Vice Skrevet 17. november 2004 Forfatter Skrevet 17. november 2004 (endret) De fleste her inne sutrer over alle som piratkopierer, og når den første beskyttelsen som fungerer 100% er ute, da er det ille òg. Uhh, har du lest tittlelen på tråden? Endret 17. november 2004 av Vice
kim Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 (endret) De fleste her inne sutrer over alle som piratkopierer, og når den første beskyttelsen som fungerer 100% er ute, da er det ille òg. Uhh, har du lest tittlelen på tråden? Generelt sett på forumet Endret 17. november 2004 av kim
Shimano Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Hadde steam vært vesentlig billigere enn de produktene som har gått gjennom mange fordyrende ledd hadde saken straks vært en del annerledes Ja men det er det jo også i forhold til 'normale' spillpriser. Elkjøp sin 299-kampanje er helt eksepsjonell og et rent lokketilbud som de neppe tjener en krone på. Målet er vel heller å kjøre rene spillbutikker med et bredt utvalg på dunken ved å underprise storselgere. Normalt er fullpris for et nytt PC-spill merkbart høyere - HL2 koster jo f.eks. 449,- hos Spider-Man.
Prebo Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 (endret) Haha!! synest ikke synd på valve lenger... Alle problemene de har hatt rundt hl2!! at det nå har kommet en piratversjon gleder meg stort!! Jeg sitter nemlig med ''unlocking half-life 2 game files'' enda... det har jeg holdt på med siden i går kl 17.... jeg prøvde i dag tidlig kl 8, kl 12 og fra 16 og frem til nå Endret 17. november 2004 av Prebo
ExTerminator Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Jeg satt og venta i 10 minutter etter klokka 09:00 på tirsdasmorgenen på at spillet skulle låses opp, ingenting sjedde... Folk på #halflife2 på IRC var i hundre! "steam suxx" "steam has crashed" osv... Jeg restarta bare steam, og det tok ca 5 minutter med unlocking, og kvart over 9 starta jeg spillet... Lurer på om jeg var heldig eller bare lur som restarta steam? Uansett, hundrevis av andre fikk ikke unlocka HL2 før langt utpå dag.. Andre har fortsatt problemer...
ulMo Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 jeg hadde ingen problemer med unlockingen.. fikk gjort det glatt når klokka var rundt 1700 igår..
Prebo Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 jeg hadde ingen problemer med unlockingen.. fikk gjort det glatt når klokka var rundt 1700 igår.. Kan det ha noe med steam-kontoen min?? Har prøvd alt, så jeg er open for å prøve de fleste rare forslag... Vill spille hl2!! kom med tips på hva jeg kan gjøre... kan jeg prøve å skifte server?? til en som kanskje er litt mindre opptatt? og hvor kan jeg gjøre det?
Elendil Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Dette er surt for dei som ikkje får det til.
thomassit0 Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Prebo: prøvd å reinstallere steam ? restarte maskinen ? hmm.. vet ikke egentlig hva du kan gjøre, fungerte perfekt her.
Prebo Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 Prebo: prøvd å reinstallere steam ? restarte maskinen ? hmm.. vet ikke egentlig hva du kan gjøre, fungerte perfekt her. Har gjort alt det der 100'vis av ganger... så det går ikke an å prøve en annen server?
howzer Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Latterlig sammenligning Det er det slett ikke. Når du kjøper et spill og tar det med hjem, så forventer du å kunne spille det uten å måtte vente på å låse det opp. Slik har alle spill tidligere fungert. På samme måte ville det være hodeløst å måtte vente på å låse opp pizzaesken når du har vært på Peppes og hentet pizza hjem. Ville du godtatt å måtte sitte i telefonkø for å få f.eks. et passord for å låse opp pizzaesken? Uansett, det står klart og tydelig at du må på internett for å aktivere spillet. Nå er det minst to momenter du ikke har fått med deg: 1. Dette burde være helt unødvendig i utgangspunktet for singleplayer, for det skaper bare problemer for kunden. Piratene er derimot lykkelige, fordi de slipper å gjøre dette. 2. Selv om du var klar over at det måtte aktiveres, så er det mange som har hatt problemer med dette, og de er rasende fordi de har måttet vente med å bruke en vare de faktisk har betalt gode penger for å bruke. Dette er uakseptabelt! De fleste her inne sutrer over alle som piratkopierer, og når den første beskyttelsen som fungerer 100% er ute, da er det ille òg. Nå er du ufattelig naiv. Ingen beskyttelse fungerer 100%. Tvert imot, det skal bare en person til å knekke beskyttelsen, og så kan alle andre pirater laste det ned, helt gratis, uten å måtte bry seg om kopibeskyttelsen. Og beskyttelsen i HL2 er allerede knekket. Ja, Valve gjorde en brøler, men det er ordnet nå. Ikke glem at Valve taper like mye på dette som forbrukeren. Det får vi da virkelig håpe. Og mener du virkelig at Valves kunde-fiendtlige holdninger er "ordnet nå"? Denne ikke-beskyttelsen har ført til enormt sinne blant kunder, og piratene har som vanlig ledd av det hele, for de slipper frustrasjonen med å punge ut for et spill, for deretter å ikke kunne spille det. Holdningene du fremviser i ditt innlegg er skremmende! Du prøver faktisk å rettferdiggjøre Valves enorme bommert. Du prøver å ufarliggjøre det og feie det under teppet. Men faktum er at dette er en del av en større bevegelse i spillbransjen, der kunden får flere og flere problemer når de faktisk betaler for spill, og piratene er lykkelige som aldri før, fordi de får det helt gratis, og de slipper problemene. For eksempel måten Doom 3 prøver å bestemme for deg hvilke programmer du kan ha installert på PCen! Nei, dette kommer til å bli PC-industriens død. Når de holder på på denne måten, kommer bare flere og flere til å begynne med piratkopiering, fordi spillfirmaer fornærmer kundene sine, og fordi det er enklere å laste spillet ned gratis enn å avinstallere andre programmer for å kunne installere et spill, og å måtte vente i time etter time på at spillet skal aktiveres online. Og hvis noen tror dette handler om at jeg prøver å rettferdiggjøre pirtakopiering, så er dette slett ikke tilfelle. Derimot handler det om at jeg er lei av spillbransjens elendige holdninger, og måten de omtrent spytter kundene sine i ansiktet på. Det er dette som gjør at f.eks. jeg blir veldig forsiktig med å betale for spill. Hvorfor støtte en industri som gjør alt den kan for at ærlige kunder skal få problemer? Husk: Alt dette gjør ingen verdens ting for piratene.
Windoge Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Må folk som laster ned en piratverson av spillet ha Internett?
denon84 Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Tviler egentlig på det , ser det er kommet en offline patch,men den første releasen av HL2 er nuked så det er jo ennå ingen som har greid det ! hvertfall ikke som jeg har fått med meg! Kan nok ikke være lenge til det kommer en release som faktisk fungerer!
Vice Skrevet 18. november 2004 Forfatter Skrevet 18. november 2004 Må folk som laster ned en piratverson av spillet ha Internett? Hehe, regner med det. Hvordan ellers skal man få lastet ned spillet?
steininho Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Håper virkelig det snart kommer en offline crack som funker skikkelig. Har kjøpt spillet (299, elkjøp) og har internett tilgang, alt burde være bare fryd og gammen. MEN jeg er i forsvaret og kobler til internett gjennom en proxy og får ikke tilgang til steam, ergo sitter jeg bare her med skjegget i postkassen. Så gøy... Vil tro det er ganske mange som sitter med ett lignende problem... Såvidt jeg skjønner er en offline crack min eneste mulighet til å få spilt spillet.
howzer Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Pirat-releasen ble nuked, men den fungerer bare man laster ned en liten fiks visstnok. Det kommer nok en ny release med fiksen inkludert.
ExTerminator Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) Fixen kom i går, og den funker som juling Ikke at jeg har prøvd den da men... *sikre kilder* Endret 18. november 2004 av ExTerminator
howzer Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Har fulgt med i diverse kanaler, og den virker visst ja... Siste nytt er at Gabe lyver nok en gang: http://halflife2.filefront.com/news/;13907 Skal det aldri bli slutt på løgnene fra Valve? Etter å ha sett dette, var det flere på IRC som sa at de ikke kom til å kjøpe spillet likevel, på grunn av slike holdninger.
flashcrw Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Har fulgt med i diverse kanaler, og den virker visst ja... Siste nytt er at Gabe lyver nok en gang: http://halflife2.filefront.com/news/;13907 Skal det aldri bli slutt på løgnene fra Valve? Etter å ha sett dette, var det flere på IRC som sa at de ikke kom til å kjøpe spillet likevel, på grunn av slike holdninger. Jeg synes det er helt greit at de lyver jeg. Siden warez gruppene påfører spillbransjen milliardtap hvert eneste år, så må skittne triks fra utviklerne også være tillat.
howzer Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Jeg synes det er helt greit at de lyver jeg. Siden warez gruppene påfører spillbransjen milliardtap hvert eneste år, så må skittne triks fra utviklerne også være tillat. Deg om det. Dette går bare inn i rekken av løgner fra Valve, og elendig kundebehandling. Når det gjelder warez og tap, så er det ingen direkte tap, og det er ingen måte å måle på hvor mange som hadde kjøpt hvis de ikke hadde fått tak i warez. Dessuten kan det være at folk kjøper etter å ha prøvd warez, osv. Det er for mange variabler, så å påstå det ene eller det andre blir for dumt. Og hvorfor blir det milliardtap? Kan det være fordi ting som online-registrering for singleplayer og å nekte kunden å ha visse programmer installert gjør kunder fiendtlig innstilt til bransjen, og dermed like gjerne laster ned warez, siden de da slipper slikt tull?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå