Gå til innhold

Klokket XP 2800+ til 3200+?

RastaXP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en comrad hær forleden til å klokke min Xp 2800+ til 3000+. Tenkte vi skulle presse litt mere power ut av den til 3200+.

Hvor mye skal fsb stå på da? Nå står den på 174 (orginalt 161).

Multiplier: x 12,5 ifølge cpuZ.

Takker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

[Flisespikkeri]

Du må faktisk opp i 2,237GHz (179MHz FSB) for at den skal yte likt med en 3200+, siden den originale 3200+ kjører på 2,2GHz med 200MHz FSB.

Mens når du klokker din opp til 2200MHz vil du kun ha en FSB på 176MHz, dvs. at du må ha noen ekstra klokkefrekvens-MHz for å kompensere med den lave FSB'en om den skal yte likt med en 3200+.

[/Flisespikkeri]

Skrevet
Mens når du klokker din opp til 2200MHz vil du kun ha en FSB på 176MHz, dvs. at du må ha noen ekstra klokkefrekvens-MHz for å kompensere med den lave FSB'en om den skal yte likt med en 3200+.

[/Flisespikkeri]

Var akkurat dette jeg syntes skulle være logisk, og sendte dette spørsmålet videre til dere!

Skrevet
Hk: Gigabyte 7-vaxp

Chipset: VIA VT8377 Apollo Kt400

For dem som lurer

Da, foreslår jeg å la vær å klokke!

Da det ikke er mulig å låse AGP og PCI/EIDE til faste frekvenser, men i stedet overklokker disse sammen md FSB.

Dette igjen fører til ustabilitet og ofte til skader på hardware som harddisker, PCI-kort, skjermkort o.s.v.... :nei:

Skrevet

Jeg kjører med et hovedkort som ikke kan låse pci og det shitet, men kjører nå fint på 185MHz FSB... har ikke skjedd no og den har stått slik i ganske mange måneder... men SiSoftware Sandra lager et utropstegn ved varmen til PCI sporene og sier at varmen er 59C :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...