskje kan være et problem er at ihvertfall i begynnelsen så møter du bare Combine-soldater på flatmark og de kan ikke dra nytte av noe særlig cover. Mulig det er mer et level-design problem enn mangel på AI. Most slutten ble den veldig kjipe måten de brukte granater på, vel.. kjip. Uansett, ett fantastisk spill som jeg ikke angrer på at jeg kjøpte. Jeg digga Halo1 på pcen, ihvertfall multiplayer. Vi spiller ikke Halo2 på LAN lenger da de andre er lei av å se meg dominere Kommer sikkert til å kjøpe H2 når (om) det kommer til pc, men ikke pokker om jeg gidder å spille fps på consoll.. Traxco: Våpnene i Halo var geniale i multiplayer og lyden og effektene når du skjøt dem, spesielt automat-rifla, nice..... Eneste våpenet jeg brukte omtrent i multiplayer var pistolen Endret 20. november 2004 av applet
Piratpjokken Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 HL2 er en sikker vinner!. Halo 2 var liksom bare det samme opp igjen. Eg mener, akkurat samme stil! samme monster (nesten da tror eg) og samme baner. HUFF FOR ET SPILL
Gromle Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Hvordan kan Halo 2, som ikke byr på noe nytt innenfor gameplayet, få 9++ på gameplay-delen? Det er bak min fatte-evne. Og bringer så HL2 med seg som er nytt da? Har enda ikke oppdaget noe nytt og revolusjonerende i HL2. Og må si meg enig med de som mener at AI'en i HL2 er stokk dum. Den er utrolig forutsigbar. Har ikke prøvd Halo 2 enda, så skal ikke uttale meg om det.
henbruas Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Har prøvd å spille Halo 2 multiplayer og har sett masse filmer av Half Life 2 og vil si at Half Life 2 er best.
Jørgen Sørheim Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Syns det er litt morsomt med folk som sier "HL2 er best, ingen protest! Men jeg har ikke spilt Halo 2, altså.". Spill begge spillene først, så kan du uttale deg.
Döden Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Hvordan kan Halo 2, som ikke byr på noe nytt innenfor gameplayet, få 9++ på gameplay-delen? Det er bak min fatte-evne. Og bringer så HL2 med seg som er nytt da? Har enda ikke oppdaget noe nytt og revolusjonerende i HL2. Og må si meg enig med de som mener at AI'en i HL2 er stokk dum. Den er utrolig forutsigbar. Nei. Har jeg sagt det? Uansett bringer HL2 med seg en fysikk (som aldri sett før.), en utrolig gåteløsning og en flott stemning som gjør at du vil spille videre. (subjektivt) Å si at AI'en er stokk du er bare tull. Forutsigbar kanskje, men ikke stokk dum. I motsetning til Half-Life 2 har ikke Halo 2 ferdigscriptede fiender, men en relativt avansert AI som gjør at kampforløpet er forskjellig hver gang, selv om du spiller samme kamp om og om igjen. Dette gjør at spillet er mye mer tilfredsstillende å spille flere ganger, det samme gjaldt for Halo. Half-Life 2 baserer seg på ferdigscriptede fiender som dukker opp på samme sted og gjør nesten det samme hver eneste gang du spiller spillet. Dermed blir det ikke like spennende å spille det på nytt og på nytt. Opplevelsen første gang man spiller Half-Life 2 er fabelaktig, men det frister ikke til gjentagelse med det første, da man bare løser alt på samme måte. Halo 2, derimot, byr på nye taktikker og opplevelser hver gang man spiller gjennom spillet på nytt. Så dynamisk AI og uforutsigbarhet er det store nye gameplay elementet i Halo 2? Må ellers si at det hjelper lite med ellers standard gameplay, dårlig fysikk og ikke særlig engasjerende historie, når replay verdien kommer inn i bildet. (Snakker om Halo som du her trakk så fint inn i bildet. Og som jeg ellers har hørt, fra både fanboys og ikke, er svært likt Halo 2.) Hva replay verdien til HL2 angår må jeg bare si at jeg har begynnt å tenke på å spille det på nytt igjen. (Jeg er ikke halvferdig en gang.) Endret 20. november 2004 av Beistet
Gromle Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Hvordan kan Halo 2, som ikke byr på noe nytt innenfor gameplayet, få 9++ på gameplay-delen? Det er bak min fatte-evne. Og bringer så HL2 med seg som er nytt da? Har enda ikke oppdaget noe nytt og revolusjonerende i HL2. Og må si meg enig med de som mener at AI'en i HL2 er stokk dum. Den er utrolig forutsigbar. Nei. Har jeg sagt det? Uansett bringer HL2 med seg en fysikk (som aldri sett før.), en utrolig gåteløsning og en flott stemning som gjør at du vil spille videre. (subjektivt) Å si at AI'en er stokk du er bare tull. Forutsigbar kanskje, men ikke stokk dum. Underforstått har du sagt det ja. Når du sier at du lurer på hvordan Halo 2 kan 9++ uten å bringe noe nytt. Og når du ikke setter spørsmål med at HL2 har fått det samme, så tolker jeg det dithen. Fysikken er ikke noe nytt, den er bare en naturlig vidreutvikling av tidligere fysikk. (f. eks Deus Ex 2). Gåteløsningen er holdt veldig simpel, noe som er helt greit med tanke på hvordan type spill det er. Stemingen er nå så som så. Synes det hele blir litt for glattpolert. Den uskylde sjarmen fra HL1 er nesten borte. Synes jeg da.
Pastor Lorentzen Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Så dynamisk AI og uforutsigbarhet er det store nye gameplay elementet i Halo 2? Må ellers si at det hjelper lite med ellers standard gameplay, dårlig fysikk og ikke særlig engasjerende historie, når replay verdien kommer inn i bildet. Hvilken standard gameplay og dårlig fysikk har du i Halo 2. Kom med noen eksempler, takk. Hva replay verdien til HL2 angår må jeg bare si at jeg har begynnt å tenke på å spille det på nytt igjen. (Jeg er ikke halvferdig en gang.) Og så? La meg gjette: du spiller bare spill på PC. For meg som spiller spill både på Game Boy Advance, GameCube, Xbox, Playstation 2 og PC er det helt uaktuelt å begynne på nytt på Half-Life 2 i nærmeste fremtid. Jeg har allerede en hel bunke med spill som skriker etter å bli spilt. Og når januar har kommet og jeg er ajour med spillene mine, så tviler jeg sterkt på at jeg blir å kjøre gjennom Half-Life 2 på nytt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå