Gå til innhold

hjelp: skal en 13 åring spille CS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er enig med fargoth der.

en 13åring ser MYE verre ting på tv og film.

Cs er en fin måte å skaffe venner på.

Lære seg taktikk og ikkje bare å springe rett fram og drepe (slik som enkelte spill)

Er og koselig å treffe venner og møte de e real-life

Men å prøve å holde eks en unge vekke ifra eit spill fører som regel til at man havner hos en nabo eller noe og spiller det i skjul.

Er selv 20år og jeg ville gitt en 13åring lov til å spille cs.

Men. så hadde det våre min unge og mitt valg da.

Men lykke til med valget.

Og å sette den i stuå er og bra. Så fyller du i det minste med på hva som skjer.

Skrevet (endret)

Barns empati blir /er utviklet rundt 12års alderen. Er du redd for at sønnen din mangler dette eller ser på han som litt umoden kan du vel altids holde tilbake litt til. hvis ikke ser jeg ikke noen skade i dette. cs er ett spill som mange her sier, ikke har dreping som fokus, men som en del av spillet for å komme til mål hvor lagarbeid er viktig. I motsetning til mange andre spill.

Vet også at det er fryktelig mange 13åringer som spiller dette spillet, inkludert mange av skolekameratene hans.

Å det er faktisk forsket på og bevist at hurtige actionspill utvikler koordinasjonen og samarbeid og reflekser som vil kunne brukes til noe matnyttig sensere i livet ;)

et par linker:

http://odin.dep.no/bfd/norsk/familie_og_ba...v004-n-f-a.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/spi...e?service=print

http://www.dagbladet.no/weblogg/?show=blogg&id=4002000000099

Endret av crownjewel
Skrevet (endret)

Det eneste som er negativt med at en 13åring får spille CS; er at enda en 13åring begynner og spille CS. Urk. For det trenger vi ikke flere av.

"omfg plz haXx du suxX0rz fettnabb awphoe wallhaxx cheater..." <- standard frase hvis du får inn et par headshot på en sånn "13åring" i public CS. Tror ikke jeg vet om noe som er mer provoserende enn akkurat det. Har gått mangt et tastatur pga sånne ting.

Edit: MEN ... det var litt offtopic muligens. Måtte bare.

Endret av SkyMarshall
Skrevet

"Fox kids" er jo mere voldelig/sykt som det CS er!

For det første er det mange tegneserier på tv nå for tiden som jeg hadde fått mareritt av når jeg var guttunge. Sett noen episoder med en rosa hund med hull i tennene som kom opp i all slags ulykke med demoner, spøkelser, hus som ville spise han, fotsopp som vokste seg større enn mennesket som "eide" den og tok over kommandoen i huset +++.

Og dette er ikke som scoobi-doo der de finner ut at alt bare var tøys og laget av et menneske som ville tjene penger eller noe. Det er "ekte" greier det er snakk om. Den rosa hunden greier somregel å fikse problemene på mere eller mindre ekle måter, men noen ganger får eierne hans varige mèn av det. Hjernedøde og slikt. Men i neste episode er de bra igjen. :roll:

Hva er mest skremmende? En mann som skyter en annen mann eller en mannevond fotsopp som kryper rundt med eieren inni seg?

Jeg tror barn blir mere "skadet" av fox kids enn CS.

Skrevet
Herrgud....Han er 13 !!! ikke 10! å cs er da ikke blodig å sånn--Jeg er 13 å har spillt det i 1 år nå....

Det er for overbeskyttene å ikke la 13åringer spille (16)års spill...

Kammeraten min driver å lærer opp sitt 6års gammle søsken barn til å spille nå(han syntes bare det er morro)

det å trene opp en 6 åring er vel litt drøyt er det ikke?

Skrevet (endret)
IKKE la han spille CS!! Blir bare en jævla stor nørd ut av han som går rundt å sier LOL - OMG - STFU - n00b - guller osv +++ han blir asosial, sur, gretten osv.

Dette er det dummeste jeg har hørt! nørd forde han spiller cs å sier omg lol og lignene... :!: Det er bare utrykk du bruker i spillet! i steden for å skrive laughing out loud eller å si haha den var____, så sier du lett : lol

Usosial??? Det er veldig sosialt å spille online spill

Endret av FuJJi
Skrevet
Det eneste som er negativt med at en 13åring får spille CS; er at enda en 13åring begynner og spille CS. Urk. For det trenger vi ikke flere av.

"omfg plz haXx du suxX0rz fettnabb awphoe wallhaxx cheater..." <- standard frase hvis du får inn et par headshot på en sånn "13åring" i public CS. Tror ikke jeg vet om noe som er mer provoserende enn akkurat det. Har gått mangt et tastatur pga sånne ting.

Edit: MEN ... det var litt offtopic muligens. Måtte bare.

Heh....Det er få som driver slik... Men dette er barnslig oppførsel: Jeg gikk in på en public server(aim_map) å jeg tok en person på det andre laget veldig mye, så han ble så sint(han sa han var 21 år) så han gikk over på mitt lag å begynnte å TKe meg hele tia....Det er barnslig :mad:

Skrevet
Dette er det dummeste jeg har hørt! nørd forde han spiller cs å sier omg lol og lignene... :!: Det er bare utrykk du bruker i spillet! i steden for å skrive laughing out loud eller å si haha den var____, så sier du lett : lol

Er enig i at "lol", "omg" og sånt, er greit, så lenge det er morsomt ment.

Men "noob" og "stfu" blir for dumt, og personer i 13 årsalderen tendenser til å bli sånn, dermed bør de "overvåkes" av foreldre.

Skrevet (endret)

Er enig i at "lol", "omg" og sånt, er greit, så lenge det er morsomt ment.

Men "noob" og "stfu" blir for dumt, og personer i 13 årsalderen tendenser til å bli sånn, dermed bør de "overvåkes" av foreldre.

Joda....men du må jo tåle litt da....om noen kaller meg n00b eller sånne ting så bryr ikke jeg meg noe om det...å foreldrene kan jo ikke sitte å følge med på hva hva vi som er 13 gjør hele tia...Mine foreldre er 50 å de skjønner ikke om det kommer n00b på skjermen min... De skjønner ikke å spillene går ut på engang...å de vet at spille som half-life2 eller gta eller manhunt er bare spill. Det er lett å skyllde på spill når man dreper.å du har ikke mye selvbeherskelse eller vett hvis du blir påvirka av spill...Fordi det er bare spill! not reallity.å det bør folk over 13 skjønne...Filmer ser mye mer ekte ut og virker realistisk men spill er ikke så bra enda at det ser ekte ut

*edit* leif

Endret av FuJJi
Skrevet

å si at cs ikke er voldelig er vel litt dumt, særlig når spillet går ut på å drepe fienden(og sprenge/defuse osvosvosv).

men jeg hadde latt ungen min (om jeg hadde hatt en) spille hva han/hun ville og spilt sammen med han/hun (hvis det ikke var no barbie eller noe sånt, da får kjerringa trå til)

Har gode minner fra når jeg og stefaren min satt å spilte tomb raider 1, 2 og 3, resident evil 1 og 2, final fantasy 8, doom og masse mer.

var alltid han som måtte spille RE for jeg var så skvetten av meg(noen som vil spille doom3 for meg?)

Skrevet

Om du er skeptisk på at denne 13-åringen skal få spille cs pga volden, trenger du ikke å være redd, for voldelig er cs IKKE.

Men på den andre siden, om du lar denne 13-åringen spille, hjelper du til med å legge til enda fler små-unger (og fjortisser) til cs-comunity'et! :wee:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...