Freqtal Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Hei! Jeg, som veldig mange andre, har tenkt å kjøpe over HL2 over Steam (mange har sikkert gjort det allerede). Jeg er under 18år, så jeg har ikke VISA eller MasterCard eller noe sånn (bare et usselt VISA Electron), så jeg spør om å få låne mamma sitt MasterCard. Men hun er så redd for å bestille sånn over internett så eg får SELVFØLGELIG ikke låne det. Så eg lurte på om dere som har bestilt og har sett at det har gått helt fint, skriver noe her som overtaler muttern! Evig takknemlig
henbruas Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 (endret) Eg har kjøpt sølv pakken og det gikk helt fint. Endret 16. november 2004 av Pusur1993
PioUs-JiN Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 hm.. kjøp det i butikken, da slipper du at morra de whiner hehe
Nauz Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 kjøp det i butikken du... da slipper du å vente i flere dager+ at du får covver.
Freqtal Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 hm.. kjøp det i butikken, da slipper du at morra de whiner hehe har ikke DVD-ROM, så det går nok ikke. Gidder ikke kjøpe en heller, bare for HL2...
Zethyr Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Du kan jo starte med å endre emnefeltet til noe bedre og så vise morra di denne tråden når den har fått flere innlegg.
Bear^ Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Glem det, skeptiske foreldre er nesten umulige å overtale. Prøvde samme trikse mot fadern for å spille Runescape members, men, nei, han lånte ikke bort Visa korte for bruk over internett. Om du finner en måte å overtale, post det tilbake. Trenger det ikke selv (er 20 med eget Visa) men tror nok det er mange som ikke har det.
Freqtal Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Du kan jo starte med å endre emnefeltet til noe bedre og så vise morra di denne tråden når den har fått flere innlegg. Ka e et bedre emne då? "Hjelp, mamma vil ikke la meg låne kortet sitt" ? eller noe i den dur ?
Nauz Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 hm.. kjøp det i butikken, da slipper du at morra de whiner hehe har ikke DVD-ROM, så det går nok ikke. Gidder ikke kjøpe en heller, bare for HL2... ja ja, da så. det er ikke noe problem å kjøpe via steam!!!
friskies Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Mor: Det er like trygt å handle over nettet som i butikk. Valve/Steam omsetter for 500 ganger mer enn de små butikkene du bruker kortet ditt i til vanlig, så jeg tror det er en større sikkerhetsrisiko å handle hos ditt lokale gatekjøkken
Nauz Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Mor: Det er like trygt å handle over nettet som i butikk. Valve/Steam omsetter for 500 ganger mer enn de små butikkene du bruker kortet ditt i til vanlig, så jeg tror det er en større sikkerhetsrisiko å handle hos ditt lokale gatekjøkken
Freqtal Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Mor: Det er like trygt å handle over nettet som i butikk. Valve/Steam omsetter for 500 ganger mer enn de små butikkene du bruker kortet ditt i til vanlig, så jeg tror det er en større sikkerhetsrisiko å handle hos ditt lokale gatekjøkken Takk, den var bra!
Gakks Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Er det farlig å betale med kort på Internett og oppgi kortnummer?Nei, det er ikke farlig å betale med kort på Internett og oppgi kortnummer, så lenge du utviser "nettvett". Dine rettigheter beskytter deg også dersom uhellet er ute. Hvordan foregår misbruk på Internett?Noe av misbruket på Internett skjer ved at svindlere har fått tak i gyldige kort/kortnummer, som regel ved at kort og kortnummer er blitt stjålet rent fysisk. Det er sjelden slik at svindlerne har fått tak i kort/kortnummer på Internett. http://www.visa.no/ny/visa/article.jhtml;j...=2646#avsnitt13 Sjekk også Visa Norges Nettvett: http://www.visa.no/ny/visa/raadomkortbruk/nettvett/ Visa dekker alle misbruk av kortet ditt sålenge du ikke frivillig oppgir det til diverse nigerianere... Trodde dette var common knowledge nå etter at det har blitt nevnt i aviser flere ganger. Uansett så kan man nok stole på Steam og Valve, du skal kjøpe et produkt av de og om de gjør krøll med kortet ditt så vil det bare slå tilbake på de selv. Så useriøse er de garantert ikke. Om din mor fremdeles har problemer med å akseptere internetthandel så be henne gå i butikken og kjøpe det fysisk for deg om det får henne til å føle seg tryggere, så får du heller bare vente til du blir 18 og får eget Visa-kort før du bestiller ting over nett. (Dette var litt enklere enn at "alle" skal komme og verifisere Steams betalingstjeneste...)
Freqtal Skrevet 16. november 2004 Forfatter Skrevet 16. november 2004 Yors subscription to Half-Life 2 has not been completed, because Steam servers are currently unable to process the transaction. Bla, bla, bla ... Steam is working to rectify this situation, and will notify you as soon as the transaction is completed. Noen andre som har fått dette? Kan eg lukke det vinduet, og kordan får eg beskjed?
Den Polse Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Du kan da alltids vente til du blir 18 år Lillebror bad meg om å kjøpe HL2 til ham, jeg fortalte ham at jeg var ganske opptatt med å spille HL2 og at han fikk vente til han er 18 år (han er 14 for tiden) Muhahaha
PioUs-JiN Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Du kan da alltids vente til du blir 18 år Lillebror bad meg om å kjøpe HL2 til ham, jeg fortalte ham at jeg var ganske opptatt med å spille HL2 og at han fikk vente til han er 18 år (han er 14 for tiden) Muhahaha du vis litt sympati her da hva ville du gjort hvis du avr fjorten år og ble nektet det?
Loeve Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Ja uff, herregud. Hvis lillebror ikke får spillet på lovlig vis, tyr han til undergrunnen for å prøve de mer illegale måtene å skaffe det på. Etter hvert så baller det på seg, og når han blir atten sitter han i buret for å ha hatt en FTP med 400GB med illegal panda-porr ute på nettet. Vær nå grei med gutten.
likferd Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Du får faktisk ikke lov å betale 2 ganger med samme kredittkort gjennom steam.. Har du først kjøpt hl2 gjennom steam, kan du ikke kjøpe det til din bror.
Ravn Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 (endret) Til mammaen til PCXray: Nå ser du å kjøper Half-Life 2 till guttongen. Du vil vel ikke at han skal reke gatelangs å tigge penger som en narkoman gutteprostituert for å skaffe seg penger til DVD-rom og Half-Life 2, vil du vel? Nei det er bedre å betale over verdensveven så kan guttepjokken laste ned spillet over internett og du kan lage vafler og rød saft til ham mens han sitter på gutterommet og spiller. Hørtes ikke det fint ut. Kjøp Silver-pakken til han du, da er du ekstra lur, for der følger det med et ekstra spill, Half-Life 1:Source. Dette spillet pluss en modifikasjon til Half-Life 2 med navn Day of Defeat: Source vil holde guttepjokken okkupert foran datamskinen i enda flere timer. Hå så fint! Da kan du bake boller og lage nylaget jordbærsyltetøy som du kan servere guttebassen din. Så blir han glad og sier: "Du er den beste mammaen i hele verden!" Ahhh hørtes ikke dette fint ut? I ettertid kan dere se tilbake på denne tiden som en lykkelig tid, og du kan gå til sengs med en god samvittighet og tenke at guttungen sitter trykt på gutterommet og spiller. Endret 16. november 2004 av Odland81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå