Blib Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 (endret) Tenkte jeg bare skulle raskt lage denne tråden for å ramse opp et par ting som kanskje kan hjelpe alle dere som har diverse tekniske problemer med HL2, som krasjing og den slags. Ting dere kan prøve: - Restarte Steam - Restarte PCen - Prøve å slå av diverse firewalls og lignende - Reinstallere HL2 - Reinstallere Steam - Klokke ned skjermkortet (også CPU/minnet) dersom det er overklokket - Bruke nyeste drivere til ting som skjermkort, hovedkort og lydkort m.m. - Laste ned nyeste BIOS til HK - Les poster her på forumet om andre som har lignende problemer, som dennne Har dere flere tips så post dem gjerne selv også! (Vil bli de-stickied om et par dager når det værste har roet seg) Endret 20. november 2004 av Blib
razh0r Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 (endret) For å få Half-Life 2 til å bruke mer minne: Play Games -> høyreklikk HL2 -> Properties -> Launch Options -> skriv -heapsize <tall> 1024MB RAM = -heapsize 512000 512MB RAM = -heapsize 256000 Endret 17. november 2004 av razh0r
thomassit0 Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 har gjort det med heapsize, merker ikke noe særlig forskjell men kan hende det går litt bedre
Shaper^ Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Heapsize økte FPS'en min fra 60 til 80 heheh! Jeg har nVIDIA da, kanskje d har noe å si
IntelAmdAti Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Vel, det ser ut til at enkelte (gamle/billige?) dvd-spillere ikke er kompatible med HL2 dvd'en. Hvis noen har problemer under installasjon, gjerne med .cab filene så kan det godt tenkes dvd-spilleren er det leddet som feiler.
m0rr0w Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Mulig at det kan være enkelte chipset som bugger. Jeg har VIA-chipset, og en nyere CD-ROM. Byttet til DVD-ROM for HL2. Har samme problemene etter jeg satte inn DVD-ROM som når jeg hadde CD-ROM. Så jeg tror nok heller det kan være leddet mellom DVD og HDD som kan være problemet.
d0ppler Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 her er en post som forteller deg hva du skal gjøre hvis du ikke får startet HL2, selv om alt tilsynelatende ser ut til å være OK.. Får ikke startet HL2
m-momr Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 For å få Half-Life 2 til å bruke mer minne: Play Games -> høyreklikk HL2 -> Properties -> Launch Options -> skriv -heapsize <tall> 1024MB RAM = -heapsize 512000 512MB RAM = -heapsize 256000 der har jeg aleredre skrevet -console, vis jeg skal ha mere skal ejg da srive (-console -heapsize 512000 eller -console; -heapsize 512000 eller -console, -heapsize 512000)?
razh0r Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 For å få Half-Life 2 til å bruke mer minne: Play Games -> høyreklikk HL2 -> Properties -> Launch Options -> skriv -heapsize <tall> 1024MB RAM = -heapsize 512000 512MB RAM = -heapsize 256000 der har jeg aleredre skrevet -console, vis jeg skal ha mere skal ejg da srive (-console -heapsize 512000 eller -console; -heapsize 512000 eller -console, -heapsize 512000)? Hvis du skal ha mer skriver du -heapsize <tall> 512000 768000 f.eks..
bergaloevera Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 For å få Half-Life 2 til å bruke mer minne: Play Games -> høyreklikk HL2 -> Properties -> Launch Options -> skriv -heapsize <tall> 1024MB RAM = -heapsize 512000 512MB RAM = -heapsize 256000 der har jeg aleredre skrevet -console, vis jeg skal ha mere skal ejg da srive (-console -heapsize 512000 eller -console; -heapsize 512000 eller -console, -heapsize 512000)? Hvis du skal ha mer skriver du -heapsize <tall> 512000 768000 f.eks.. Du misforstår. hva skal han skille de forskjellige kommandoene med? Ingenting! -console -heapsize ######
d0ppler Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 tenkte jeg bare vil informere: har hørt at folk har hatt problemer med å connectce seg mot Steam hvis dem benytter en såkalt netlimimiter. Når dem skrudde av denne, så funka oppkoblinga mot Steam helt knirkefritt.
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Kan man bruke heapsize på CS:S også?
henbruas Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Eg har problemer med HL 2 Når eg starter det kommer det "preparing tp play Half Life 2" men når den går vekk kommer ikkje HL 2 opp. Skal prøve å re-innstallere steam i dag men viss ikkje det funker så griner eg.
rmartin Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 eg kan spille i 15 min så krasjer maskinen. får opp no signal på skjermen og pc må restartes. med bryter.... virker ok på doom3 osv. har amd 64 3000. 9600xt og 1.5 gb ram. nyeste drivere.
CannibalCorpse Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 (endret) Kan jo informere at jeg hittil har hatt mitt å stri med når det gjelder installasjon av HL2 men vil bare si at om man får feilmelding om en fil som ikke kunne hentes fra en Cabinet fil (HL24.CAB) deaktiver (eller som meg avinstallèr) alle cd/dvd emulatorer slik som Alchohol 120% og Daemon Tools. Det funka for meg iallefall. Har ikke registrert spillet enda så får se åssen det går. Endret 19. november 2004 av CannibalCorpse
Pug Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 eg kan spille i 15 min så krasjer maskinen.får opp no signal på skjermen og pc må restartes. med bryter.... virker ok på doom3 osv. har amd 64 3000. 9600xt og 1.5 gb ram. nyeste drivere. Ehj, jeg har akkurat samme problem! Skjermen blir svart, mens det virker som om at resten av maskina ikke har noen problemer! Jeg kan spille en god del lengre enn 15 min da... Skjer vanligvis etter et par timer med HL2... Noen som har et godt forslag til hva som kan være problemet? Må restarte manuelt med knapp, også trekke ut strømkabelen for å få bilde igjen jeg
Loooper Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Jeg vet ikke hvordan det virker for andre, men det heapsize-tullet gjorde at jeg fikk dårligere FPS.
TCi Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 For de som fremdeles har problemer med valideringen... Valve har en oppdatering angående saken. A small number of Half-Life 2 customers have been experiencing problems while playing the game, and we have traced these issues to corrupt Steam cache files. We've released a Steam update to help resolve these issues. If you have been experiencing problems such as crashing during gameplay or startup of Half-Life 2, please restart Steam and then click on one of the links below. Steam will then automatically verify your cache files. The verification process will take roughly five minutes to complete. To validate Half-Life 2 click here To validate Counter-Strike: Source click here To validate Half-Life: Source click here We're also investigating a solution for the sound skipping problems a small number of users are running into. We'll have a solution for this as soon as possible.
Enceladus Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) Jeg får følgende melding når jeg skal registrere meg på steam: "This operation cannot be completed when Steam is in offline mode" Jeg skriver inn brukernavn og passord, trykker next og får opp samme meldingen. Jeg fikk spillet på Onsdag, idag er det lørdag og jeg kan fortsatt ikke spille. Er ikke livet herlig dere I dag planlegger jeg å ta pcen med til en kammerat og registrere meg på steam der. Når det forhåpentligvis er gjort vil jeg forhåpentligvis kunne spille så mye offline jeg vil uten internett. Jeg har hele helgen på meg til å løse dette problemet og nekter og inse at en lusen registrering hindrer meg i å spille et av de mest etterlengtede spillene mine noensinne. Er det noen som har en god løsning på problemet? Edit: Problem delvis løst.... Endret 20. november 2004 av Gammelsko
nåvi Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 Postet denne på et engelsk-språklig forum... gidder ikke oversette. A friend of mine had problems with the game freezing up. Sometimes he would get the memory error, but most of the time his entire computer froze up in hl2. Only option would be to do a hard restart/shutdown. In the beginning of hl2 things werent that bad, he managed to come all the way to highway 17, there it freezes withing a minute of playing (most of the time it takes like 10-15 sec). In cs:s he would get the memory error most of the time. Sometime he could play it for maybe 30min, sometimes less. We tried everything basically... new bios for mb, new drivers, beta drivers, reinstall of steam/hl2, complete reformat and installation of xp with newest drivers. Nothing worked. The last thing we tried was setting the game to run in directx 8.1 mode. This helped out A LOT. Yes the graphics isn't as good, but it's a lot more playable now. To do this type in the console before you start playing: mat_dxlevel 81 Other options are mat_dxlevel 90 - directx 9.0 mat_dxlevel 80 - directx 8.0 mat_dxlevel 70 - directx 7.0 Her kan dere se forskjellen på de forskjellige directx modusene: http://gear.ign.com/articles/567/567437p1.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå