Gå til innhold

Frå .jpg-filer til film

hemo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren min tester i skrivende stund et program som heter Magix Photostory som er et program som gjør at du kan lage en slideshow-film med masse effekter, musikk og slikt. Jeg har sett resultatet og det er veldig bra.

Skrevet

Man har jo alltids Adobe Premiere-serien, men det er kanskje litt overkill til hobbybruk.

Ellers kan du sjekke ut Morphe-programmer, de kan brukes til å lage overganger mellom stillbilder. Husker ikke navnet på det jeg brukte en gang, men du finner sikkert et som er freeware / trialware på nettet.

Kirikiri

Skrevet (endret)

Windows Movie Maker (som er standard på WinXP) funka fint for meg. Veldig lettfattelig og du kan enkelt legge på musikk, bilder osv. Men sidan du berre har bildefiler kan du vurdere å lage ei animert gif-fil av dei.

Endret av zeph
Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Eg testa det siste først, og blei godt nøgd. Resultatet ligg her.

Dette gjor eg:

o Laga ei .html-fil som tok auto-refresh på sida som viser webcam-bilde

o Satte opp eit screen grap-program til å ta lagra eit område av skjermen med to minutters interval

(Bilda blei litt over 50 k og får serienummererte filnamn)

o Windows Movie Maker 2.1 -> Tools, Options, Advanced -> 0,250 seconds Picture duration -> OK

o Dra alle filene inn på Movie Maker (havner i ei Collection-mappe)

o Merker alle (Ctrl+a) og tar Add to Timeline

o Setter inn tittel og lagrer til datamaskin

(no har eg framgangsmåten her også, så om eg skal gjer dette igjen ein gong så veit eg kor eg skal søka...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...