Gå til innhold

lik fps uansett oppløsning med x800xt!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kansjke et dumt spørsmål..men hvordan ser man sin fps?

Du må bruke et eget program, fraps for eksempel.. Start programmet og kjør det spillet du vil.. Du vil da med dette programmet se din fps til enhver tid.. :yes:

Du slipper et eget program. Det er bare å skrive net_graph 1/2/3 eller show_fps 1 i console ;)

Men dette programmet kan brukes i ALLE spill.. Mye greiere.. Dessuten kan du ta tester som måler alle bildene som blir tatt i løpet av testen.. Og til slutt regner ut gjennomsnitt, highest og lowest fps..

Lenke til kommentar

Har nå runda Vampire Bloodlines, men vil vente med å¨spille hl2 til den oppdateringen kommer. That is..er det den oppdateringen som nå har komt? Det gjaldt hakking med lyd..Det problemet har jeg aldri hatt.. Er det noen som vet noe om denne oppdateringen det snakkes om??

Endret av Rash
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uansett om jeg tar 800x600 eller 2048x1536 er det lik fps. samme med high og low quality. Jeg har de nyeste radeon driverene 4.11

 

fps går fra 30-40 til over hundre. Det er tydelig at det ikke yter som det skal, men når det er likt uansett hva, da skurrer det enda mer.

 

Er det noen smart snille sjeler det ute som vil bruke litt tid med å gi meg råd? :roll:

 

edit: skulle hilse fra leif

Jeg fant ut hva som var gærnt hos meg. Jeg hadde samme problem som du.

Det med att ingen ting hjalp når man stilte på grafikk og sont.

Det jeg råder deg med å prøve er å kjøpe en bedre strømforsyning til pcen din.

 

Det som var hos meg var att cpu og grafikk kort ikke fikk nok strøm, så alt hakket og var galt når ting skjedde på skjermen. Jeg byttet ut alt, og ingen ting hjalp, helt til jeg prøvde med en ny og bedre strømforsyning. DET funket! :D Og jeg fikk

127fps på stress testen i counter strike : source og fikk over 12000 på 3dmark:03

 

jepp jepp :)

Lenke til kommentar

jeg har 1024 selv, det er vanskelig og forklare dette men prøver så godt jeg kan, alt som skjer på selve skjermen av figurer som rører på seg flyter perfekt, ingen slowdowns eller lagging der, men så fort jeg beveger meg selv, beveger på musa så lagger det. Ekstremt mye der det er mye lys effekter. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, jeg hadde gledet meg sånn til dette spillet men spill gleden forvinner med så mye lagging..

Lenke til kommentar
hvor sterk strømforsyner kjøpte du? Jeg har 431w og det hakker forsatt..

jeg har 425W..... men jeg vil anbefale å kjøpe enda en sterkere :)

Man kan se hvor mye strøm pcen får utlevert i bios.. der skal det være 12V eller mer! er det mindre der så sliter pc og skjermkort!

 

Men kjøp en strømforsyner av ett godt merke. Man merker veldi forskjeld på merke oxo.. så kjøp en som er godt kjent og som du kanskje har ett godt forrhold til fra før. ALDRIG Q-TEC! :p

Lenke til kommentar

det kan være noe i det..jeg sitter med chieftech kabinett med 340watt. På denne har jeg:

 

x800xt pe

pentium 2.8 800fsb @ 3.1ghz

1024 kingston 3200 ram

Asus p4c800 deluxe hovedkort

3 harddisker

2 dvd spillere (brenner og leser)

2 kabinettvifter

 

Det er helt klart å tydelig egentlig at jeg har for lite strøm. men siden det er folk som opplever de samme problemet selv etter bytte av psu så vet jeg ikke.. hvis det ikke er folk som absolutt mener jeg må ha ny.. :)

 

det hakker når det skjer en del, til tider hakker eksplosjoner osv i cs og hl2, feks når bomba i cs:s sprenger. Akkurat som om cpu ikke var god nok...

 

ps. det blir ikke aktuelt å ta ut noen komponenter, så spar dere :p

+ hvilken psu anbefaler dere til meg???

har tenkt på denne

Endret av Rash
Lenke til kommentar
det kan være noe i det..jeg sitter med chieftech kabinett med 340watt. På denne har jeg:

 

x800xt pe

pentium 2.8 800fsb @ 3.1ghz

1024 kingston 3200 ram

Asus p4c800 deluxe hovedkort

3 harddisker

2 dvd spillere (brenner og leser)

2 kabinettvifter

 

Det er helt klart å tydelig egentlig at jeg har for lite strøm. men siden det er folk som opplever de samme problemet selv etter bytte av psu så vet jeg ikke.. hvis det ikke er folk som absolutt mener jeg må ha ny.. :)

 

det hakker når det skjer en del, til tider hakker eksplosjoner osv i cs og hl2, feks når bomba i cs:s sprenger. Akkurat som om cpu ikke var god nok...

 

ps. det blir ikke aktuelt å ta ut noen komponenter, så spar dere :p

+ hvilken psu anbefaler dere til meg???

har tenkt på denne

det hakker når det skjer en del, til tider hakker eksplosjoner osv i cs og hl2, feks når bomba i cs:s sprenger. Akkurat som om cpu ikke var god nok...

 

 

Slik var det hos meg oxo! :) Så få kjøpt en ny strømforsyning!

 

kjøp Enermax!! Da har du en vinner!

De koster litt mer en andre men... DET er verdt det!

Lenke til kommentar
kansjke et dumt spørsmål..men hvordan ser man sin fps?

Du må bruke et eget program, fraps for eksempel.. Start programmet og kjør det spillet du vil.. Du vil da med dette programmet se din fps til enhver tid.. :yes:

Du slipper et eget program. Det er bare å skrive net_graph 1/2/3 eller show_fps 1 i console ;)

Men dette programmet kan brukes i ALLE spill.. Mye greiere.. Dessuten kan du ta tester som måler alle bildene som blir tatt i løpet av testen.. Og til slutt regner ut gjennomsnitt, highest og lowest fps..

tar du en 'cl_showfps 2' i console får du også vist min,max og avg fps.

Lenke til kommentar
det kan være noe i det..jeg sitter med chieftech kabinett med 340watt. På denne har jeg:

 

x800xt pe

pentium 2.8 800fsb @ 3.1ghz

1024 kingston 3200 ram

Asus p4c800 deluxe hovedkort

3 harddisker

2 dvd spillere (brenner og leser)

2 kabinettvifter

 

Det er helt klart å tydelig egentlig at jeg har for lite strøm. men siden det er folk som opplever de samme problemet selv etter bytte av psu så vet jeg ikke.. hvis det ikke er folk som absolutt mener jeg må ha ny.. :)

 

det hakker når det skjer en del, til tider hakker eksplosjoner osv i cs og hl2, feks når bomba i cs:s sprenger. Akkurat som om cpu ikke var god nok...

 

ps. det blir ikke aktuelt å ta ut noen komponenter, så spar dere :p

Selv om du ikke ønsker å ta ut komponenter så kan du jo prøve å koble fra strømkablene til f.eks. 2 av harddiskene (hvis mulig) og DVD spillerene midlertidig og teste om det blir noen forskjell når du spiller.

Lenke til kommentar

jo jeg kan jo forsovet det. men jeg har jo altfor lite strøm uansett, det vet jeg jo. så jeg tror jeg bare skal kjøpe meg en ny uansett om det forbedrer saken. er jeg heldig (noe jeg aldri er i slike tilfeller) løser dette problemet mitt.

 

Er det noen som har noen linker til de beste psuene? må liksom høre flere alternativer.

 

Takk for svar! ! :love:

 

arg.. den psu'en jeg hadde funnet litt ovenfor er nå tatt bort! Det er plutselig ingen priser. jeg trooor det va komplett som hadde den, men jeg finner den ikke igjen. den kostet rett over 500 tror jeg. Hvis det er noen som klarer å finne denne psu for meg er jeg veldig takknemlig! :yes:

 

jeg fant! http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP520WBLA

til 588,- er den verdt det? noen som har den???

Endret av Rash
Lenke til kommentar
Jeg med mitt Gainward skjermkort, så står det i manualen att kortet må MINST ha 400W. Men den anbefaler 480W.

 

Har du ikke en manual ellerno slikt,som fulgte med ditt x800xt da, og se om du finner noe lignendes...

nei herregud, de nyeste kortene trenge mye men ikke SÅ mye.. jeg har venner som har det samme kortet som meg med mindre watt og det kjører fint..

Lenke til kommentar
Jeg har x800 pro , amd 2400 og 512 ram jeg tror rammen tekker ned hos meg. Men kan være skjermen din kanskje . Jg har en 60 hertz gammal hp pavilion mx70 skjerm og jeg vil da bare få toppen 60 fps tror jeg :p

Romkameraten min har denne skjermen og, den er ikke dårlig, den tar fint 85hz i 1024x768 oppløsning. Tips, skru brightness ned på 50 og kontrast til 100, da blir fargene bedre.

Lenke til kommentar
hyyyyyl :hrm:  :nei:  :cry:  :mad:  :no:

 

Nå har jeg i tillegg kjøpt Vampire the Masqurade - Bloodlines (som de fleste vet også baserer seg på source moteren) OG DET HAKKER NOE FORFERDELIG!! Da mener jeg for det meste i gater o.l, men det går sikkert i 20 fps!  :(

 

Jeg har også kjøpt ny ram! også dette hjalp ikke..

 

Mine specs er nå:

p4c800 deluxe

P4 2.8Ghz @ 3.1 800fps

1Gig Kingston 3200 RAM

Powercolor x800xt

 

Cs:s stresstest får jeg ca70fps alt på fullt 1600x1200

HL2 går veldig bra i små områder, helt til jeg kommer et sted hvor det skjer mye..

 

Noe får meg til å tenke på at cpuen er problemet når jeg ser på når det begynnerå hakke, men for fa*n 3.1 ghz må da være nok!?

 

Drivere

Jeg benytter for øyeblikket Radeon 4.12 beta har gått litt frem og tilbake med disse, hjelper ikke. Jeg har sørget for at hk driverne er up to date, selv om det ikke hadde skadd hvis en av dere ga meg en link med hva dere mener jeg skal bruke til mitt hk. Sånn ellers har jeg nettopp reformattert pcen min..Kjører SP2

 

Som dere sikkert kan forstå er det FRYKTELIG frustrerende å ha kjøpt en pc til mangfoldige tusener og ha samme ytelse som en til noen "hundrelapper"..

 

Er det noen som kan/vil hjelpe meg?

Noe er veldig galt hos deg, jeg har en Amd xp@3200+, 1GB Ram og et Radeon 9800pro@xt.

 

HL2 går helt smooth i 1280*960 med alt på max uten AA og AF.

I CS:S har jeg mellom 65 og 140 FPS i 1024*768 med alt på max, uten AA og AF.

 

I stresstesten får jeg like over 100FPS.

 

Vampire går å super smooth hos meg, skal sjekk hvilke drivere jeg bruker når jeg kommer hjem.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...